simple machines forum(SMF)

Status
Niet open voor verdere reacties.

josephine100

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Hallo allemaal,
Ik heb een forum bij Multiforum.nl. Nu heb ik op internet verschillende fora bekeken en ben ik ergens een SMF tegengekomen. Kost dit geld? Dit werkt veel beter dan multiforum!!! Of is er erngens andere software waarmee ik Een soort gelijk forum kan maken? En hoe gaat dat dan in z'n werk? Ik weet hoe je moet uploaden met een ftp-programma, ik heb namelijk ook een eigen website. Maar kan een forum ook op webruimte van een provider???

Het liefst wel gratis...

Groetjes Josephine

Laatst bewerkt:
What is SMF?

Simple Machines Forum - SMF in short - is a free, professional grade software package that allows you to set up your own online community within minutes.

Het ligt aan de provider of je het wel of niet kunt draaien. De vereisten voor SMF zijn dat de webserver PHP ondersteunt en ook een MySQL database heeft...

oke, dat ga ik even uit zoeken de provider is kpn weet iemand dat toevallig?

Weet je ook antwoord op de rest van mijn vragen?

EDIT//: Op de kpn site staat er niks over beschreven...

Laatst bewerkt:
SMF is gemaakt door middel van de programmeertaal PHP, net als dit forum.

Maar ik neem aan dat als je SMF aan de gang krijgt je geen antwoord meer hoeft op de andere vragen want die waren toch eigenlijk voor plan B?

Welk abonnement heb je bij KPN dan? Want niet elk abonnement heeft webruimte...

Bedankt voor het antwoord, we hebben een internet plus bellen abonnement en we hebben volgends mij 50mb webruimte. Iniedergeval weet ik zeker dat we webruimte hébben want de site die ik heb staat er ook op...\

Wat bedoel je met plan B?

Ik wil gewoon weten hoe het in z'n werk gaat een SMF forum, ik heb de site al gezien maar die is engels... En mijn engels is niet zo goed... Kan iemand mij uitleggen hoe het in ze werk gaat???

En is het erg moeilijk???

Laatst bewerkt:
InternetPlusBellen, Persoonlijke homepage, scripts gebruiken
Vraag

InternetPlusBellen, Persoonlijke homepage, scripts gebruiken

Antwoord
Om veiligheidsredenen en om beschadigingen aan de server van KPN te voorkomen, is het gebruik van scripts (CGI, ASP, PHP) niet toegestaan in uw persoonlijke homepage op de server van InternetPlusBellen.

Geen support voor PHP dus op de webruimte van je provider gaat het niet lukken.

Met plan B bedoel ik dat je die vragen stelt voor het geval SMF niet werkt toch?

Installeren van SMF gaat als volgt:
- Bestanden uploaden
- De volgende lijst met bestanden CHMOD-den op 777
* attachments
* Packages
* Packages/installed.list
* Smileys
* Themes
* Themes/default/languages/Install.english.php
* agreement.txt
* Settings.php
* Settings_bak.php
* install.php
- MySQL database aanmaken
- Naar http://{de url van je site}/smf/install.php gaan
- Databasegegevens invullen(MySQL servername = localhost, MySQL Database name = de naam van de door jou aangemaakt database, de rest kun je invullen aan de hand van je gegevens)
- Na het invullen zal de installatie als het goed is allemaal automatisch gaan.

Vervolgens kun je naar http://{de url van je site}/smf/ gaan en als het goed is verschijnt nu de forum index.

Oke bedankt voor het antwoord, maar het kan dus niet met de webruimte an kpn toch???:( :( :(

Dus dan zou ik eigen webruimte moeten kopen.....

Je had toch al een website? (naast die van KPN)

Aha, op die manier. Ik dacht eentje apart van KPN...

Maar dan moet je dus inderdaad eentje aanschaffen. Er zijn genoeg aanbieders te vinden die voor €1,- per maand een space aanbieden, tel daar nog maximaal €10,- bij op voor een eigen domein en je bent klaar voor minder dan 30,- per jaar.

Jammer ik denk dat het dan ophoud... 1 euro van 5 euro zakgeld per maand(ja, ik ben nog maar 13) is toch wel veel want ik moet er ook andere dingen van kopen...

Jammer zeg...:(

Nee, aangezien KPN geen PHP-scripts ondersteunt kun je deze dus ook niet uitvoeren...

Dat is jammer, want alle gratis forum-scripts maken gebruik van PHP in combinatie van de MySQL database :(

Oké en nu dan een hele domme vraag:
Er is zeker nergens gratis webruimte ter beschikking???:rolleyes: :o

Er zijn hier op het forum genoeg referenties daarover, gebruik hiervoor de zoekfunctie even. Er zijn topics genoeg over die het over een gratis webhost hebben...

(Toch ga ik voor een betaald aangezien je dan meer zekerheid hebt)

Ik heb gezocht en ik heb me geregistreerd bij www.freehostia.com en als ik hier kijk: http://www.freehostia.com/free_hosting.html Staat daar ook tussen dat MY SQL en php kan er is 1 mysql datbase staat er. Is dit goed om te gebruiken? Al is het alleen maar om een beetje uit te proberen met het maken van een forum, als het me dan echt lukt kan ik altijd nog een betaalde host kiezen...

Ik heb ftp gegevens gekregen en ik ben nu even me site daar heen aan het uploaden met GlobalSCAPE Cute FTP pro. Dus ik denk dat het wel gaat lukken...

Wie kan mij nu vertellen wat ik moet doen om een SMF te maken ik denk dat ik eerst de software moet downloaden toch??? Is er niet ergens op internet een nederlands talige handleiding? Ik heb al gezocht maar kan nergens vinden...

Laatst bewerkt:
Je hebt maar 1 database nodig dus dat is inderdaad voldoende...

Je zult, zoals je zelf al aangeeft, eerst de software van SMF moeten downloaden. Dat kan hier (Full Install moet je hebben)

Daarna kun je de stappen volgens de online-handleiding volgen...

Hier staat o.a. in dat je via FTP een nieuwe map aan moet maken en die bijvoorbeeld smf of forum noemen. Vervolgens pak je het .zip bestand dat je hebt gedownload uit en upload je al die mappen in die door jou aangemaakt map.

Bedankt voor het antwoord, maarja, het is wél engels ik ga eens kijken of ik eruit kom en anders zal ik hier vragen stellen...

Ja, niet elke site kan er vanuit gaan dat mensen het engels niet beheersen... Daarnaast is engels een internationale taal dus de keuze is begrijpelijk.

Maar goed, vragen zijn er op beantwoord te worden... ;)

Er staan daar 3 bestandjes ik ben met de 1e begonnen, moet ik ze alle drie hebben?

EDIT//: Volgends mij moet ik alleen het 1e bestand hebben dat is een ZIP bestand die andere bestanden zijn denk ik in andere vormen ofzo iets(weet niet hoe ik dit moet uitleggen)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan