[Simcity 4] For christsake, make money!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcfixer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2001
Berichten
2.398
Ik heb sinds een paar dagen het buitengewoon relaxte spel SimCity 4. Er is echter 1 probleempje: Ik snap er echt helemaal niets van :(...

Ik heb ook eerdere versies van SimCity geprobeerd te spelen maar allemaal draaien ze op hetzelfde uit: zo'n mooi beginstukkie opbouwen is geen punt en ook de eerste bewoners komen en ik weet ze voor een bepaalde tijd in hun huis te houden (voordat het een kraakpand wordt :p) maar verder kom ik niet. Zodra ik alles een beetje gesettled heb dan dropped mijn voorraadje simgeld wel erg snel en kan ik geen of misschien 9 simdollar winst maken in de maand (hoogste wat ik ooit ermee gehaald heb) :(... Ik zorg er zekers wel voor dat de belastingen omhoog gaan maar dit lijkt bijna niets uit te maken. Mijn stad in SC4 met ongeveer 600 inwoners betalen met 15% BTW misschien maar 200/250 simdollar (2,4 simdollar per inwoner en maar 0,8 per huishouden (uitgaand van 3 mensen per huis)). En mijn uitgaven zijn dan ongeveer 1600 simdollar (scholen, politie, gezondheidszorg, brandweer, bussen, stroom, water enz enz) of zelfs hoger. Hoe kun je dan in hemelsnaam winst maken??????
Ik heb echt al vanalles geprobeerd:

- Gokken legaal maken (+100 simdollar)
- Business deals aannemen (+950 simdollar, maar dat is uitzonderlijk)
- Lokale budgetten minimaliseren (scheelt maar een klein beetje)
- Overall budget verlagen (resulteerde 99/100 keer in demonstraties en rode, knipperende, nieuwsberichten)

Ik ben echt ten einde raad, hoe kan ik nou ooit winst gaan maken als taxatie de belangrijkste inkomsten bron moet zijn en je daar zo verd... weinig op binnen krijgt?

PS: Ook een kleiner dorpje beginnen heeft bij mij geen zin...
 
Geplaatst door chrisgeerdink
Dan maar gaan cheaten?

:8-0: :eek: :mad: ben je helemaal gek geworden? Daar schiet je toch niets mee op? Een spel is (als het goed is) zo gemaakt dat je het zonder cheaten goed kunt spelen. Cheats zijn dus eigenlijk voor mensen die ongeduldig of hebberig of vervelend zijn...
Bovendien los je met cheaten het probleem niet op; je stelt het alleen uit. Zodra die "winst" ook weer op is moet je weer cheaten om niet in het rood te komen staan.
 
Begin met lage beslasting (4% ofzo)

Zo krijg je veel mensen, kantoren en industrie in korte tijd. Daarna voorzichtig ophogen (tot 7-8%)

Ben voorzichtig met politie, ziekenhuis, scholen, etc,
want die kosten veel geld, langzaam opbouwen.

Voorzichtig met lenen.

Heb nu 50.000 inwoners en verdien ong. 1000 in de maand.

En voor alles: heb geduld!
 
Bij mij ging het ook steeds fout...
In sim 4 moet je echt letten op de indicator en niet teveel politie, brandweer, scholen en al die ongein...
ik heb de hoognodige zaken centraal gezet en daar de huizen omheen. op de ring zet ik dan commercie en een eind verder de industrie. licht en zwaar...geeft werkgelegenheid en dus ook meer inwoners...

mischa heeft gelijk...geduld...ga een pilsje drinken ofzo..hahaha
 
Geplaatst door Ghostworld
Bij mij ging het ook steeds fout...
In sim 4 moet je echt letten op de indicator en niet teveel politie, brandweer, scholen en al die ongein...
ik heb de hoognodige zaken centraal gezet en daar de huizen omheen. op de ring zet ik dan commercie en een eind verder de industrie. licht en zwaar...geeft werkgelegenheid en dus ook meer inwoners...

mischa heeft gelijk...geduld...ga een pilsje drinken ofzo..hahaha

Heb inmiddels een paar goede walkthrough guides gevonden op internet. Ik heb inmiddels een redelijk goedlopende stad van rond de 50,000 inwoners (het dropped de laatste tijd wel lichtjes... :confused: ) en een mayor rating van 5 blokjes (waar zie je je rating in getallen eik? Bij de rewards hebben ze het over rating 35 en 44 maar ik zie alleen maar blokjes?) wat toch wel raar is aangezien alle opiniepeilingen op maximaal staan behalve land value op ongeveer 75% / 80%...
Anyway, ik heb het geheim inderdaad nu ook ontdekt. Alleen begint mijn geld nu een beetje krap te worden en willen de inwoners steeds meer. Ik maak nu ongeveer nog geen 400 simdollar winst per maand en heb nog ongeveer 15,000 in de pot zitten. Ook, zoals ik al zei, gaat m'n inwonersaantal geleidelijk omlaag, ik zit nu op 49,333 om precies te zijn terwijl ik eerst nog op 51,204 stond. De laatste check was een paar dagen geleden toen was het weer ietsje gestegen naar 49,525 ofzo. Ik weet het, al het bijgebouwde land is alweer bezet met grote villa's en torenflats dus veel meer kan er niet meer bij maar dan moet het toch min of meer stabiliseren? Dus er komt niet meer bij, het blijft gelijk? De commerciele intrek reist de pan uit maar alle gebieden die ik ervoor aanwijs blijven leeg, ook na een maand of 2/3 nadat ik ze gezoned heb. En ja, ze zijn voorzien van water en stroom, ze liggen tegen een succesvolle woonwijk aan, vervuiling is minimaal, lopen wegen naar toe... Het enige waar ik niet cker van ben is de dekking van veiligheid enzo.
 
Ow, en dan nog iets: Ik heb bij heel veel industrie nu eindelijk de vervuiling op low of medium maar nu gaan ze zeuren over "Long Freight Trips"?? Wat zijn dat precies en wat kun je er tegen doen?
 
mmmmmmm.

Zorg ervoor dat je snel mensen in je stad laat komen en dat je niet meteen heel veel voorzieningen neerzet. Als je eenmaal veel winst maakt kan je weer meer voorzieningen maken die ervoor zorgen dat er meer mensen in je stad willen komen. Dan moet je gewoon weer een nieuwe wijk bouwen en zo groeit je stad.

Let ook goed op het overeindstaande balkje onderin je scherm, daar zie je waar behoefte naar is. Als je dingen bouwt waar geen behoefte aan is zullen er ook geen mensen op af komen.

Mod Edit

Icommanderv, welkom op helpmij.

Je hebt een reactie geplaatst in een topic dat al zeker 7 jaar niet meer word bekeken. Je kan er dan ook vanuitgaan dat deze totaal niet meer actueel is en een reactie plaatsen is dan zeker niet meer nodig. Het kickt een oud topic omhoog. Ik sluit deze daarom ook ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan