• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Simpele vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasMan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2002
Hallo,

=A1+B1

Dit typ ik in cel c1, de uitkomst mag alleen in beeld komen als er daadwerkelijk in de 2 cellen cijfers staan.

Volgens mij is dit met de functie isempty, maar dit lukt mij niet helemaal.

En hoe krijg ik dit met onderstaande code?

=if(x5>z5,1,0)

Mvg

BasMan

Hoi BasMan, :D

De juiste formule van Joop, levert indien geen waarden zijn ingetypt automatisch de waarde ONWAAR op.

Wil je deze niet zien, of te wel een lege cel verander dan de formule in: =ALS(EN(A1<>0;B1<>0);A1+B1;" ")
(het is maar net wat je wel of niet wilt zien)

Deze werkt overigens ook:
=ALS(A1+B1<=0;" ";A1+B1)

See Yah! :thumb:
P.s, wat jij met je tweede vergelijking probeert te bereiken snap ik niet zo lekker.

Laatst bewerkt:
Joost,
=ALS(A1+B1<=0;" ";A1+B1)
Levert wel een waarde op als een van de twee ongelijk 0 is, en dat was geloof ik niet de bedoeling
Joop

Hoi BasMan, :p

Ik denk toch dat jij bedoeld dat er geen waarde mag zijn als de cellen leeg zijn, dus dan wordt jouw tweede formule:
=ALS(X5+Z5<=0;" ";ALS(X5>Z5;"1";"0"))

Hoi Joop, :D

Yep idd, je hebt helemaal gelijk!
Die van mij werkt alleen maar als beide cellen leeg zijn.

P.s, dus werkt bovenstaande tweede formule ook op die manier.

Geplaatst door BasMan
=A1+B1. Dit typ ik in cel c1, de uitkomst mag alleen in beeld komen als er daadwerkelijk in de 2 cellen cijfers staan. Volgens mij is dit met de functie isempty, maar dit lukt mij niet helemaal.
=if(or(isempty(a1);isempty(b1));"";a1+b1)
ervan uitgaande dat je de puntkomma als lijstscheidingsteken gebruikt (zie hieronder).
Geplaatst door BasMan
En hoe krijg ik dit met onderstaande code?
=if(x5>z5,1,0)
Ik begrijp niet wat je met "dit" bedoelt.
Hier valt op dat je als scheidingsteken een komma gebruikt. Controleer in Configuratiescherm-Landinstellingen - tabblad Getal wat er als lijstscheidingsteken staat ingesteld.

fra

Hoi BasMan, :p

Geinspireerd door Fra het antwoord op de tweede vraag: =ALS(OF(ISLEEG(X5);ISLEEG(Z5));" ";ALS(X5>Z5;"1";"0")) (welke dus pas waarden toont als beide cellen gevuld zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan