simpele shooter ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papajo

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Welk is een simpele shooter:
met simpel bedoel ik
- bestuurbaar met muis (look) en toetsen rond pijltjes
- systeemeisen niet te hoog (500Mhz,W98SE,TNT2video)
- geen 100.000 vijanden die je binnen de korste keren doodflikkeren
Zoiets à la Half Life,vroegere doom, eerste jedi knight,...
Bedoeling is om als ik even tijd heb wat te spelen, zonder te lang te moeten wachten of al te veel te moeten instellen, of al te veel te moeten nadenken (misschien ben ik wel uit de (games)tijd ???)(fysisch in elk geval, maar de rest wil ook wel wat !!!)
Het mag ook een ouder spel zijn, dat vind ik ook wel.
Alle tips zijn welkom.
Jo

Als je wat van horror houdt. dan moet je de demo van Undying maar es proberen: (96.9mb)

undying4b.jpg

undying3b.jpg

ftp://sunsite.doc.ic.ac.uk/Mirrors/ftp.gamesdomain.co.uk/pub/demos/undyingdemo.exe

Geplaatst door XP_PC
:o Ben al stil.

Leg eens uit wat wél een shooter is wil je.

Een (3d)shooter is een schietspel waar je vrij kunt rondlopen op verschillende locaties. 3d-shooters zijn schietspellen die gebruik maken van een 3d-engine, en waar je in 3d dimensies kunt bewegen (vooruit-achteruit, links-rechts, boven-onder) in een semi-realistische wereld. In dergelijke spellen speel je meestal een heavy macho dude met een heel arsenaal aan wapens die erop uit is om de wereld van alle scum te bevrijden. Maar ook de steeds populairende wordende, zogenaamde ''tactical-shooter'' worden veel gespeeld.

Als je et over een tactical-shooter hebt, dan praat je over shooters die erg realistisch zijn en waar tactiek aan te pas komt.

Geplaatst door Papajo
Welk is een simpele shooter:
met simpel bedoel ik
- bestuurbaar met muis (look) en toetsen rond pijltjes
- systeemeisen niet te hoog (500Mhz,W98SE,TNT2video)
- geen 100.000 vijanden die je binnen de korste keren doodflikkeren
Zoiets à la Half Life,vroegere doom, eerste jedi knight,...
Bedoeling is om als ik even tijd heb wat te spelen, zonder te lang te moeten wachten of al te veel te moeten instellen, of al te veel te moeten nadenken (misschien ben ik wel uit de (games)tijd ???)(fysisch in elk geval, maar de rest wil ook wel wat !!!)
Het mag ook een ouder spel zijn, dat vind ik ook wel.
Alle tips zijn welkom.
Jo

Serious Sam
Unreal
Deus Ex
Soldier of Fortune
Star Trek: Elite Force

Ik zou Deus Ex níet een simpele shooter noemen hoor :D

mohaa (medal of honar allied assauld) is echt een aanradertje vind ik zelf.. maar het vervolg (mohaa spearhead) is daarentegen weer een hoopje bagger :(

Als je het hebt over 'effe spelen' zou ik gezien de door jouw genoemde punten, gaan voor de eerste Unreal Tournament. De gewone Unreal zou ook kunnen, maar let op!: die heeft wel een serieuze single player mode (maar dus ook een deathmatch achtig iets).

Geplaatst door KwarK
Ik zou Deus Ex níet een simpele shooter noemen hoor :D

Licht eraan hoe je het speelt. Als je t' als doom speelt kom je niet ver. Ziet et meer als een splintcel ++. Splintercell met meer oties en een beter a.i als je hem voor een paar heuro's ziet ligen meteen halen. Minstens even goed als halflife

[edit] goede makkelijke tactical shooter : ehm die ene met de reclame slogan : 65.000 dizend kerwapens en er is er eentje zoek ehmm is ook een film van help eens ff
[edit]

Laatst bewerkt:
Interessante literatuur tot nu toe.
Ik ga Undying eens proberen.
(sorry voor het laat antwoorden: probleempje met een vervelend virus + outlook express laat het weer afweten!!)

Laat maar koen de reacties.
Jo

Undying: zitten 'spells' in enzo, niet direct mijn ding. Schieten en rondlopen zoeken meer. Turok is wel ok, of descent of SW Shadows of the empire.

Geplaatst door Dolfhin

Licht eraan hoe je het speelt. Als je t' als doom speelt kom je niet ver. Ziet et meer als een splintcel ++. Splintercell met meer oties en een beter a.i als je hem voor een paar heuro's ziet ligen meteen halen. Minstens even goed als halflife

[edit] goede makkelijke tactical shooter : ehm die ene met de reclame slogan : 65.000 dizend kerwapens en er is er eentje zoek ehmm is ook een film van help eens ff
[edit]

Sum of all fears dus...

Misschien No One Lives Forever 1 of 2? Als je de humor kunt waarderen is het zeker de moeite waard. Maar het zijn uberhaupt gewoon goede shooters (vind ik tenminste en KwarK ook, toch... :D).

Maar Deus Ex is natuurlijk Da Bomb :cool: --> Coole zonnebril, sterk verhaal, ongekende vrijheid en gameplay (alleen kan ik um nergens legaal meer in de winkel vinden, is toch jammer, want mijn illegale cd'tje sloopt mijn cdrom-speler :D)

@ kwark
die was et thankz ik kon er niet opkomen :)

DeusEx is een echte aanrader. Echt zo'n spel waar je graag 60 heuro's voor over hebt. Probeer deus ex eens!

Zeker weten no one lives forever 1 en 2!!!
Top spellen(en vooral de humor zeker in deel 1)
En misschien return to castle wolfenstein?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan