SIMS 2 (alweer) kan niet gespeeld worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennishzd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Hoi

Bij het opstarten van de Sims 2 (als administrator @ Vista) krijg ik de volgende foutmelding(en):

1.) Foutmelding van Vista die aangeeft dat er mogelijk compatibiliteitsproblemen zijn (kan op dit moment ervoor kiezen om het programma alsnog te starten.

2.) Foutmelding van De Sims 2: "Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer.
Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met DirectX 9.0c en dat je de meest recente stuurprogramma's heb geïnstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten."

Ik heb de nieuwste drivers van www.nvidia.com gedownload, toen de oude drivers weggegooid en de nieuwe geïnstalleerd. Opnieuw opstarten en voilà... De Sims 2 doet het nog steeds niet (zelfde foutmeldingen overigens).

Toen het op de andere boeg gegooid door verschillende versies van directx te proberen, en tenslotte de directx die op de cd van de sims 2 staat (en dit bracht wéér geen oplossing).

Ik word er nu wel een beetje moe van, dus vandaar mijn roep om hulp.

(Mijn computer kan de game vrijwel zeker aan, het betreft een intel duo core met ruim 2,5GHz en 2GB geheugen en heb de grafische kaart GeForce 8400 GS)

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Heb het gekocht :thumb: dus alles is origineel zoals het moet zijn.
Heb ook geen illegale versie van windows o.i.d. dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan