Signaal verlies 3de tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
Hallo mede forum leden

We willen 3 tv aansluiten. Voor de woonkamer en kamer 1 is het signaal uitstekend. Voor de 3de tv is er lichte sneeuw,wat eigenlijk aangeeft dat het signaal zwak is!

Hoe is de situatie vanuit AOP splitter naar woonkamer en kamer 1
In kamer 1 splitter dan naar kamer 3de tv (sneeuw). Kabels e.d. hebben we nagekeken en gecontroleerd. Hoe kunnen we dit oplossen

signaal versterker helpt niet hebben we ook uitgeprobeerd.

Wat heet: we hebben de kabels nagekeken?

Als je eerst eens de splitters er uit haalt en alleen die sneeuw tv aansluit door de kabels van voor en na de splitters aan elkaar te maken, hoe is het beeld dan?

Daarna zet je de eerste splitter er weer tussen en kijkt wat het beeld op de sneeuw tv doet.

Daar zou je al conclusies uit kunnen trekken.
Laat maar horen wat je bevindingen zijn.

Signaal versterker wel bij AOP geplaatst? (Op aansluiting naar kamer 1)
Of hadden jullie die in kamer 1 zelf geplaatst? (Dus ruis wat er al was versterkt.)

Bedankt voor de info:
Ik heb het e.e.a. nogmaals na gelopen. Signaal versterker bij AOP werkt op alle tv verstorend.
In kamer 1 heb ik een versterker gezet. Daarna een nieuwe kabel naar de 3de tv getrokken.
Ik heb nu op bijna alle zenders een mooi en strak beeld echter ik heb op enkele zenders ook een E48 melding en geen beeld.
Ook heb ik gekeken naar signaal sterkte deze is bij tv3 maar 8%.

Is er nog een andere oplossing!

Signaal versterker bij AOP werkt op alle tv verstorend.

Is die versterker dan wel in orde?

op enkele zenders ook een E48 melding
Dan hebben we het over een digitaal signaal? (Ziggo?)

Is die versterker wel geschikt om het digitaal deel van het signaal naar behoren te versterken?

Juist. Nu ben ik ook verward. :)
E48 = digitaal
Sneeuw = Analoog (Digitaal kan niet sneeuwen)

Dit geeft echter hoop:
In kamer 1 heb ik een versterker gezet. Daarna een nieuwe kabel naar de 3de tv getrokken.
Ik heb nu op bijna alle zenders een mooi en strak beeld echter ik heb op enkele zenders ook een E48 melding en geen beeld.
Probeer met die nieuwe kabel eens zonder versterker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan