Simpele buttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

patsneok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2002
Hallo,

Voor mijn website ben ik op zoek naar simpele buttons. Gewoon een rechthoekje of zo waarin ik zelf wat tekst kan zetten..
Hoe doe ik dat?? Met welk programma??
(Volgens mij kan het niet gek moeilijk zijn, alleen ik weet niet hoe ik het moet doen...)
Graag zou ik wat tips of ervaringen willen ontvangen.

Alvast bedankt!!

Dit prog
http://www.steffengerlach.de/freeware/
ZPaint
Forget your button maker! This software for creating 3D-looking
elements for websites and software interfaces is much more flexible.
Easily paint raised or lowered shapes such as buttons, rings, boxes...
or add those effects to existing graphics. Color/texture selection,
adjustable extrusion depth, gloss and other effects.
Forget your button maker! This software for creating 3D-looking elements
for websites and software interfaces is much more flexible. Easily paint raised
or lowered shapes such as buttons, rings, boxes... or add those effects to
existing graphics. Color/texture selection, adjustable extrusion depth, gloss
and other effects. Good if used with another slicing program to make good
navbars & buttons. Also good to compliment an image viewer.

Met irfanview www.irfanview.com kun je er dan tekst opzetten.
Of met een tekenprog als Ultimate Paint.
http://members.lycos.nl/vazed/tut_up/

En.....
Homepage en Buttons maken:
http://vazed.vinden.nl/download.html

Downloads voor off line info
tekst: Homepage Basis (31 kb)
tekst: EZpad Editor (25 kb)
tekst: EZpad Help (18 kb)
tekst: Buttons Maken (5 kb)
tekst: Html codes (dit is een Word document 110 kb)

:cool:

En met een gifanimator kun je er beweging in zetten.

- - - - - - -
ag2.gif

Laatst bewerkt:
Xara webdesign, is een leuk programma voor zoiets, kijk eens op hun website, daar is wel een trial versie te downen.

xara

Geplaatst door beernd
Xara webdesign, is een leuk programma voor zoiets, kijk eens op hun website, daar is wel een trial versie te downen.

xara

beernd,
heb jij met xara ook de avatar gemaakt?

Kan eigenlijk met elk willekeurig tekenprogramma wel, ik gebruik zelf PSP, zit ook een optie bij om er bewegende beelden mee te maken.

Geplaatst door piepoeh
Kan eigenlijk met elk willekeurig tekenprogramma wel, ik gebruik zelf PSP, zit ook een optie bij om er bewegende beelden mee te maken.
Ik ben ook in het bezit van PSP, maar ik moet mij daar nog helemaal in verdiepen. Ik dacht dat je met PSP foto´s kon bewerken :o en wist niet dat je met PSP ook buttons kon maken....
Is dat erg moeilijk???

Geplaatst door patsneok

Ik ben ook in het bezit van PSP, maar ik moet mij daar nog helemaal in verdiepen. Ik dacht dat je met PSP foto´s kon bewerken :o en wist niet dat je met PSP ook buttons kon maken....
Is dat erg moeilijk???

PSP is voor een beginner pittig, en werkt met lagen.
Begin eens met Ultimate Paint
handleiding in nederlands:
http://members.lycos.nl/vazed/tut_up/
Kun je hier mee werken, dan snap je ook de uitgebreidere progs beter.

:cool:

Geplaatst door Saviola
Ik gebruik PSP + AS. Bevalt me goed.

Ehummm ..... :o
PSP = Paint Shop Pro
AS = mij onbekend = A...... S..... ?? (oid)

En hoe maak je een simpele button met PSP ??

Geplaatst door patsneok
En hoe maak je een simpele button met PSP ??

Een echt simpele button? Uhm... een rechthoek met een eventuele opvulling en wat tekst erin :)

En als je de layers daarna ff allemaal 'plat' maakt (flatten). Kan je er een effect aangeven. Bv. 'Buttonize'.

Laatst bewerkt:
Dan krijg je zoiets:

Bijlagen

• inloggen.gif
    inloggen.gif
    1,8 KB · Weergaven: 34
Geplaatst door Saviola
Dan krijg je zoiets:

Wauww!!!
Dat is wat ik zoek. Voor mij zou deze button goed zijn. Deze zou ik dan een paar keer kopieren met een paar andere teksten.

Volgens mij is dit het. En dan leer ik ook meteen iets van PSP.

Hmm, ik krijg het toch niet zo mooi als jij dat kan, Saviola. Hoe doe je dat toch?? Ik zit de hele avond al te proberen en kom er niet helemaal uit.. Kun je stap voor stap aangeven wat jij hebt gedaan? Ik geef het voor vandaag even op. Anders ga ik van het weekend Ultimate Paint uit proberen..

Mensen, slaap lekker!!

Bijlagen

• image6.gif
    image6.gif
    2,1 KB · Weergaven: 26
Geplaatst door patsneok

beernd,
heb jij met xara ook de avatar gemaakt?

Patsneok, sorry voor mijn late reactie.

Inderdaad mijn avatar heb ik met xara 3d gemaakt, is heel simpel te doen, voor meer info ff laten weten

hier is het te vinden

groeten beernd

Laatst bewerkt:
Geplaatst door beernd

Patsneok, sorry voor mijn late reactie.

Inderdaad mijn avatar heb ik met xara 3d gemaakt, is heel simpel te doen, voor meer info ff laten weten

hier is het te vinden

groeten beernd
Ik vind jouw reactie helemaal niet aan de late kant, dus excuses zijn m.i. niet nodig. Ik ben al blij met alle antwoorden die ik hier krijg. :thumb:

Zoals je misschien al hebt gelezen, ben ik nu eerst aan de slag met PSP. Helaas is PSP best complex. Daarnaast heeft Peter Vazed nog enkele tips/programma´s gegeven. Deze zijn (zover ik kan zien) freeware. En misschien dat Xara 3D een goed alternatief is, maar het is geen freeware. En als het mij lukt om met PSP of een ander programma simpele buttons te maken, dan bespaar ik mij $ 40 tot $50 ...

En als het mij lukt om met PSP of een ander programma simpele buttons te maken, dan bespaar ik mij $ 40 tot $50 ...

PSP is ook niet gratis hoor! De shareware versie kun je geloof ik 60 dagen gebruiken, daarna is het gewoon over, tenzij je hem koopt.

Oke, hier komt het:

- Start PSP
- Klik op new, kies de breedte en hoogte van je button. Ik heb 90X25 genomen.
- Geef de rechthoek die nu in het midden van je scherm staat een kleurtje (linkerbalk de 'pot verf')
- Zet wat tekst in de rechthoek (linkerbalk de 'A') Ik heb lettertype arial, 12ptn genomen.
- Nu gaan we de afbeelding plat maken: klik op Layers > Merge > Merge All (Flatten).
- Nu moet je de hele button selecteren (linkerbalk, het rechthoekje. Zorg dat je de hele button pakt.
- Ga nu naar Effects > 3D effects > Buttonize
- Verander op het scherm wat je nu krijgt de height en de width een beetje tot je iets krijgt wat je mooi vind. Ik heb bij dit plaatje height=14 en width=9 genomen.
- Dat was het :)

Bijlagen

• resultaat.gif
    resultaat.gif
    1,7 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan