• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpele urensheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

keffertjuh

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2010
Nu kon ik niet precies vinden wat ik zocht dmv zoekwoorden, dus ik -iemand die alles wat met Excel te maken heeft allang vergeten is- wilde jullie 'professionals' :thumb: maar om hulp vragen om onnodige tijdverspilling te voorkomen...

Ik wil een simpel bestandje samenstellen wat voor mij al mijn uren optelt (kan ik zelf nog), en de uitkomst vermenigvuldigt met mijn salaris (kan ik ook zelf).
Maar daarnaast wil ik hetzelfde principe om de 4 weken laten gebeuren (uitbetalingen, positie ervan is irrelevant, zolang het maar zichtbaar is samen met de gegevens van die weken), en dat kan ik niet zelf...Dus mss dat een van jullie het ofwel kan implementeren in mijn bijgevoegd bestandje ofwel kan uitleggen hoe ik dat laat gebeuren....

Dus; om het kort te stellen:
Als ik om de 28 cellen een berekening wil laten herhalen voor het overbrugde gebied zonder het telkens opnieuw te moeten invoeren, hoe zorg ik hier dan voor?

PS let er niet op dat ik bij week 19 of zoiets begin; het komt toevallig zo uit dat ik toen ben begonnen met werken bij deze werkgever, dat pas ik voor het volgende jaar wel aan...

Bijlagen

in c28 :
=ALS(REST(RIJ();28)=0;SOM(B1:B28);"")
en naar beneden kopiëren ?

...

Moet het nog testen (ja sorry druk) maar dat er een vraagteken achter staat bevalt me niet zo, dus als iemand het eventueel kan bevestigen...

De formule zal voor GiMe geen probleem zijn, het vraagteken staat er waarschijnlijk omdat hij niet zeker weet of jij deze oplossing/formule bedoelt.
Bevestigen zal je zelf moeten doen.

keffertjuh,

het resultaat van de formule = 40 in c28
Is dat wat JIJ verwacht?

Zo ja, dan is het een kwestie van kopiëren en plakken.......

hmmm alsk em invul vraagt ie #naam?
wat moetk dan precies doen? paar dingen geprobeerd maar niet gelukt...had er eerder aan moeten denken datk excel nog nodig zou hebben :D

owja nu snapk em...ben er al uit...kan em niet op nederlands zetten omdat ik 2010 beta heb (mijn 2007 was een trial en na afloop hadk geen goed alternatief...dus nu zitk alst goed is tot oktober gebakken)...

Nog bedankt voor de hulp :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan