Simlockvrij, prepaid? Hoe en wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iksnapernietsvan

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
hallo,

Na jaren rond te hebben gelopen met een oud toestel wil ik nu een smartphone aanschaffen. Ik ben onbekend op het gebied van telefoons, ik weet er heel weinig van af. Nu heb ik een paar vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden. Ik wil namelijk een samsung gio aanschaffen bij de kijkshop of phonehouse voor 99 euro prepaid. Maar wat houd prepaid nou in? En waarom zijn Simlockvrije toestellen veel duurfer? Zit er bij een prepaid telefoon ook een SIMkaart in het toestel die ik er zou uit kan trekken of werkt dat anders? Ik wil ook alleen op internet via WiFi, om te voorkomen dat er onverwachts allemaal kosten van afgaan. Ben ik dan met een prepaid telefoon op de goede weg?

Bij voorbaat dank

Gr jens

Een prepaid telefoon is een telefoon waarbij je een simkaart krijgt van een bepaald provider. Na een jaar kan je je telefoon laten "unlocken" door de provider om simkaarten van anderen er in te stoppen. Simlockvrije toestellen zijn duurder, omdat de provider geld aan je verdient en daarom een deel van de telefoon voor je betaalt. Met de Gio kan je WiFi gebruiken, maar dan moet je er wel opletten dat je geen pagina's gaat herladen als je geen WiFi hebt.

Hoi,

welkom op Helpmij.Nl

Prepaid betaal is een telefoon zonder abonnement zal je steeds moeten opwaarderen. Simlock vrij toestel is een toestel waarmee je van elk gewenste provider een sim kaart in kan zetten en werkt ook nog dan, en ja in een prepaid zit ook een simkaart maar kan je wel in een simlock vrij toestel plaatsen maar niet in een prepaid van een andere provider . Met prepaid heb je het zelf in de hand is je opgewaardeerde bedrag op kan je gewoon niet bellen op 112 na.:D

bedankt voor het snelle antwoord, het is nu al heel wat duidelijker :) Als ik het goed begrijp zit je met prepaid gewoon aan een provider vast, maar je kunt bijvoorbeeld gewoon het kaartje eruit trekken en er een andere in doen?
En ook nog even een vraag over het internet. Ik wil alleen via wifi op internet, kan ik op de samsung gio ook de boel instellen dat hij alleen op wifi kan?

gr jens

Hoi,

Zolang hij van de zelfde prepaid profider is wel en ik denk dat je met wifi gewoon via een thuis netwerk bedoeld en ja dat zal gaan.

Met prepaid kan je eigenlijk niet een simkaart van een andere provider in je telefoon steken, voordat het eerste jaar voorbij is. Je zou de internetinstellingen zo kunnen verprutsen dat hij geen verbinding meer kan maken...

Oke, ik denk dat ik de samsung gio ga aanschaffen. Maar nog een klein vraagje, als ik bijvoorbeeld op school of thuis op internet ga, waar dus wifi is, gaat de telefoon dan automatisch op dat netwerk (dus niet op 3g)

Hoi,

Je zal dan toggels knopwifi moeten gebruiken In ieder geval je zal een toets moeten indrukken.

oke, op youtube staat ook een video hoe je dat moet doen, hartelijk dank voor de snelle andwoorden

hallo daar ben ik weer
ik heb inmiddels het toestel aangeschaft bij vodafone, maar ik snap er nu inmiddels nog steeds vrij weinig van. Ik wil alleen via internet via wifi en ik heb daarvoor bij mobiele netwerken de pakketgegevens uitgevinkt om zo alleen via wifi op internet te kunnen, is dit juist? Ik twijfel want als ik 1200 bel om te kijken hoeveel beltegoed ik heb, heb ik nog maar 4.30 euro over van de 10 euro? Ik heb alleen twee heel kort gebeld? Hoe kan dit.

Al vast bedankt voor de gene de het antwoord weet

gr jens

Had je eerst wel 10 euro? Anders kan het zijn dat je je nog moet registreren bij Vodafone voor de andere 5 euro...

ja, ik denk dat dat het is, ik heb twee keer gebeld en dat kost 0.35 euro per minuut dat is in totaal 0.70 euro en dan kom je uit op 4.30 euro, net wat ik over heb :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan