goedlichtJoost
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 mrt 2012
- Berichten
- 477
Hallo Allemaal,
Laat ik beginnne met zeggen dat ik weinig kaas gegeten heb van Acces.
Wat ik eigenlijk zou willen is:
-Een contact personen database
-aan deze contact personen zou ik graag een pdf willen koppelen (heb al gevonden dat dit gewoon werkt met slepen?)
-en aan elke contact persoon een datum. met hieraan gekoppeld melding van bereiken van datum (of de week ervoor ofzo)
Ik zou graag 1 main formulier hebben met hierop 3 knoppen.
-New (toevoegen van nieuw contact persoon) klikken hierop geeft dan invul formulier voor nieuwe contact persoon
-Zoeken (zoeken in de huidige contactpersonen) klikken hierop geeft een invulformulier met de zoekwensen en dan een resultaat
-edit (wijzigen van een contact) klikken hierop geeft dan alle contact personen die je kunt wijzigen via het nieuwe contacten formulier? weet niet wat het handigste werkt.
De daadwerkelijke database hoeft dus eigenlijk nooit visueel te zijn.
Mijn eerste vraag is natuurlijk: Is dit mogelijk binnen Acces?
Nu moet ik zeggen ik heb geen flauw idee hoe dit moet. ik heb al even lopen stoeien met acces en kan bijvoorbeeld een formuliertje maken etc.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste aan kan pakken? of een voorbeeldje maken? of een soort van handleiding?
Alle hulp is welkom!
gr
Joost
Laat ik beginnne met zeggen dat ik weinig kaas gegeten heb van Acces.
Wat ik eigenlijk zou willen is:
-Een contact personen database
-aan deze contact personen zou ik graag een pdf willen koppelen (heb al gevonden dat dit gewoon werkt met slepen?)
-en aan elke contact persoon een datum. met hieraan gekoppeld melding van bereiken van datum (of de week ervoor ofzo)
Ik zou graag 1 main formulier hebben met hierop 3 knoppen.
-New (toevoegen van nieuw contact persoon) klikken hierop geeft dan invul formulier voor nieuwe contact persoon
-Zoeken (zoeken in de huidige contactpersonen) klikken hierop geeft een invulformulier met de zoekwensen en dan een resultaat
-edit (wijzigen van een contact) klikken hierop geeft dan alle contact personen die je kunt wijzigen via het nieuwe contacten formulier? weet niet wat het handigste werkt.
De daadwerkelijke database hoeft dus eigenlijk nooit visueel te zijn.
Mijn eerste vraag is natuurlijk: Is dit mogelijk binnen Acces?
Nu moet ik zeggen ik heb geen flauw idee hoe dit moet. ik heb al even lopen stoeien met acces en kan bijvoorbeeld een formuliertje maken etc.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste aan kan pakken? of een voorbeeldje maken? of een soort van handleiding?
Alle hulp is welkom!
gr
Joost