• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpele Som.Als, maar ik kom er niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertveenstra1

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
=SOM('323a'!B:B;E16;'323a'!H:K) telt niet de volledige inhoud van Kolom H:K

Als ik de formule verander in =SOM('323a'!B:B;E16;'323a'!H:H) Dan telt hij wel netjes de inhoudt van kolom H, als de inhoud van Kolom B voldoet aan E16.

Ik zal wel iets heel simpels over het hoofd zien, maar mocht iemand de oplossing weteb, graag!

Als in Kolom B "0 Lopend"(E16) staat, dan moet de inhoud van kolom H:K meegenomen worden, staat er iets anders in Kolom B, dan moet hij dit niet meetellen.

Dus ALS

Laatst bewerkt:
robertveenstra1,

=ALS('323a'!B:B;E16;SOM('323a'!H:K))

Ad.

Als in Kolom B "0 Lopend"(E16) staat, dan moet de inhoud van kolom H:K meegenomen worden, staat er iets anders in Kolom B, dan moet hij dit niet meetellen.

Dus ALS

=SOM.ALS('323a'!B:B;E16;'323a'!H:K)

zou het toch moeten doen, alleen weet ik niet helemaal zeker of het op te tellen bereik wel uit een andere vorm mag bestaan dan het bereik dat je evalueert.

Sorry ik heb hem verkeerd uitgelegd:

Als in de rij "E16" staat, dan moet hij de cellen van die rij in Kolom H:K meetellen.

Staat E16 niet in de rij dan moeten de cellen uit de rij van kolom H:K niet meegetelt worden.

Gr,

Robert

Hang maar eens een voorbeeldje bij, wordt het duidelijk.

...blieft

=DSUM(B3:J8;F3;F15:F16)+DSUM(B3:J8;G3;F15:F16)+DSUM(B3:J8;H3;F15:F16)+DSUM(B3:J8;I3;F15:F16)

(zieke) Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan