Sim defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BorisM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Berichten
2
Hallo allemaal!

Ik heb een vreselijk vervelend probleem de afgelopen paar weken, en ik hoop dat een van jullie mij wat verder op weg kan helpen.
Het zit zo:
Vorige zomer (mei/juni) had ik een 2 jaars abbo bij hi afgesloten met een Sony Ericcson K800i.

Zoals een paar van jullie misschien al weten kreeg het netwerk HI rond 30 maart t/m 1/2 april een storing dat veel mensen niet konden bellen/gebeld worden, smsen/sms ontvangen. Ook ik had hier last van maar ik wist van de storing. Rond 3/4 april begon het weer te werken maar af en toe ging het weer fout en kon ik weer niks sturen of bellen voor een paar uur, terwijl iedereen die ik ken met een hi abbo, geen problemen meer mee had. Ik was bang dat het aan mijn telefoon lag, dus ik probeerde mijn simkaart in een oude telefoon van mij te doen (een LG van een paar jaar oud). Hiermee kon ik gewoon bellen en smsen, terwijl dat met mijn K800i nog steeds niet wou. Ik resette mijn telefoon een paar keer, en hij deed het voor een tijdje, maar aan het einde van elke dag ging het elke keer weer mis, en met zo’n oud ding rondlopen vond ik ook niet echt geweldig. Ik had daarom een nieuwe mobiel aangeschaft en ben maar niet naar Primafoon geweest om mijn probleem uit te leggen, want dat duurt weer zo’n 6 weken als ze hem gaan repareren, waar ik echt niet op kan gaan wachten.

Nu heb ik een gloednieuwe Samsung U700 gekocht afgelopen vrijdag. Alles verliep prima tot aan vandaag! Weer krijg ik geen smsjes, verzenden lukt soms, ik kan niet bellen en gebeld worden. Het kan echt niet aan deze telefoon liggen want hij is nog niet eens een week oud. Hoewel ik het wel raar vind dat mijn simkaart het weer op mijn oude LG doet. Die ik nu maar toch aan het gebruiken ben aangezien ik geen andere keus heb.

Het verschil tussen mijn K800i en U700 is dat mijn K800i helemaal geen netwerken herkend, terwijl de U700 nog wel bereik heeft, maar voor de rest niks doet.

Mijn vraag is: Zou mijn simkaart soort-van-defect kunnen zijn? Is er misschien een methode om je simkaart te resetten? (Heb al meerdere malen op google gezocht maar niks over een sim-reset gevonden)
Wat zou anders het probleem kunnen zijn en wat adviseren jullie mij te doen?

Als iemand mij hiermee zou kunnen helpen zou ik dat erg op prijs stellen!

Alvast bedankt:)


Boris
 
Jah... alles kan kapot natuurlijk, maarreh.... wat dacht je ervan om gewoon even bij de Primafoon winkel langs te gaan met beide toestellen en je simmetje?
 
Dat was ik ook van plan om te doen, maar ik dacht dat misschien iemand hier ervaring mee had. Want ik los het liever zelf op dan dat ik naar hun toe ga. Als ze je telefoon ter reparatie opsturen dan ben je voor een paar weken je telefoon kwijt, en mocht er iets met de sim zijn dan heb ik helemaal geen nummer meer. :rolleyes:

Of ze kunnen misschien een tijdelijk nummer regelen..
 
Ik weet dat je bij hi prepaid voor 9 euro een nieuwe simkaart kan aanvragen (ik weet niet hoeveel het kost voor abbo), maar dat is redelijk veel als daarna blijkt dat het probleem toch niet aan de sim lag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan