Silverlight goed alternatief?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Berichten
327
Hallo

Is er een alternatief om silverlight op te vangen in linux.
Moonlight (ofsoiets?) dat werkt niet goed en wordt niet meer ondersteund.

Mvg

Dennis
 
Ik had dat filmpje bekeken al maar snap die niet bepaald. Als het een bepaalde plugin is in firefox of chrome dan zou ik graag de naam weten zodat ik hem kan installeren.
 
Dennis,

Eerst wordt in het filmpje Moonlight geïnstalleerd. In dit geval is dat in Google Chrome, maar later in het filmpje wordt ook getoond hoe dat in Firefox werkt. Dit wordt misschien niet verder ontwikkeld, maar het is nog wel gewoon beschikbaar.

Als je die plug-in hebt geïnstalleerd dan kun je naar een webpagina die Silverlight-content aanbiedt. Daar kun je dan nog de vraag krijgen of je ook extra codecs wilt installeren. Als je dat gedaan hebt, dan zou de Silverlight-content ook onder Linux moeten werken.

Is er specifieke Silverlight-content die je bijvoorbeeld wilt afspelen ?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik voornamelijk Firefox maar chrome zou ook mogen wat mij betreft. Het ging in principe om RTL gemist.
 
Zojuist even RTL XL bezocht onder Linux (Mint) na installatie van Moonlight in Firefox. Daar weet RTL te melden dat het alleen nog werkt met Silverlight 5.
Wikipedia zegt echter "Moonlight heeft slechts ondersteuning tot Silverlight 3, waardoor applicaties voor Silverlight 4 en hoger vaak niet onder Linux werken."
Dan denk ik dat het met Moonlight inderdaad niet gaat werken (en ik ken ook geen andere projecten die wel Silverlight ondersteunen).

Ik denk dat het tijd wordt dat de omroepen een technologie gaan gebruiken die wel algemeen ondersteund wordt.
Volgens mij is Microsoft ook gestopt met de verdere ontwikkeling van Silverlight: "Silverlight will continue to be a cross-platform solution, working on a variety of operating system/browser platforms, going forward, he said. "But HTML is the only true cross platform solution for everything, including (Apple's) iOS platform,"
http://www.zdnet.com/blog/microsoft/microsoft-our-strategy-with-silverlight-has-shifted/7834
 
Inderdaad daarom zij ik in de beginpost dat het niet goed werkt. Want had het namelijk al gedownload in mint.
Klopt wat mij betreft zijn er 2 goede opties:

1. Een goed alternatief voor silverlight voor Linux ontwikkelen.
2. Silverlight niet noodzakelijk maken voor bepaalde sites.

Ik gebruik voor zulke redenen voornamelijk Win7 omdat ik zoiets als een beperking zie in ''normaal'' internetgedrag.
 
Moonlight heeft nooit goed gewerkt. Ten eerste liep het altijd minimaal een versie achter op Silverlight. Ten tweede ondersteunt het geen DRM waardoor video's die daarvan gebruik maken nooit gewerkt hebben en ten derde wordt het niet meer ontwikkeld.

Om RTL gemist te bekijken gebruik ik de site http://www.gemistvoornmt.nl Daar kan je programma's van o.a. Nederland 1-3 en RTL 4-8 bekijken in een flash player. Ook is daar een directe link naar het MP4 bestand te vinden die je zelf in je favoriete media player kan plakken. Al is het de vraag hoe lang dit nog mogelijk is. RTL is er niet blij mee dat hun programma's daar te bekijken zijn: http://www.gemistvoornmt.nl/News.aspx?NieuwsID=85
 
Thanks voor reactie. Jammer dat Linux nog geen goed alternatief heeft gevonden die het daadwerkelijk opvangt. Of sites moeten stoppen met silverlight kan ook.
 
Linux heeft al een goed alternatief voor Silverlight en dat is HTML5! Eventueel Flash natuurlijk.

RTL XL is tevens aan het overstappen op Flash, de meeste filmpjes horen gewoon te werken zonder Silverlight!

Anders kun je deze website gebruiken:
http://rtl.ksya.net/

Op deze website word standaard met Silverlight afgespeeld, maar je kan daar onder op instellingen klikken en voor Flash kiezen.
http://www.uitzendinggemist.nl

Succes! :thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah oke ja inderdaad steeds meer sites zie je zonder silverlight wat natuurlijk wel fijn is
 
Ik heb net nog even gekeken naar RTL XL op een Windows bak en hij start de film in Flash op, terwijl Silverlight er ook is. Dus dat zou eigenlijk al moeten werken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi sorry voor de late reactie.
Ik zou het niet weten ik heb verschillende linux distrro's getest maar tot op heden blijft hij zeuren om Silverlight
 
Thanks ik zal wel alles eens proberen heb momenteel ff geen install meer maar ik draai wel even een live cd'tje van het weekend. Ik laat de vorderingen weten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb even gekeken in Linux en de RTL link (officiele site) werkt inderdaad maar als ik bijvoorbeeld een programma als Voetbal International wil afdraaien blijft hij zagen om die melding van silverlight en krijg ook niks veranderd qua opties. Het alternatief (rtl.ksya.net werkt inderdaad wel alleen bij doorspoelen hapert hij of is dit normaal?
 
Het was met Chrome, ik ga nog wat dingen proberen en anders is het pech dan wacht ik wel totdat silverlight niet meer gebruikt wordt. THanks voor je antwoorden hier kan ik op verder borduren! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan