Simpele uitleg Joomla ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ommeren

Banned
Lid geworden
8 aug 2007
Hoi,

Bestaat er 'ergens' een duidelijke, eenvoudige, Nederlandstalige uitleg voor het maken en/of aanpassen van een template; het gebruik van de cms etc.
Ik ben op dit gebied namelijk een volslagen nitwit.
De link die je hieronder ziet bestaat dan ook uitniets anders dan een verzameling als html opgeslagen Word-bestanden ..... :rolleyes:

Ik wil graag werken met een cms met hetzelfde doel, namelijk het geven van informatie. Daar denk ik nog wel uit te komen met wat hulp, maar het maken van een template of het aanpassen daarvan wordt een probleem.
Ik heb veel mooie downloadbare gezien, maar het aanpassen daarvan is me tot op heden niet gelukt.
Het schijnt te kunnen met dreamweaver maar die heb ik niet en bovendien heb ik geen zin me daar al te zeer in te moeten verdiepen.

Er zijn prima Nederlandse boeken over Joomla: computercollectief (zoeken op Joomla)

Voor het aanpassen - of zelf maken - van een template heb je kennis van HTML en CSS nodig. Het maakt niet uit of je Dreamweaver of een andere editor gebruikt: het gaat erom dat je de code begrijpt.

Over HTML/CSS zijn er ook veel Nederlandse boeken (tip: de bibliotheek!) en je kan ook kijken op HandleidingHTML.

Succes!

Laatst bewerkt:
Bedankt Fritzi.

Het gaat me inderdaad om het aanpassen van templates.
Kreeg de vraag van 'Watchdog' of mijn vraag is opgelost'

Ja en nee ....
Wellicht toch nog iemand die het al eens bij de hand heeft gehad: naar de hand zetten van een template voor Joomla CSS.

Ik heb weinig moeite met het gebruik van de front- en backendkant van de CMS, alleen die template weerhoud me om erop over te stappeen .....

Dus ik zet 'm nog even niet op opgelost en hoop .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan