Signaalsterkte is laag / Asus WL-500g

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firefox69

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hallo iedereen, ik heb thuis een Asus WL-500g router die ik gebruik voor men laptop. Er is een vaste pc op aangesloten door middel van kabel en laptop is er draadloos op aangesloten. De router werkt nu al een klein jaartje heel goed maar nu krijgt de laptop maar weinig tot geen signaal van de router! Zelfs als ik er naast zit ! Ik denk dat het aan de router zelf ligt omdat andere draadloze apparaten de router ook niet kunnen vinden?! Kan iemand me helpen??

Al een keer een nieuwe verbinding aan gemaakt vanaf de laptop.
Kijk eens of er een nieuwe versie firmware (software) voor de router beschikbaar is dat lost het probleem ook vaak op.

Ik heb de titel aangepast.
"Help ! router wil niet deftig doen" zegt niet veel over je probleem :)

Ik heb de titel aangepast.
"Help ! router wil niet deftig doen" zegt niet veel over je probleem :)

Ik heb gehoord dat er nieuwe firmware is voor deze router maar ik kan hem niet vinden? kan iemand me helpen? En bedankt voor veranderen van titel :p

De firmware is nog van 2005, en aangegeven als beta, maar ik neem aan dat het gewoon werkt, anders was er ondertussen wel een andere uitgekomen. Gaat om versie 1.9.5.0 beta. Heb je die versie al, dan dus geen firmware upgrade doen.

Link

Informatie erbij:

WL-500g English Firmware Version, version 1.9.5.0 beta
1. Remove console message
2. Fix Table editing bugs
3. Update wireless driver
4. Update et driver

Succes,

Tijs.

De firmware is nog van 2005, en aangegeven als beta, maar ik neem aan dat het gewoon werkt, anders was er ondertussen wel een andere uitgekomen. Gaat om versie 1.9.5.0 beta. Heb je die versie al, dan dus geen firmware upgrade doen.

Link

Informatie erbij:

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de link ! Hoe kan ik zien wel versie ik al heb? Wat doet die firmware eigelijk?

Bedankt voor de link ! Hoe kan ik zien wel versie ik al heb? Wat doet die firmware eigelijk?

Firmware doet het niet? Onbekende extensie ! Kan het niet openen. Iemand andere oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet firmware ook niet openen op je pc, maar uploaden naar de router. Dat moet je bedraad doen.

Zie in deze handleiding, pagina 75. Wellicht heb je er zelf ook een handleiding bij gekregen, en kun je het daar ook vinden.

Vergeet niet hierna weer opnieuw je draadloze instellingen te doen, want die zul je hoogstwaarschijnlijk kwijt zijn. Dat geldt ook voor evt. andere instellingen. En ook zal de router hoogstwaarschijnlijk teruggevallen zijn naar de fabrieks-gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord. Zie pagina 92 van bovengenoemde handleiding voor de standaard-waarden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je moet firmware ook niet openen op je pc, maar uploaden naar de router. Dat moet je bedraad doen.

Zie in deze handleiding, pagina 75. Wellicht heb je er zelf ook een handleiding bij gekregen, en kun je het daar ook vinden.

Vergeet niet hierna weer opnieuw je draadloze instellingen te doen, want die zul je hoogstwaarschijnlijk kwijt zijn. Dat geldt ook voor evt. andere instellingen. En ook zal de router hoogstwaarschijnlijk teruggevallen zijn naar de fabrieks-gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord. Zie pagina 92 van bovengenoemde handleiding voor de standaard-waarden.

Tijs.

Ik denk niet dat het aan de firmware ligt want het merkwaardige is als ik de antenne eraf draai en met de laptop ernaast zit dan heb ik verbinding? Maar niet zo ver! En met de antenne heb ik soms verbinding? kan het zijn dat het aan de antenne of een of ander kabeltje ligt?

Met deze symptomen zou ik hem terugbrengen naar de leverancier voor een vervangend exemplaar (onder garantie).

Tijs.

Met deze symptomen zou ik hem terugbrengen naar de leverancier voor een vervangend exemplaar (onder garantie).

Tijs.

zou het met een ander antennetje opgelost zijn? of is het iets binnenin dat niet goed zit?

Antennes die de geest geven heb ik nog nooit gezien. Tenzij je helemaal geen recht meer hebt op garantie zou ik hem terugbrengen naar de winkel, met het hele verhaal erbij wat je ervaringen zijn.

Tijs.

Antennes die de geest geven heb ik nog nooit gezien. Tenzij je helemaal geen recht meer hebt op garantie zou ik hem terugbrengen naar de winkel, met het hele verhaal erbij wat je ervaringen zijn.

Tijs.

Ik heb ergens gelezen dat het het pigtail draadje zou kunnen zijn dan niet goed werkt? Ik zou niet weten waar dat draadje steekt in men router? Maar ik denk dat dat het wel eens zou kunnen zijn omdat dat draadje (denk ik) iets te maken heeft met de antenne?

Hallo

Volgens mij heb je de eindtrap van de router om zeep geholpen doordat je de antenne hebt verwijdert.

quote:"k denk niet dat het aan de firmware ligt want het merkwaardige is als ik de antenne eraf draai en met de laptop ernaast zit dan heb ik verbinding? Maar niet zo ver! En met de antenne heb ik soms verbinding? kan het zijn dat het aan de antenne of een of ander kabeltje ligt?"

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan