Simpel linux systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Hallo,

Ik heb een P120 over met 3 GB harddisk en 64 MB geheugen en daar moet het volgende op gaan draaien:

Apache webserver
PHP ondersteuning
Mysql ondersteuning
FTP
SSH

Het systeem zal niet van buitenaf bereikbaar worden en is alleen bedoelt om intern te draaien. Instellingen e.d doe ik vanaf SSH zodat er wat mij betreft geen uitgebreide grafische shell op hoeft.

Heeft iemand een suggestie voor een kleine oude linux distributie ? Want de nieuwste SuSe en RedHat stellen bijna hogere systeemeisen dan windoos ;)

Nico :)
 
Bedankt :thumb:

Weet je toevallig ook of bij de oudere distributies al standaard php en mysql zit ?

Nico :)
 
Jouw systeem is goed zat voor Red Hat 6.2 of misschien nog 7.3, en volgensmij ondersteunen beiden apache, mysql en php, ssh en telnet.
 
Ok, bedankt. Ik ga ermee aan de slag :thumb:

Nico
 
Begin langzaam moe te worden van Linux en begin zelfs te denken dat het nog slechter is dan windows.

Inmiddels 4 Linuxdistro's en 1 FreeBSD geprobeerd maar er wil er niet een normaal werken. :( Terwijl de pc verder in orde is en alle tests ok zijn.

Suze live heeft 20 minuten om op te starten, FreeBSDinstalleert in 30 minuten en wil daarna nooit meer rebooten, Mandrake loopt na een paar schermen al vast en ook Redhat doet moeilijk :confused:

Misschien toch maar helemaal terug naar RedHat 5.2 of zo
en anders maar Windows 3.11 erop :eek:

Nico
 
Voor echte beginners is Linux slechter dan Windows.

Wat gaat er mis bij Red Hat? En verder, neem niet telkens iets anders als het niet lukt! Dednk gewoon, ik wil Red Hat 6.2, want die hoort gewoon op mijn PC te draaien! Daarna probeer je ( met geduld! ) de problemen die je hebt op te lossen.

Post dus even hier je probleem.
 
Ik heb verschillende distributies geprobeert omdat het met de nieuwste niet vooruit te branden was.

Toen kreeg ik van iemand de suggestie om FreeBSD te proberen omdat dat klein en snel was. Die wilde echter na installatie niet starten en bleef vastzitten in de bootmanager.

Nu wil ik dus Redhad Enigma (is 7.0 of zo meen ik) installeren maar nu blijkt dat FreeBSD mijn partities zo onderhanden heeft genomen dat ik ze vanuit de RH setup niet meer kan bereiken.
Krijg de melding :
The SUN-UFS filesystem code doesn't support loop disk labels

Vervolgens kan ik op Ignore of Cancel klikken. Klik ik op ignore dan geeft hij aan dat het een unexpected type disk is en dat hij hem moet wissen. Als ik vervolgens op OK klik dan komt de eerdere melding weer terug.

Weet nu dus niet of ik nog iets met die partitie kan.

Ben inderdaad een beginner met linux ;)
maar probeer het jaarlijks weer en toch lukt het telkens niet. óf mijn videokaart wil niet óf het systeem is zo traag dat win XP op een 486 nog sneller zou starten :D

En toch wil ik gewoon graag met die bak Linux draaien.

Nico :)

[edit] beide harddisks waren niet meer aanspreekbaar vanuit Fdisk of een andere linuxmanager. Zelfs niet nadat ik ze had verwijderd vanuit de BSD setup :(
Ben nu dus vanuit de bios een lowlevel aan het doen...
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
1. : FreeBSD is absoluut niet handig voro beginners en is GEEN linux, slechts ook een afstammeling van Unix.

2. : FreeBSD gebruiks een ander filesystem dat idd niet door RH wordt ondersteunt. Verwijder dus met fdisk even je mbr of verwijder die partitie als het mogelijk is.

3. : RH Enigma (7.2) isn iet voor niets vervangen door een nieuwere 7.3. Installeer die want die heeft een hoop fixes.
 
Ik heb 7.2 nu zo goed en zo kwaad als het kan draaien, na een lowlevel te hebben uitgevoerd op mijn oude hd :)

7.3 heb ik niet en eerlijk gezegd ben ik na bijna 6 Gig downen aan Linux iso's in 2 dagen een beetje moe aan het worden. (en @home ook ben ik bang)

Deze start wel, maar Xwindows doet niets anders dan een grijs scherm. Verder start apache niet en blijkt er ook geen Mysql op te zitten (ik had in de setup aangegeven om linux als server te installeren)

Het enige wat ik misschien nog doe is helemaal terug naar 5.2. Die draaide ooit redelijk snel en was gewoon 1 cd zonder overige grafische narigheid erbij. De nieuwe versies liggen allemaal tussen de 3 en 8 cd's en da's een beetje overkill :)

Nico
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan