SimCity 3000 - Installatie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

picassoborseli

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
5
Hallo,
Ik heb SimCity 3000 gevonden in mijn kast en ik wilde dit spel graag weer spelen op mijn pc. Heb voorheen altijd het spel op mijn pc met XP HOME gespeeld. Nu wilde ik het spel installeren, maar krijg bij het klikken op installeren de volgende melding:

16-Bits Windows-subsysteem
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeem is niet geschikt voor MS-DOS- en Micorsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.

Wat kan ik doen om alsnog SimCity 3000 te kunnen installeren?
Alvast bedankt!
 
Probeer dit eens:
Ga naar C:\Windows\Repair en kopieer het bestand "autoexec.nt" naar de map c:\windows\system32.
Nu het bestand gekopieerd is, druk je op rechtermuisklik>>eigenschappen.
Plaats nu een vinkje bij "alleen lezen". Druk op OK en sluit de vensters.

Nu moet als het goed is het spel weer werken.

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens:
Ga naar C:\Windows\Repair en kopieer het bestand "autoexec.nt" naar de map c:\windows\system32.
Nu het bestand gekopieerd is, druk je op rechtermuisklik>>eigenschappen.
Plaats nu een vinkje bij "alleen lezen". Druk op OK en sluit de vensters.

Nu moet als het goed is het spel weer werken.

Succes :thumb:

Thnx voor je reactie!
In de C:\Windows\Repair zit geen bestand genaamd: autoexec.nt, ook de zoekfunctie vind geen enkel iets met deze naam.
 
Laatst bewerkt:
Kijk op de achterkant bij de systeem vereisten. Ik heb mijn sim city 3000 verkocht op
koninginnendag. Er stond bij mij 95 98 2000 maar geen XP. Maar je hebt het wel eerder
gespeeld op de dezelfde pc? dan vind ik dat raar. Misschien is de cd wel beschadigt ofzo.

:thumb:
 
Kijk op de achterkant bij de systeem vereisten. Ik heb mijn sim city 3000 verkocht op
koninginnendag. Er stond bij mij 95 98 2000 maar geen XP. Maar je hebt het wel eerder
gespeeld op de dezelfde pc? dan vind ik dat raar. Misschien is de cd wel beschadigt ofzo.

:thumb:

Ik heb het spel idd al eerder geïnstalleerd op dezelfde PC met Windows XP. Dat hij het nu niet doet is mij een raadsel.
 
Probeer deze oplossingen van Microsoft eens.
Hier worden een paar oplossingen genoemd om het probleem te herstellen.

Succes :thumb:
 
Bedankt ik ben nu op die site, maar ik loop ff vast...

Stap 1 t/m 3 gaan goed (hehe dat is niet zo moeilijk)


4. Typ de volgende opdrachten op de opdrachtregel en druk na elke opdracht op ENTER:


expand aanduiding cd-rom-station:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt
expand aanduiding cd-rom-station:\i386\autoexec.nt_ c:\windows\system32\autoexec.nt
expand aanduiding cd-rom-station:\i386\command.co_ c:\windows\system32\command.com
exit

wat bedoelen ze met: "AANDUIDING"?
 
wat bedoelen ze met: "AANDUIDING"?

Dat is inderdaad niet heel erg handig neergezet van Microsoft :D
Maar wat ze bedoelen is je letter van je CD-Rom station.
Als je letter van je CD-Rom station bijv. ( D: ), dan moet je invullen:
expand D:\i386\config.nt_ c:\windows\system32\config.nt

Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan