Sims 1 kan niet worden geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik probeer Sims 1 te installeren maar dit lukt niet, ik krijg de volgende foutmelding:
16-bits Windows-subsysteem
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen. Kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Ik kan het dus niet instaleren. Bij software staat the sims nog wel, maar alleen zo'n setup-file volgens mij, en die kan ik niet verwijderen omdat uninst.isu niet word gevonden.

Kan iemand helpen?

Bedankt voor de reacties! :thumb:

Is die patch hetzelfde als dat ik dat hele stappenplan ga uitvoeren?

Lange Pier zei:
Nee heb je, schijnt de bedoeling daar van te zijn.

Als ik die patch wil downloaden krijg ik een eeuwige melding (die ik niet kan wegklikken; komt steeds terug) dat er geen schijf in station D zit.... ik probeer dat stappenplan wel!

SX-SuperFly zei:
Als ik die patch wil downloaden krijg ik een eeuwige melding (die ik niet kan wegklikken; komt steeds terug) dat er geen schijf in station D zit.... ik probeer dat stappenplan wel!

Ik heb er geen problemen mee, had 'm al vanmiddag geprobeerd.:)

Lange Pier zei:
Ik heb er geen problemen mee, had 'm al vanmiddag geprobeerd.:)

Klopt, lag aan mijn computer. Deamon Tools sloeg ineens op hol omdaat er een originele cd-rom in zat.

Dat toen uitgezet en het werkte!

Deze kan dicht, ik heb het oude vertrouwde Sims spel geinstaleerd :)

Bedankt! :thumb:

SX-SuperFly zei:
Klopt, lag aan mijn computer. Deamon Tools sloeg ineens op hol omdaat er een originele cd-rom in zat.

Dat toen uitgezet en het werkte!

Deze kan dicht, ik heb het oude vertrouwde Sims spel geinstaleerd :)

Bedankt! :thumb:

Zet 'm even als opgelost.:thumb:

Lange Pier zei:
Zet 'm even als opgelost.:thumb:

Er is nog een probleempje alleen ik weet niet of ik dat hier mag bespreken... het gaat over een No cd crack.

Die heb ik gedownload en vervolgens uitgepakt en het .exe bestand gekopieerd over het originele .exe bestand, en toen het spel gestart...

Het spel startte wel gewoon, maar na het introscherm werd het scherm zwart en sloot het spel vanzelf af. Daarna kreeg ik een foutmelding of er een foutenrapport moest worden aangemaakt, zoals je wel vaker krijgt van windows als er iets is vastgelopen.

Kan je me hier ook mee helpen? Of moet ik een nieuw topic aanmaken.

Heb je hem dan ook aangepast met de compatibiliteitsmodus?
Voor welk OS was dit spel oorspronkelijk gemaakt, deze dan aangeven bij die exe file.
Indien ingesteld, werkt de exe dan wel?

Draait het spel wel van met de cd rom in de drive of met Daemontools en de iso?
Zo ja, dan is die no-cd exe niet tof.

Lange Pier zei:
Heb je hem dan ook aangepast met de compatibiliteitsmodus?
Voor welk OS was dit spel oorspronkelijk gemaakt, deze dan aangeven bij die exe file.
Indien ingesteld, werkt de exe dan wel?

Draait het spel wel van met de cd rom in de drive of met Daemontools en de iso?
Zo ja, dan is die no-cd exe niet tof.

Volgens mij snap ik niet veel van deze computertaal maar ik zal uitleggen wat ik heb gedaan...

Eerst heb ik een .exe bestand gedownload voor no cd, die vervolgens in de sims map geplakt (gekopieerd over de originele .exe bestand) Toen deed ie het dus niet.

Daarna heb ik een image gedownload voor alle uitbreidingspaketten van Sims 1. Die heb ik in de sims map gezet (program files/maxis/sims). Daarna met Anti Blaxx het ORIGINELE .exe bestand van de sims 1 (gekopieerd vanaf de cd, naar de sims map) (de allereerste sims dus) in het programma gezet, en de gedownloade image (.mds) ook in antiblaxx gezet. De .exe en de .mds staan dus nu in dezelfde map.

Nog steeds start het spel op, maar na in introscherm sluitie af en krijg ik een foutmelding dat het moest worden afgesloten door in fout in windows, of ik een foutenrapport wil aanmaken...

Het werkt dus niet, weet jij hoe ik gewoon de sims kan spelen (liefst die versie met alle uitbreidingen) zónder cd. Waarschijnlijk doe ik iets fout met anti blaxx of daemon?

Tja, het is of het het mds bastand aanspreken met Daemontools en de originele exe spelen, dan is die mds je spelcd, of de goede no-cd exe gebruiken.

En ook zul je die compatabiliteitsmodus moeten gebruiken, volgens mij is Sims gemaakt voor Win98.

Lange Pier zei:
Tja, het is of het het mds bastand aanspreken met Daemontools en de originele exe spelen, dan is die mds je spelcd, of de goede no-cd exe gebruiken.

En ook zul je die compatabiliteitsmodus moeten gebruiken, volgens mij is Sims gemaakt voor Win98.

Ik heb alle mogelijke combinaties van .exe bestanden gebruikt (de gedownloade, de no-cd, de exe van de originele sims1, de exe van het uitbreidingspakket...) En ik heb ze in verschillende mappen gedaan etc... Het lijkt alsof niks werkt!

Weet jij anders waar ik een goede no-cd crack kan downloaden? Want met NFS MW, Fifa '06 werkt het wel gewoon met daemon en anti blaxx dat ik het zonder cd kan spelen.

En hoe verander ik de compatabiliteitsmodus?

Je zal zelf even moeten zoeken op IE, google is je vriend.

Bij bureau-accessoires, Wizard Programmacompatibiliteit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan