Silverlight verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

antoon32

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Berichten
103
hallo

Ik heb het volgende probleem:Ik kan het windows programma ,,Silverlight,, niet updaten.
Nu wil ik het verwijderen,en dan opnieuw installeren.
Bij het verwijderen via start-software-verwijderen,krijg ik de meededeling:Kan dit patchpakket niet openen.
Mijn vraag is:Wat is eraan de hand en hoe krijg ik het verwijderd.
Ik heb het verwijderingsprogramma Revo-uninstaller-pro ook al gebruikt ,doch hij geeft dezelfde meededeling.
Besturingsprogramma; XP
Geinstalleerd zijn ook de programma s Adobe Reader 9.3.4,Adobe flash player10 activeX,Adobe Air,Java. Wie kan me helpen? Bij voorbaat dank.
 
Zonder vermelding van welk besturingssysteem er draait op je pc (xp, vista, windows 7 etc.) wordt het knap lastig om specifieke tips te kunnen geven.

Tijs.
 
Zonder vermelding van welk besturingssysteem er draait op je pc (xp, vista, windows 7 etc.) wordt het knap lastig om specifieke tips te kunnen geven.

Tijs.

Hallo,
Bedankt voor uw reactie.
Zoals reeds vermeld,is het besturingssysteem XP

met vriendelijke groet
 
Je hebt gelijk: Je had het vermeld, maar heb er overheen gelezen. Sorry.

Ok, waar het op lijkt is dat Silverlight wel is geïnstalleerd, maar (het) bijbehorende .MSI bestand(en) (*) niet meer op je pc gevonden kan/kunnen worden.

Beste mogelijkheid die werkt is (lijkt mij):
a. Maak eerst een herstelpunt van Windows:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe
b. Download ergens msicuu2.exe (is helaas niet meer te downloaden bij Microsoft) en installeer het. (**) Je hebt dan in het startmenu onder Start -> (Alle) Programma's -> Windows Install Clean Up beschikbaar. Start dat. Klik op (All Users) Microsoft Silverlight, en klik op knop Remove.
c. Herinstalleer Microsoft Silverlight. Te downloaden hier

(*) MSI bestanden worden gebruikt bij installatie, deïnstallatie en reparatie van (sommige) software, o.a. de Microsoft software.
(**) Ik heb het installatieprogramma msicuu2.exe hieronder als 4delig .rar archief geupload, dat je (zodra je alle delen bij elkaar hebt gedownload van het forum) de delen weer tot msicuu2.exe moet kunnen uitpakken met (o.a.) WinRar.

PS: Het gebruik van Windows Install Clean Up wordt afgeraden door Microsoft, maar ik denk dat je hier geen keuze hebt. Vandaar de suggestie om eerst een herstelpunt te maken.

Tijs.
 

Bijlagen

  • msicuu2.part2.rar
    97,7 KB · Weergaven: 180
  • msicuu2.part1.rar
    97,7 KB · Weergaven: 177
  • msicuu2.part3.rar
    97,7 KB · Weergaven: 138
  • msicuu2.part4.rar
    13,4 KB · Weergaven: 131
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk: Je had het vermeld, maar heb er overheen gelezen. Sorry.

Ok, waar het op lijkt is dat Silverlight wel is geïnstalleerd, maar (het) bijbehorende .MSI bestand(en) (*) niet meer op je pc gevonden kan/kunnen worden.

Beste mogelijkheid die werkt is (lijkt mij):
a. Maak eerst een herstelpunt van Windows:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\Restore\rstrui.exe
b. Download ergens msicuu2.exe (is helaas niet meer te downloaden bij Microsoft) en installeer het. (**) Je hebt dan in het startmenu onder Start -> (Alle) Programma's -> Windows Install Clean Up beschikbaar. Start dat. Klik op (All Users) Microsoft Silverlight, en klik op knop Remove.
c. Herinstalleer Microsoft Silverlight. Te downloaden hier

(*) MSI bestanden worden gebruikt bij installatie, deïnstallatie en reparatie van (sommige) software, o.a. de Microsoft software.
(**) Ik heb het installatieprogramma msicuu2.exe hieronder als 4delig .rar archief geupload, dat je (zodra je alle delen bij elkaar hebt gedownload van het forum) de delen weer tot msicuu2.exe moet kunnen uitpakken met (o.a.) WinRar.

PS: Het gebruik van Windows Install Clean Up wordt afgeraden door Microsoft, maar ik denk dat je hier geen keuze hebt. Vandaar de suggestie om eerst een herstelpunt te maken.

Tijs.

Hallo,Tijs

Bedankt voor je antwoordt.
Ik heb er een goed gevoel over dat het de oplossing kan zijn.Ik ga aan de slag,wanneer de tijd het toelaat.
Dan laat ik iets weten

Groet antoon
 
Hallo,Tijs

Bedankt voor je antwoordt.
Ik heb er een goed gevoel over dat het de oplossing kan zijn.Ik ga aan de slag,wanneer de tijd het toelaat.
Dan laat ik iets weten

Groet antoon
Hallo Tijs
Door toedoen van jou advies,is mijn probleem uitstekend opgelost.
Siverlight is verwijderd,en de computer is veel sneller,alles werkt beter.
Mijn hartelijke dank
Antoon
:thumb:
 
Antoon,

Dat zijn goede berichten, maar is het je gelukt om Silverlight ook opnieuw te installeren (en updaten)? Wat dat is wat je in je startposting aangaf als uiteindelijke doel.

Als dat inderdaad zo is, meld dat dan even terug, en zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

Fijn dat je wat aan de hulp/tips hebt gehad! :)

Tijs.
 
Antoon,

Dat zijn goede berichten, maar is het je gelukt om Silverlight ook opnieuw te installeren (en updaten)? Wat dat is wat je in je startposting aangaf als uiteindelijke doel.

Als dat inderdaad zo is, meld dat dan even terug, en zet daarna de vraag op opgelost: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp-opties" etc.]

Fijn dat je wat aan de hulp/tips hebt gehad! :)

Tijs.
Goede middag Hr Tijs
Ja ik heb silverlight geinstalleerd,en kunnen updaten
Dus alles is:thumb: perfect gegaan.nogmaals dank voor je advies en belangstelling.
Antoon
 
Tijs,

ook van hier harstikke bedank ook hier werkte je tip en kon daarna de nieuwe silverlight installeren toppie:)
 
oeps vergeten, ik heb je programma gebruikt in Vista, moest wel vanuit de administrator :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan