Simpele CMS

Status
Niet open voor verdere reacties.

bvanleeuwen254

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hallo,

Bij ons op het bedrijf draaien wij nog een website met elke pagine een aparte HTML bestand, die wordt een beetje te gek als je maar 1 link moet veranderen, en dus 25 HTML bestandjes eerst moet gaan downloaden en een voor een veranderen, nu ben ik dus opzoek naar een simpel, stright to the point CMS systeem. Dus niet zo uitgebreid als Joomla, Wordpress e.d. want het gaat alleen maar der om dan ik de web pagina's er mee beheer. Niets meer, Joomla is dus geen optie aangezien het 3 maar zo veel ruimte in neemt als dat de hele website ooit wordt.

Waar ik dus naar opzoek ben is een CMS die alleen maar pagina's beheert, meer niet.

Bob

die wordt een beetje te gek als je maar 1 link moet veranderen, en dus 25 HTML bestandjes eerst moet gaan downloaden en een voor een veranderen, nu ben ik dus opzoek naar een simpel, stright to the point CMS systeem.
Dus niet zo uitgebreid als Joomla, Wordpress e.d.

Ik geef het even zo weer als hierboven,
want het komt er op neer dat je twee criteria hebt:
- weinig verandering
- niet te veel ruimtebeslag

Afgaande op deze informatie, zou je helemaal niet op zoek moeten zijn naar een CMS
maar kun je beter met een include-bestandje werken.

In het kort: 1 apart bestandje waarin de informatie staat die (regelmatig) kan veranderen
zonder dat je alle bestanden moet aanpassen.
Als je op meerdere plekken regelmatig iets moet veranderen, krijg je meerdere include-bestandjes.

Klink bij een eerste kennismaking misschien beetje ingewikkeld,
maar is altijd nog beter dan een CMS-bijhouden.

Je zou eens even moeten Google-en op "gebruik include-bestand"

Dat heb ik ook geprobeerd, iFrame, include e.d., maar dat werkt niet goed met onze website, en alles zakte in een.

Eigenlijk om te kort samen te vatten wat ik zoek:
- Geen grote CMS
- 1 Globale Page template, en dat ik ergens pagina's ken toevoegen.

Lokaal WAMP installeren en alle .html naar .php hernoemen.
menu.php met daarin de knoppen includen met <?php include('menu.php') ?>
Dat is wat tecsman zei en is de beste optie.

Als je toch een klein cms wilt opzetten kun je eens naar Nucleus kijken.

Hoi Bob,
... include e.d., maar dat werkt niet goed met onze website, en alles zakte in een.
Die snap ik niet. Een php-include, zoals tecsman al zei, is een uitgeknipt stukje html-code, dat er door de server op alle pagina's weer ingeplakt wordt. Als dat niet goed ging, is ergens een foutje gemaakt. *)
Het voldoet aan de criteria:
  • Geen grote CMS (helemaal geen CMS; je pagina-bestanden worden veel kleiner dan ze waren).
  • 1 Globale Page template (alle gelijkblijvende dingen op een pagina kan je in php-includes zetten).
  • ... dat ik ergens pagina's kan toevoegen (kopie van een pagina maken en andere inhoud in zetten).
  • Plus: iets op alle pagina's tegelijk veranderen (bv. menu uitbreiden) kan door het aanpassen van 1 bestand (waarin het fragment zit).

In de praktijk:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS: een CMS is meestal ook php, en doet het in feite precies hetzelfde. Alleen zitten bij een CMS meer toeters en bellen voor het editen en uploaden van een pagina.

Laatst bewerkt:
Ik heb een simpele cms gemaakt voor mijn site. Mogelijkheden:

- Content toevoegen
- Content aanpassen
- Content verwijderen
- Menu links aanmaken
- Menu links aanpassen
- Menu links verwijderen
- Website naam aanpassen en howen in header
- modules toevoegen (WIP)
- CSS toevoegen (WIP)

Als je wil kan ik hem helemaal aanpassen dat het goed bij jou'n site past, jou'n css erop gooien enzovoort. De cms neemt weinig ruimte in beslag en ik heb hem in mn eentje gemaakt :D. De admin pagina is beveiligd met een door jou gekozen wachtwoord en gebruikersnaam (die kun je kiezen tijdens het installeren van de cms).

Het is heel makkelijk te installeren en je hebt geen kennis nodig van HTML, PHP, CSS, SQL of wat dan ook. Door de mooie WYSIWYG editor is het heel makkelijk om content toe te voegen.

Intresse? Mail naar:
daniell-1998[AT]hotmail[DOT]com

Mijn site:
http://daniellichthart.nl
(is ook gemaakt met die cms)

Daniel

edit; ah, ik zie dat dit een oud topic is, ik weet niet of je het nog zoekt, als je het wel zoekt kun je contact met mij opnemen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan