Signaalsterkte goed...maar geen Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,

Mijn broer heeft het volgende probleem op zijn laptop.
Hij heeft al enige tijd geen internet meer op zijn laptop via draadloze verbinding. De pagina kan niet worden weergegeven.

Als je bij Netwerkcentrum kijkt zie je deze computer -------> Belking router 54G -------> Internet. De hele verbinding staat op groen.
Er is toegang tot lokaal netwerk en internet. De Verbinding is dus draadloos. Signaalsterkte is goed staat er bij.
Maar toch kunnen we geen verbinding maken met internet. Hij geeft ook aan dat hij verbonden is met de Belkin 54 G.

We hebben al de kabels uit de router gehaald en even gewacht met aansluiten. Nadat de router weer aan was kregen we nog steeds geen internet verbinding.
Ik heb Spybot software, Antimalwarebytes en Antispyware programma over de laptop gegooid en hij vind helemaal niks. Geen kwaadaardige infecties.

Nog wat vreemder is dat we wel kunnen MSN-en. Dat is toch ook internetverbinding?
En als laatste wil ik zeggen dat we bovenaan de internet pagina het volgende zien staan :
Windows internet explorer wordt aangeboden door hyves. Is dit het probleem? Want dit weghalen lukt ook niet.

Iemand heeft al gezegt dat ik nieuwe internet explorer moet installeren op de laptop. Maar ja...zonder internetverbinding lukt dit niet.

Kan iemand me verder op weg helpen?

Groetjes,
Jolanda

Als MSN werkt heb je idd internet. Probeer eens een andere browser dan IE. B.v. Mozilla Firefox of Chrome.

Kijk eens in je internet instellingen en kijk of er ergens iets van een Proxy aan staat of zo.
(tabblad verbindingen)

Groeten Marcel

Hallo,

Bij de proxy instellingen staat alles lichtgrijs. Ik kan daar dus niet ingeven. Dus er is naar mijn mening geen proxyserver geinstalleerd.

Bij de proxy instellingen staat alles lichtgrijs. Ik kan daar dus niet ingeven. Dus er is naar mijn mening geen proxyserver geinstalleerd.
Ok, dat is in orde dan.

Kun je eens kijken in het bestand C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts en kijk of er meer dan de volgende regel in staat:
127.0.0.1 localhost (de regels beginnend met een # horen daar ook te staan.

(Het hosts bestand kun je openen met kladblok/notepad)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan