Simpel, en toch? ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ad Fundum

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo,

Ik kan het foutje in mijn script niet vinden, vroeger werkte het wel zo :confused: Zouden jullie even een kijkje kunnen nemen?

Het is een script wat een kopie van de website moet weergeven, waarvan ik daarna delen uit weglaat/bijvoeg etc. Maar als ik mijn script nu open, dan krijg ik een lege pagina :(

Alvast bedankt voor uw tijd,
~ Ad.

Bijlagen

Mmm,
De testpagina geupload met <?php blijft nog steeds heel erg leeg in z'n body.
  • Als toevallige voorbijganger (geen php-er) een vraagje: als ie het vroeger wel deed, zou het dan misschien aan een verse php-versie kunnen liggen, die iets niet meer doet wat vroeger wel ging?
Ho-stop! Even een tut'je geGoogled op tuxradar, geprobeerd, en die deed het wel: met de basics van Ad's code. Maar de logica van Ad sprak me bijzonder aan: kon toch ook niet fout zijn? Tot het me opviel: de tuxvrienden gebruiken dubbele aanhalingstekens in hun aanroepingen, en geen enkele:
HTML:
$meh = get_url_contents("http://forum.runescape.com/forums.ws?19,20,goto,1");
Poging gewaagd > aha, weer wat geleerd! :D

Succes!
CSS-hunter

Ik heb geprobeerd mijn enkele aanhalingstekens door dubbele te vervangen, maar dat werkte niet.

Daarna heb ik het scriptje van jouw site geprobeerd:
Code:
<?php
    $curl = curl_init();
    curl_setopt ($curl, CURLOPT_URL, "http://forum.runescape.com/forums.ws?19,20,goto,1");
    curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

$result = curl_exec ($curl);
    curl_close ($curl);
    print $result;
?>

Maar dat werkte ook niet :confused:

Zie ik iets over het hoofd?

Het rare is dat ik met mijn get_url_contents (van het originele script) wel een normale html pagina van op mijn website kan kopieren.

Laatst bewerkt:
Hoi Ad,
't Is merkwaardig! Doet mijn testpagina test2.php het bij jou wel? De php daarvan staat in test2.txt. Het uitgecommentarieerde stukje (= de letterlijke tuxradar-code) doet het net zo goed, als ik dat probeer.
Het toeval wil toch niet dat je per ongeluk locaal aan het testen bent i.p.v. op de site-server, of met een kapotte locale server?
Verder kan ik zo gauw niets verzinnen: als de andere php-pagina's op de site-server het wel doen, ligt het waarschijnlijk ook niet aan de php-installatie op de site-server.
Raadselen! ;)

Met vriendelijke groet,
CSS-hunter

Ligt het misschien aan Freehostia?

Ik gebruik deze free-hosting site al redelijk lang, maar wanneer ik jouw php-code letterlijk in mijn php-bestand zet, krijg ik wit scherm. [En bij jouw site krijg ik dat niet]

Krijg jij ook wit scherm? ---

Zoja, weet je misschien een andere Free-Hosting site die me kan helpen?

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
Beste Ad,
Inderdaad, die pagina is bij mij ook zo wit als een sneeuwkonijn!
Wat gebeurt er als je info.txt op je site zet en de naam wijzigt in info.php? Je zou dan zoiets moeten zien.
Als dat ook wit oplevert, draait php niet meer lekker op de server van Freehostia. Of: versie-wijziging, met in de nieuwe versie een verbod op jouw functie (ze worden hoe langer hoe strenger)??

Maar: Freehostia zegt dat óók bij het gratis pakket php4 en php5 ondersteuning zit (ik dacht even dat ze daar misschien inmiddels voor zouden laten betalen, maar niet dus).
Ik zou er een mailtje naar Freehostia aan wagen, en pas als dat niet lukt naar een alternatief gaan zoeken.

Gratis accounts ben ik niet zo goed van op de hoogte, maar voor nog geen 25€ heb je al een nl-domeinnaam (8€) plus een hostingpakket incl. php voor een jaar (heb er eentje lopen bij Flexwebhosting.nl, geen klachten). Maar er zijn ook tal van andere vergelijkbare!

Gegroet!
CSS-hunter

Laatst bewerkt:
Zowel op versie 4 als op versie 5 werkt mijn php-page (test2) niet, maar de jouwe (phpinfo) wel.

Als ik zo'n mail naar Freehostia zou willen sturen, wat moet ik er dan in vermelden? :confused:

Laatst bewerkt:
Eh, dat je een php-functie hebt die bij andere providers wel werkt, maar bij hun niet. En dan met vermelding van het php-scriptje.

Maar kan je voor de dubbelcheck nog even je laatste test2.php om-namen tot test2.txt, en even online zetten? Dan kan ik voor alle veiligheid nog even kijken, want 2 zien wellicht meer dan 1, en een klein tikfoutje kan groooote gevolgen hebben! ;)

Groeten van
CSS-hunter

Ik heb nog niets veranderd aan het origineel (wel al veel variaties geprobeerd, maar geen enkel blijkt te werken).

Degene die ik nu gebruik is degene die jij op jouw website hebt geplaats.

Aha.
Dan kunnen we het zó doen om te zien wat er bij jou op de server wel/niet arriveert:
  • Ik heb een nieuw bestandje test3.php gemaakt, dat weer de curl-functie heeft, maar ook een regeltje platte html-tekst en een regeltje tekst via een php-include (test3a.php).
  • Ik heb ze hier als test3.txt en test3a.txt.
  • Ze komen bij mij goed tevoorschijn (na uploaden en hernoemen) op test3.php.
Dwz eerst komt het regeltje platte tekst op een witte pagina, met de include-regel erachteraan, en alles wordt na een halve tel vervangen door de RuneScape-pagina.
Als jij die twee er als php-bestandjes in zet, stopt ie dan al vóór de include-regel, of komt die er wel op?
Verder als laatste pogingen: 100% zeker dat de bestanden echt worden geupload naar de site-server (en niet locaal)? Zie je ze in je FTP-programma echt staan op de server?
En ook: alle FTP-instellingen als active mode en passive mode e.d. uitgeprobeerd? (de precieze betekenis daarvan weet ik niet).

Geluk!
CSS-hunter

Ja, ik ben overtuigd: hij staat er goed op, maar Freehostia wil 'm gewoon niet zien!
Misschien hebben ze om veiligheidsredenen de php-functie zo strak afgesteld, dat de curl-functie alleen maar werkt op hetzelfde domein als waarvandaan de aanroep gedaan wordt (zou je kunnen vragen in het mailtje).
Want adfundum.freehostia.com en forum.runescape.com zijn verschillende domeinen.
Maar toch raar, dat ie 't bij mij dan wel doet: want developerscorner.nl en forum.runescape.com zijn duidelijk óók twee verschillende domeinen! :confused:

Kortom, de toevallige voorbijganger geeft het op. ;)
Misschien heeft iemand anders nog een helder idee? Hope so!

Saluut!
CSS-hunter

Ik heb een query ingediend. Ik zal iets laten weten :thumb:

Bedankt!

Een tweede toevallige voorbijganger merkt op dat volgens hem Curl een module van PHP is die niet noodzakelijk aanstaat.
Meestal staat die bij gratis/goedkope hosts met beperkte ruimte af, om te verhinderen dat je je eigen site op verschillende andere servers zou plaatsen en ze zo toch allemaal via die ene goedkopere domeinnaam kan tonen..

Maar vroeger werkte het wel :confused:

Dan zal ik dus inderdaad op een antwoord van Freehostia moeten wachten.

Bedankt voor je antwoord!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan