Sims 2 en Windows 7 gaan niet samen ...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Mijn zoon heeft een Windows 7 home premium pc en nu wil hij Sims 2 weer eens spelen. Ik kan Sims 2 installeren, maar ook in de compatibiliteitsmodus werkt het niet.

Is het de moeite om een Virtual PC erop te zetten met Windows XP (of 98SE), zodat hij dan Sims ermee kan spelen, of kan ik beter nog een antieke computer ernaast zetten met Windows 2000 erop, zo dat hij alsnog kan spelen?

Hoi, dit probleen is er gewoon is wel vaker.
Je hebt de volgende opties:

- Sims 3 kopen.
- Op een oude pc spelen (ligt wel aan de specs)
- Windows XP, 2000 of 98SE erop zetten.
- Virtual pc erop zetten.
- Dualbooten

Wat staat er trouwens als je hem op 7 installeert?
Groetjes, peet.

Laatst bewerkt:
virtual pc kan maar ik heb er 1tje die heeft maar heel klein schermpje!! en dat lijkt mij niet heel erg leuk voor een spel.

ik zou dan gaan voor een dual boot. btw als je uit 98/2000/xp moet kiezen ga zeker weten voor xp

Ik zal proberen alles in een keer te beantwoorden: multiboot op de computer van mijn zoon kan niet, er zijn geen XP drivers voor het moederbord. In de compatibileitsmodus crasht Sims2, ondanks of ik Win98, of XP met de verschillende service packs gebruik.

Er was ook nog een patch op de site van ea.com, maar dat heeft ook niets verbeterd.

Ik zal eerst Virtual PC willen testen, en anders moet ik mijn knuffelbeest aan mijn zoon doneren (Piii met echte DOS, Win98SE, en Win2k) en die wordt zo een keer per maand opgestart indien ik 2 computers tegelijk nodig heb.

Bedankt voor het meedenken!

Virtual PC emuleerd een S3 Trio 64 Video kaart met 8mb geheugen, met een tweak kun je daar 16 van maken. nu weet ik niet welke specs Sims2 nodig heeft maar ik gok wel iets meer dan dit.

Als je de foutmelding geeft kunnen we hem misschien werkend maken.
Overal op het internet lees ik de 3 standaard oplossingen (die al dan niet in combinatie) werken.
- Compatibiliteits modus XP SP3
- Draaien als administrator
- Laatste Patch installeren

Laatst bewerkt:
Ik heb het programma nog een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het hoofdspel en een uitbreidingspack werken. Ik vraag mij alleen af of ik nu voor ieder pack een patch moet installeren of niet. (Tot nu toe heb ik alleen voor het hoofdspel een patch geïnstalleerd).

Het spel loopt met administratorrechten en compatibel met XP SP3. :)

Bedankt voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan