signal out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shelsea

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Ik heb voor iemand een computer moeten fornmateren en xp instaleren . Dat is in zo verre goed gegaan totdat ik bij hem de pc aangesloten heb op een tft (plug en play scherm ), hij start op tot het xp logo en geeft dan :signal out of range.
In veilige modus doet hij het wel .
Het rare is dat onder systeem hardware netjes de videokaart n'vidia tnt staat , maar onder beeldscherm /instellingen/ geavanceerd/ adapter daar staat VGA .
Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt

resolutie!, je moet je resolutie veranderen omdat hij waarschijnlijk eerst op een andere oud beeldscherm heeft gezeten.

Ik heb het geprobeerd heb zelfs opnieuw geinstaleerd met het tft scherm bij opnieuw opstarten weer het zelfde.
Ik kreeg deze pc omdat hij niet goed meer werkte ,kon ook niet formateren en instaleren gaf blauw foutmeldingsscherm , ben toen met het geheugen aan het puzzelen geweest en kreeg toen wel geinstaleerd
met een geheugestick minder . maar nu krijg ik zo'n vaag vermoeden dat de videokaart niet meer goed is .
Of hebben jullie nog meer tips.
Ik heb de resolutie aangenomen die op de doos staat van tft scherm.

Bij beeldscherm / instellingen / geavanceerd / adapter de frequentie op 60Hz zetten, dit is de standaardfrequentie van alle tft schermen.

De resolutie is 1024x768 15 inch of 1280x1024 17 of 19 inch, maar die had je al goed zei je.

Vr.Gr. Egel.

Frequentie staat er niet bij !
Erstaat daar ook geen adapter geinstaleerd geeft vga aan .
Onder hardware staat wel de n'vidia adapter geinstaleerd

Bij mij staat de frequentie onder beeldscherm / instellingen / geavanceerd / beeldscherm

Geplaatst door Shelsea
Frequentie staat er niet bij !
Erstaat daar ook geen adapter geinstaleerd geeft vga aan .
Onder hardware staat wel de n'vidia adapter geinstaleerd
Het kan helpen om je standaard beeldscherm te verwijderen en de drivers van je MONITOR te installeren, dus op zoek naar de drivers van het TFT scherm.

Dat is lastig , het is een merkloos tft scherm .(of uit US )
Er zijn geen drivers bij ,omdat het een plug en play apparaat is.
Het enigste wat op de doos staat is :
TUV product service LVD
modelnummer CP170LT

Is het deze monitor???

monitor-1782.jpg

Resolution Supported
1280 x 1024 @ 60/70/75 Hz
1024 x 768 @ 60 / 70 / 75 Hz
800 x 600 @ 60 / 70 / 75 Hz
640 x 480 @ 60 / 70 / 75 Hz
720 x 400 @ 60 / 70 Hz
640 x 400 @ 60 / 70 Hz
640 x 350 @ 60 / 70 Hz
Recommended
1280 x 1024 @ 60HZ or 1024 x 768 @ 60 Hz

Laatst bewerkt:
Het was dat scherm niet !
Maar het is mij eindelijk gelukt.
Ik heb een oud scherm weer aangesloten waardoor die wel goed opstart, daarna beeldscherm/instellingen/ geavanceerd,
daar stond een balk met modi weergeven en daar kreeg ik wel de keuze 1280x1024 60 hz .
Schermen weer gewisseld en hij doet het .

Bedankt allemaal voor jullie hulp !!!:) :) :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan