Simpel en toch zo moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

volgens mij is mijn probleem simpel op te lossen, echter zit hier nu al de hele middag op te broeden en kan er niet op (uit)komen.

Ik heb een database met verschillende afdelingen en gebeurtenissen op deze afdeling.
Nu wil ik van een rapport hebben van de gebeurtenissen op één afdeling.

wie kan mij uit de droom helpen, met dit volgens mij simpele probleem.

Monique

Je kan dit met een query die filtert op die ene afdeling. Zonder voorbeeld moeilijk uit te leggen.

Hoi,

hier een voorbeeldje;

het is dus de bedoeling dat er een rapport komt van b.v. alleen bouwdeel D met daarin verder alle andere "velden". (voorbeeld is wel leeg)

Bijlagen

Hoi, Ik heb een query (queGebouwdeel) toegevoegd. Als je deze query opent gaat hij de vraag stellen om het gebouwdeel op te geven (dan typ je dus a of b of .... . Wanneer je je rapport maakt moet je als bron deze query opgeven. Tekens wanneer je je rapport dan opent wordt de vraag gesteld en krijg je alle gegevens van dat betreffende gebouwdeel. Je kan ook zorgen dat dit automatisch gebeurt maar dan moet je per bouwdeel een query voorzien en dat is wat omslachtig denk ik.

Bijlagen

Bedankt

Hoi Road Dogz,

bedankt voor de query.

dit is precies wat ik zocht.

Groetjes

Monique

aanpassing query

Hoi Road Dogz,

de query werkt hartstikke goed, maar in je antwoord vermeld je dat het ook automatisch kan en dat je dan een query per bouwdeel moet maken.
Hoe doe ik dit?

Groetjes
Monique

Hallo Monique,

maak een formulier.
Zet daarop een keuzelijst met afdelingen.
Voeg via de wizard een knop toe om je rapport te openen.
Pas vervolgens de VBA code van de Bij Klikken gebeutenis van je knop aan.
Voeg aan de coderegel met DoCmd.OpenReport een WHERE clause (konditie) toe.
De methode OpenReport staat duidelijk beschreven in VBA Help.

Je hebt dus maar 1 query nodig, niet meerdere ;)

Groet,

Tardis

????

Hoi Tardis,

Bedankt voor je reactie, maar voor mij is meer dan de helft wat je vertelt geheimtaal.
Dat van een formulier maken en een knop toevoegen kan ik nog net volgen, maar dan raak ik echt het spoor bijster.

Ik ben namelijk helemaal niet thuis in VBA.

Monique

Ik ben namelijk helemaal niet thuis in VBA.

Hmm, heb je wel nodig anders.
Zoek even in het forum op OpenReport, je bent ongetwijfeld niet de eerste met deze vraag.

Groet,

Tardis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan