signaalsterkte?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sophya

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2005
Hallo,

ik heb een Linksys WAG200G router, en om het signaal te ontvangen heb ik een Linksys Wi-fi Finder van het model WUSBF54G v1.1.

Het probleem is echter dat het signaal over een afstand van nog geen 10meter kan ontvangen worden.De muren zijn echt niet zo dik, en het betreft zelfs geen beton.
Weet hier iemand een oplossing voor,of de reden? de capaciteit en mogelijkheden van beide toestellen lijken mij toch meer dan voldoende voor zo een kleine afstand...

Bedankt
MVG
Sophya

Goede keuze die linksys
Echter kan het probleem in van alles zitten.
waar staat je router???
Zitten er meerdere gebruikers in de buurt op hetzelfde kanaal.
Is er veel aluminium verwerkt in het huis

hallo,

De router staat gewoon in een bureau op hetzelfde verdiep, en er is helemaal geen alu verwerkt in het huis.
Er is slechts 1 pc aangesloten op de router (en die ontvangt haast geen signaal).
Mijn buurman echter die uiteraard meer dan 10 meter van de router verwijdert is ontvangt wel signaal.
Aan de ontvanger ligt het denk ik niet,want dit is al de tweede ontvanger die ik koop.

Moet ik speciale instellingen ofzo maken in de routerpage?

bedankt,
sophya

Als ik ga googlen kom ik steeds uit op een usb ontvanger, klopt het dat u er zoon 1 heeft ?

Zo ja in de praktijk leeert men dat een usb ontvangers veel minder sterk zijn dan een vaste pci netwerk kaart,
Eventuwele verwarming pijpen kunnen ook groote invloed hebben op het signaal als u ervlakbij zit , geld voor modem en ontvanger / uw buurman heeft waarschijnlijk een betere netwerk ontvanger dan u een vaste kaart waarschijnlijk

Laatst bewerkt:
maar hoe komt het dan dat ik met mijn vorige ontvanger ook geen resultaat kreeg?
Deze is trouwens duurder.
De naam herinner ik mij niet meer onmiddellijk van mijn ex-ontvanger maar het was idd een inbouw. Waarom zijn de usb's net minder goed,ondanks de kostprijs?

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan