simpele vraag: Enable or disable Firewall module function

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bulleto

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Hoi lieve mensen :thumb: ,

Ik gebruik een trust 350BR router en alles werkt best wel goed. Maar als ik in de instellingen van mijn router kijk ( in de Security Settings (Firewall) ), dan staat er het volgende.

"Security Settings (Firewall)

The Broadband router provides extensive firewall protection by restricting connection parameters, thus limiting the risk of hacker attack, and defending against a wide array of common attacks. However, for applications that require unrestricted access to the Internet, you can configure a specific client/server as a Demilitarized Zone (DMZ).

Enable or disable Firewall module function : Enable Disable"

Ik weet niet waarom hij bij mij uit staat, maar ik weet wel dat het mogelijk is dat als ik hem aanzet sommige applicaties zoals azureus of dc++ het slechter of niet gaan doen.
Nu wil ik wel eens weten of de router zonder deze functie ingeschakeld ook bescherming geeft tegen buitenaf (misschien dat deze optie alleen een meer extensieve firewall bied op de basis firewall) en wat voor bescherming dat zou kunnen zijn. En wat voor een extra bescherming deze functie zou kunnen geven.

heb je ook een firewall op je pc of niet?

anders zou ik eens een shields up test doen op www.grc.com

zet je em de ene test aan en de andere uit dan zie je precies wat je router doet

je moet een scherm krijgen met shields up

Nee ik heb geen software firewall. Misschien moet ik er even bijzeggen dat dit de enige optie van all instellingen in mijn router die iets temake heeft met firewall aan of uitzetten ( misschien dat dit een indicatie is dat dit DE firewall en dus DE bescherming is die mijn router kan geven). Bedankt voor de tip ik ga nu fftjes die test doen.

En dat moet dus betekenen dat de firewall aan is? Dat is raar want ik had toch gedacht dat de kans groter was dat dit de optie is die DE firewall van de router ann of uitzet.:confused:.

En dat moet dus betekenen dat de firewall aan is? Dat is raar want ik had toch gedacht dat de kans groter was dat dit de optie is die DE firewall van de router ann of uitzet.:confused:.

je moet even klikken op shields up logo
dan op de volgende pagina weer zoeken naar shields up (scrollen)
weer klikken
dan krijg je je ipadres te zien klik op proceed knop
en dan zie je verschillende knoppen om te testen
de drie meest linkse knoppen zijn de belangrijksten
daar zie je dan hoe het ervoor staat

Laatst bewerkt:
Leuke site zeg
"
FAILED As detailed in the port report below, one or more of your system's ports actively responded to our deliberate attempts to establish a connection

FAILED Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation."

Ok dat waren de resultaten van de file sharing, common ports en all service ports die
negatief waren. Dat betekent dat er momenteel geen firewall aan staat?

ik kreeg ook resultaen zoals deze:

"Your Internet port 139 does not appear to exist!

Unable to connect with NetBIOS to your computer.'
Dit zijn hele goeie resulaten.
Er stond bij dat de laatste heel ongewoon is. Maar wat bied deze bescerming dan? Is dat de router die ik heb? En waarom is dit zo ongewoon wat voor een ongewoon iets heb ik dan?

PS betekent dit dat ik kwetsbaar ben voor virussen die zonder iets te doen op mijn komputer kunnen komen?

alles zou in orde moeten zijn, als je firewall aan staat in je modem/router en er staan dan nog steeds poorten open dan heb je ze of zelf open gezet of je firewall blokkeerd ze niet.
die netbios is prima unable is goed
maar die poorttesten moeten iig closed zijn maar beter stealth (onzichtbaar) welke poorten staan open em had je toen de firewall aan of uit
je moet zeker wel een antivirussysteem op je pc hebben en ook een softwarematige firewall is aan te raden

Laatst bewerkt:
dank je wel voor je reacties jheroen... dus jij denkt dat zonder het inschakelen van de optie "Enable or disable Firewall module function" in mijn router, mijn router geen bescherming bied en dat dat zonder die optie er geen een of ander basis firewall op mijn router aan staat?

dank je wel voor je reacties jheroen... dus jij denkt dat zonder het inschakelen van de optie "Enable or disable Firewall module function" in mijn router, mijn router geen bescherming bied en dat dat zonder die optie er geen een of ander basis firewall op mijn router aan staat?

dat kan je dus testen, door eerst de poorten te checken met firewall aan en daarna met firewall uit, dan zie je verschil
als je de hardware firewall uit zet laat ie in principe alles door wat er binnen komt niet aan te raden dus.

nee ik denk ook dat dat nieet zon goed idee is...:D nou ik denk dat ik fftjes nog een nachtje hier over moet slapen reacties zijn nog wel welkom want ik ben er nog niet echt uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan