signaal komt er niet door

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maxi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Maxi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
nieuw probleempje, ik had altijd een signaalsterkte van uitsteken. nu ben ik verhuist en op de meeste plaatsen in het huis haal ik een zeer goed signaalsterkte, behalve in het gedeelte waar ik net graag internet gehad had, ik heb eens voor 10minuten een laag signaal gehad, een PS3 haalt maximum 12´% van het signaal op met wat geluk. ik heb al gehoord dat apperaten de verbinding kunnen storen, maar ik zou niet weten welke, het enigste dat we kunnen bedenken is dat het huis harder geissoleert is dan vroeger en daarom het signaal word verstoord.

Nu ja ik wil persé internet daar, wat zijn mijn mogelijkheden, hoe kan ik het oplossen?

Ik had hetzelfde probleem en heb geprobeerd de antenne opstelling te veranderen, grotere antennes geprobeerd en de router op een wellicht betere plek. Maar zodra er 2 vloeren van gewapend beton tussen zitten dan is het niks.

Het probleem was opgelost na het trekken van kabels en de draadloos er dus uitgegooid.

Ron

de router staat in de garage, ik zit een verdieping hoger op een vogelvlucht van 7 a 8 meter? er staan 2 muren tussen en 1x vloer/plafon.

ik heb nu de router zitten te verplaatsen, hij staat nu niet korter maar wel in het midden van de garage, ik ontvang nu laag signaal met 1mpbs. is al een begin, maar ik haal dit niet altijd. en ook de router kan daar niet blijven staan...

kan een sateliet klok het sinaal verstoren, denk het niet hé...:confused:

Je zou kunnen proberen een extra router als accesspoint te installeren, om het signaal te verlengen zeg maar. Je moet dan een router kopen die je als accesspoint kunt instellen (bijv de Linksys WRT54-serie). Hoe dat precies in z'n werk gaat weet ik niet, maar dat kun je ongetwijfeld hier op het forum wel vinden :)

Ofwel een nieuwe router kopen met 802n (dit heeft een grotere range) ofwel een range extender kopen die je ergens tussenin plaatst en die het wifi signaal versterkt en doorzendt.

Liefst wel een range extender van hetzelfde merk als de router kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan