• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

significante verschil berekenen tussen waarnemingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dr Oetker

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2010
Hi,

Hoe kan ik het berekenen of twee getallen significant van elkaar verschillen? Heb een bijlage toegevoegd waarin twee tabellen met cijfers staan. Nu wil ik graag weten of cijfers in kolom 4 van tabel 1 significant verschillen van de cijfers in kolom 4 van tabel 2...

Hopelijk kan iemand mij helpen!!

Gr.

Bijlagen

Hi,

Hierbij een vb met voorwaardelijke opmaak.
In cel H1 breng je de percentage in dat je wil bereiken om de term "significant" te bekomen.

Gr,

Joske

Bijlagen

Dank Joske!!

Kan je ook aangeven wat de kleuren beteken zie namelijk een rode kleur en een oranje kleur... Is het ook mogelijk om de totalen met elkaar te vergelijken en significantie uit te rekenen?/

Gr.

Laatst bewerkt:
Hi,

Rood betekent Tabel 2 is significant lager dan tabel 1
Oranje betekent Tabel 2 is significant hoger dan tabel 1

Ik heb het bestand aangepast met de percentages van afwijkingen.

Joske

Bijlagen

Hai Joske,

Ik had ook een vraag t.a.v. dit onderwerp. Ik wilde graag weten of er misschien een wetenschappelijk site eraan verbonden is waarbij ik info over deze manier van significantie berekening terecht kan.
Dus ik wilde weten wat de bron van deze methode van significantie berekning is. zou u me daarmee aub kunnen helpen.

soeraya,
Typ even een opdracht in een zoekmachine, en je vindt talrijke sites die het onderwerp behandelen.

Zapatr,
Ik heb gezocht, maar ik moet even een keus maken.. Maar ik wil graag weten wat de bron is van de uitwerking van Joske. Ik wil de methode even goed bekijken en weten of het wel wetenschappelijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan