Silverlight problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanveelen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hoi,

Als ik een gemiste uitzending wil zien, krijg ik steeds de dwingende opdracht (anders kan ik de uitzending namelijk helemaal niet zien) om silverlight te installeren.
Wanneer ik dat echter probeer te doen krijg ik vervolgens de melding dat dat niet kan omdat silverlight al is geïnstalleerd.
Wanneer ik via het configuratiescherm silverlight eerst weer verwijder, kan ik het wél installeren waarna ik - uiteindelijk - de gemiste uizending kan zien.

De eerstvolgende keer dat ik de laptop start ..... echter weer hetzelfde liedje.

Eigenlijk is mijn belangrijkste vraag: kan ik RTL- SBS- en uitzending gemist zien zónder deze ellende .... of ben ik overgeleverd aan microsoft ?????

Silverlight is niet compatible met iedere browser... Check je installatie op deze Silverlight site (Lees de tekst onmiddelijk onder het Silverlight logo)
Klik op het tabblad System requirements om te zien welke combinaties werken...

mogelijkheid om te deïnstalleren:
a. Maak eerst een herstelpunt van Windows:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe
b. Download Windows Installer Cleanup Utility. Je hebt dan in het startmenu onder Start -> (Alle) Programma's -> Windows Install Clean Up beschikbaar. Start dat. Klik op (All Users) Microsoft Silverlight, en klik op knop Remove.
c. Verwijder de Sliverlight plugin van je browser,
d. Herinstalleer Microsoft Silverlight. Te downloaden hier

Laatst bewerkt:
Ik had het probleem ook, moest Silverlight installeren maar kreeg dan de melding dat dezelfde versie al geïnstalleerd was, en dat was het.
Ik kwam er net achter dat er op de (bij mij) één na onderste balk, waar ook het zoomniveau staat en het slotje, een pictogram staat met een verbodsbord, waar als je erop gaat staan met de aanwijzer de tekst "Invoegtoepassing beheren" tevoorschijn komt. Toen ik die aanklikte bleek Silverlight uitgeschakeld te zijn.
Na inschakelen werkt het perfekt.
Invoegtoepassingen beheren.jpg

Hoge CPU belasting 100% bij afspelen RTL uitzending gemist "RTL nieuws" dat gepaard gaat met hotten en stoten, Is dit probleem op te lossen en/of bestaan er betere programma's die minder CPU kracht gebruiken. Heb het idee dat ik deze problemen sinds enkele weken heb.

Dacht toch een redelijke processor te hebben Intel T7200 core2duo 2x2Ghz.

Graag een eigen topic aanmaken. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic. Daarbij is de topic van 2010, dus niet actueel meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan