• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Simpele uren registratie.

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

kylian.vanstaen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2026
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Hallo,
Ik ben nieuw in het gebruik van Excel, heb een aantal instructie video's bekeken echter kom ik hier geen wijs uit.

Ik ben aan het proberen een uren registratie bij te houden per dag voor de administratie en om mijzelf in te dekken voor eventuele toekomstige gebeurtenissen tegen te gaan.

Schermafbeelding 2026-06-11 151622.webp

Ik heb een standaard dag van 7 en een half uur, alles daarboven zijn overuren / tijd voor tijd uren. Nu heb ik met de formule: =MAX(Q11 - 7,5; 0) geprobeerd om alles wat boven de 7 en een half uur uitkomt weer te geven als de overuren.

Schermafbeelding 2026-06-11 151652.webp

Echter, de kolom O11 blijft 0,00 aangeven terwijl in dit geval het 17 minuten zou moeten weergeven.
Ik heb ook een formule '=ALS(Q11>"7:30";Q11-"7,30";0)' geprobeerd, helaas blijft ook deze mij 0,00 weergeven.

Het zal gegarandeerd iets heel klunzigs zijn van mijn kant, maar zoals eerder aangegeven is dit nieuw voor mij.
Elke hulp is welkom, alvast bedankt.

Als je het voorbeeldje uploadt, natuurlijk ontdaan van gevoelige informatie, dan word je snel geholpen. Met plaatjes kunnen we namelijk niet zoveel.

Geweldig, exact wat ik wou bereiken! Wat had ik nou verkeerd gedaan als vragen mag? Anders leer ik niks haha.

Zoals ik al zei, kijk bijvoorbeeld in cel L11 naar de celeigenschappen. Deze staat nu op [uu]:mm, wat ook geldt voor de andere tijdsnotaties.

Vandaar, ik had al geprobeerd u :mm en simpelweg Getal. Weer wat kennis rijker.
Bedankt voor de snelle hulp!

Graag gedaan.
Als er verder geen vragen meer over dit draadje zijn, kun je het als opgelost markeren.

Terug
Bovenaan Onderaan