Simcity 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moanraker

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2008
Ik heb een paar jaar geleden SC4 gekocht en gespeeld, alleen kwam ik in een soort creator, en ik snapte er niks van. Dus ik had de handleiding (ik weet ook niet waarom) weggegooit. Nou speel ik SC4 weer, nou kom ik wel in het gewone spel. Alleen heb ik die handleiding niet. Kan iemand de NL versie opzoeken, en als dat niet kan, deze vragen beantwoorden?

1. Hoe krijg je hogere opleiding in scholen?

2. Hoe krijg je flats?

3. Wat is $/$$/$$$ en hoe zet je dat in?

4. Iemand nog goede mod packs. Ik houd van wegen/snelwegen mod packs, maar andere dingen zijn ook goed. Wat ik bijv. al heb is dat het einde van wegen auto. rond word. Niet zo normaal, maar iets groter, zodat het een beetje meer echt is.

Geen reclame, alleen ff voorbeeld: Simtropolis

Greetz, Moanraker

hey,

je had een vraag over simcity 4
ik weet er ook niet veel van, maar die $/$$/$$$ kan ik wel beantwoorden
die $ staat voor gewone, armere mensen. als je tijdens het spel op het vraagtekentje klikt, en dan over een huis gaat, of erop klikt, dan kan je $ of $$ of $$$ zien staan.
die tekens staan dus voor de rijkdom van de bewoners.
je kan rijkere mensen, die meer belastingen betalen ,aantrekken door genoeg elektriciteit en genoeg te maken, en niet te hoge belastingen in te stellen, dan komen de rijken naar je stad. er komen er ook meer als je parken, scholen, ziekenhuizen, politiebureaus, ... maakt. de flatgebouwen op de doos heb ik nog nooit kunnen maken, maar wel al gebouwen die er een beetje bij in de buurt komen. je moet in het begin een groot stuk land kiezen voor je stad, want die flatgebouwen komen er alleen bij veel inwoners.
er gaan ook niet erg veel rijken wonen in een stad met alleen flatgebouwen, zeker niet in het begin. je moet dan ook niet veel scholen, ziekenhuizen, ... maken als je een flatstad wil. al wat je moet doen is echt superveel woongebied maken, en natuurlijk ook (veel) commercieel gebied. je kan in het begin ook een weg naar een industriebebied ver buiten je stad maken, aan de andere kant van het land ofzo. maar vaak doe je dat later weer kapot. als je $ bewoners wilt, zet hun belastingen dan op 5 ofzo, (dit doe je door onderaan in het midden op geld te klikken en dan op het kader linksonder. daar kan je de belastingen relgelen) je kan daar ook andere belastingen lager zetten, doe dit als je van die soort veel wilt. het is altijd een goed idee om commercieel laag te zetten, zeker in het begin.
zo, dit was mijn uitleg. ik hoop dat je er wat aan gehad hebt.

grtz, Mathiman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan