• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpel macrootje opgenomen maar doet het niet in VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter jansm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Heren, ik heb een macro opgenomen en een sub () van gemaakt. Waarom doet deze macro het daarna niet meer? Run-time Error 9: subscript out of range bij de eerste regel

Sub Append_Data()

Windows("import_TEMP.csv").Activate
Range("A2").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Range(Selection, ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell)).Select
Selection.Copy
Windows("P1_DATA_OVERZICHT.csv").Activate
Range("A2").Select
ActiveSheet.Paste

End Sub

Mvg, Jans

Het werkboek import_TEMP.csv staat niet open?

Mensen, opgenomen macro doet het gewoon, maar geplaatst tussen Sub () en End Sub krijg ik bovenstaande foutmelding. Wordt er gek van. Wat doe ik fout??

Het heeft er veel van dat de bestandsnaam verkeerd is geschreven.
Maar jij zou het toch wel moeten weten.

HSV, de opgenomen macro staat in 'n xlsm bestand onder Modules/module1. Daarna heb ik deze opgenomen macro (tekst) gekopieerd en geplakt naar ThisWorkbook. Herhaaldelijk stapsgewijs geprobeerd (F8). Hij doet het niet!!! Zie Knipsel.
Ik besef dat ik iets ontzettend stom doe maar weet het echt niet.

Knipsel.PNG

Op berichten die alleen aan heren gericht zijn reageer ik niet.

Sorry Snb
Herstel: Dames en heren,....... zie hierboven #1

De code hoort in een standaard module en niet in Thisworkbook Jans.

OK, kan dus niet draaien op plaats waar hij staat. Kan je aangeven wat het verschil is tussen macro in Thisworkbook en module? Hoop niet dat jullie zo moe van mij worden dat jullie mij niet meer willen helpen. Dank HSV.

Heb je het al geprobeerd Jans?
Voor een uitleg kan je de Help van Vba raadplegen, die is daar beter in dan ik.

zo juist geprobeerd (macro in module geplaatst) en van daaruit kan ik hem draaien. Maar.... ik kan hem niet vanuit Thiswrokbook met "Call "aanroepen. Moet dat wel mogelijk zijn?

Zeker wel.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Append_Data
End Sub

Ok, geweldig. Dit soort dingen moet je weten hsv, maar ik ben een nul op het gebied van vba. Toch weer iets belangrijks geleerd. Hoop ook andere volgers van dit forum en dat is een belangrijk streven van jullie heb ik begrepen. Ik moet het verschil nog te weten zien te komen tussen Thisworkbook en Modules. Ga mijn best doen. Erg bedankt voor je hulp.

Ok, geweldig. Dit soort dingen moet je weten hsv, maar ik ben een nul op het gebied van vba. Toch weer iets belangrijks geleerd. Hoop ook andere volgers van dit forum en dat is een belangrijk streven van jullie heb ik begrepen. Ik moet het verschil nog te weten zien te komen tussen Thisworkbook en Modules. Ga mijn best doen. Erg bedankt voor je hulp.

Maakt niet uit Jans, al doende leert men.
Succes ermee.
Wil je de vraag nog als opgelost zetten?
Bvd.

Graag gedaan overigens.

doe ik. Maar zo kun je ook zien hoe belangrijk het is dat je duidelijk bent in de vraagstelling. Ik had in eerste instantie niets aangegeven over Thisworkbook en Module.

Is essentieel voor een goede oplossing. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan