sims 2 stop cd erin terwijl die erin zit

Status
Niet open voor verdere reacties.

voorjekijker

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
(VOOR DE NIEUWE MENSEN HET IS NG NIET OPGELOST DUS HELP!!)

hallo :)
ik heb een probleem ik heb sims 2 (en huisdieren) origineel en dat is al heel wat voor mij een origineel spel maar to the point.
ik heb het spel geinstalleerd en dan start ik hem op en dan zegt die stop de juist cd/dvd erin terwijl die erin zit.
(dit is de originele cd)

dit heb ik al geprobeerd:
-ik heb de cd in zowel cd als dvd station gedaan.

-ik heb hem geuninstalled en geinstalleerd.

-ik stop de cd erin om het te installeren dan start het installatie scherm op maar als ik klaar ben en dan krijg je de vraag wil je spelen ja dan krijg ik de vraag of ik de juiste cd erin wil doen...

-een paar NOCD dingen gedraaid.

-pc open gemaakt schoongemaakt kabels aangeduwd.

-andere cd's in mn pc gedaan en die doen het allemaal wel...

de cd van sims is schoon en geen 1 kras en heeft het altijd gedaan.
dus nu vraag ik jullie wat moet ik doen:confused:

ik heb het halve internet afgezocht en heb niets kunnen vinden wat mij kon helpen... dus veel plezier met mijn probleempje :thumb:
ik zal nu nog even online blijven dus snel hulp is welkom
;):o

edit:
bij deze computer staat dus ook niet dat er een cd inzin van de sims 2/huisdieren.
en de patch die ik heb gedownload werken geen van beide

Laatst bewerkt:
Begrijp ik nu uit je verhaal dat je de game al langer hebt en deze altijd goed heeft gewerkt?

Er zit niks anders op dan je CD pirated is. Heeft die eerder al gewerkt?

zoals je leest staat er dat hij het al eerder gedaan heeft ja en het is een originele cd uit de winkel..:)
kwestie van lezen ;)

Laatst bewerkt:
zoals je leest staat er dat hij het al eerder gedaan heeft ja en het is een originele cd uit de winkel..:)

Dan zou je heel voorzichtig toch aan een (onzichtbaar) beschadigde schijf moeten gaan denken. Om andere opties uit te sluiten zou je moeten proberen eenzelfde CD te lenen bij iemand en die uit te proberen.

Je hebt de game ook niet per ongeluk recentelijk gepatched?

recentelijk gepatched hoe bedoel je ik heb hem vandaag geinstalleerd (weer) dus nee ik heb hem niet gepatched althans dat doet die volgens mijn automatisch...
en ik ken dus niemand met dit spel :) en hij zou het gewoon moeten doen.
en het is nogal raar dat de sims 2 cd EN de sims 2 uitbreiding huisdieren het beide niet doen he als het gaat om het spel spelen:confused:

Vandaar ook mijn vraag over het patchen. Er zijn naar mijn bescheiden mening, maar twee voor de hand liggende oorzaken (mits je pc verder normaal werkt) en dat zijn de reeds genoemde van een defecte schijf óf een recente patch die voor trammelant zorgt.

[edit]
recentelijk gepatched hoe bedoel je ik heb hem vandaag geinstalleerd (weer) dus nee ik heb hem niet gepatched althans dat doet die volgens mijn automatisch...
en ik ken dus niemand met dit spel :) en hij zou het gewoon moeten doen.
en het is nogal raar dat de sims 2 cd EN de sims 2 uitbreiding huisdieren het beide niet doen he als het gaat om het spel spelen:confused:

Wellicht zit daar dan ook je probleem en moet je misschien juist eerst even patchen.
[end edit]

Laatst bewerkt:
Vandaar ook mijn vraag over het patchen. Er zijn naar mijn bescheiden mening, maar twee voor de hand liggende oorzaken (mits je pc verder normaal werkt) en dat zijn de reeds genoemde van een defecte schijf óf een recente patch die voor trammelant zorgt.

dat die de schijf niet detecteerd als hij het wilt spelen maar wel met installatie zou niets met patchen te maken moeten hebben..
en andere cd's werken wel gewoon lekker en wat denk jij dat ik moet doen dan.. een patch zoeken? ik denk niet dat dat veel uitmaakt eerlijkgezegd:)

Als je niets probeert dan weet je zeker dat het niets oplost. Jij komt op deze site voor advies. Er wordt serieus met je meegedacht. Of dat meedenken tot iets zinvols leidt is niet in te schatten, maar er wórdt met je meegedacht.

Daarnaast, wat had je dan verwacht voor hulp? Iets van :

Druk op ctrl-g en je probleem is opgelost................?

dacht 't niet.....................

Als je niets probeert dan weet je zeker dat het niets oplost. Jij komt op deze site voor advies. Er wordt serieus met je meegedacht. Of dat meedenken tot iets zinvols leidt is niet in te schatten, maar er wórdt met je meegedacht.

Daarnaast, wat had je dan verwacht voor hulp? Iets van :

Druk op ctrl-g en je probleem is opgelost................?

dacht 't niet.....................

hihi das best grappig hihi
sry dat ik net kribbig overkwam maar ik ben gewoon een beetje geiiriteerd :)
ik wil gewoon lekker een spelletje spelen en dan krijg ik dit maar ik neem elk advies serieus hoor :) ik download nu een patch en je raad het al als ik hem wil activeren heb je de cd nodig en die zegt die dat er niet in zit ''zucht''
ik download er intussen nog een andere

extra informatie staat nu boven

Laatst bewerkt:
Ik zal je één mogelijke reden geven (zinvol of juist onzinnig, da's wel even de vraag) waarvoor een patch mogelijk de oplossing zou kunnen zijn. Wat nu als door de één of andere Windowsbeveiligings update het spel niet meer goed wil lopen en de makers van de game dat op hun beurt met een patch weer hebben opgelost? Dan loop jij bij een schone installatie tegen een probleem op, wat in deze hypothese alleen maar opgelost zou kunnen worden met een................... patch.

de patch op huisdieren die werk niet daarna nog vraagd die om een cd
en de patch van de normale sims 2 doet het ook niet die start niet eens daar heeft die de CD voor nodig ookal zit die erin.
(je weet dat bij deze computer staat niet eens dat er een cd in zit..):(

Dan ga ik toch sterk denken aan optie 1: CD / DVD is toch defect? Wat zou 't anders moeten zijn als de pc (en andere software, inc. games) verder goed werkt?

Daarnaast is een laatste optie een niet goed verwijderde oude installatie van de game. Als daar verwijzingen / paden instaan die niet meer actueel zijn, zou dat óók voor vreemd gedrag kunnen zorgen. Wat je dus nog kunt proberen is wederom een nieuwe installatie, maar dan niet eerder dan nadat je zeker weet dat alle mappen van eerdere installaties weg zijn, inclusief registersleutels.

Draai na de dé-installatie vooral ook éérst schijfopruiming gevolgd door Ccleaner alvorens weer te herinstalleren.

Dan ga ik toch sterk denken aan optie 1: CD / DVD is toch defect? Wat zou 't anders moeten zijn als de pc (en andere software, inc. games) verder goed werkt?

Daarnaast is een laatste optie een niet goed verwijderde oude installatie van de game. Als daar verwijzingen / paden instaan die niet meer actueel zijn, zou dat óók voor vreemd gedrag kunnen zorgen. Wat je dus nog kunt proberen is wederom een nieuwe installatie, maar dan niet eerder dan nadat je zeker weet dat alle mappen van eerdere installaties weg zijn, inclusief registersleutels.

Draai na de dé-installatie vooral ook éérst schijfopruiming gevolgd door Ccleaner alvorens weer te herinstalleren.

een kapotte cd dus..
oke ik wil best alles verwijderen van sims maar waar vind ik schijfopruiming ookalweer :) en ccleaner ga ik ff downloaden nu:cool:

Start-> Alle programma's -> bureauacc. -> systeemwerkset, maarre, een "slecht" teken dat je dat niet weet. Het betekent dat je de weinig of niets (nooit) aan systeemonderhoud doet!

Laatst bewerkt:
oke alles eraf nu is de schijfopruiming bezig ccleaner erop gezet en dan als opruiming klaar is zet ik die aan en dan start ik ff opnieuw op en dan zet ik hem erop en dan zal die het waarschijnlijk niet doen :):rolleyes:

Dan kun je langzamerhand toch mogelijk aan een defecte CD gaan denken.
Wil je daaromtrent nog meer zekerheid? Installeer dan vanaf jouw schijfjes op een "bevriende" pc de game en kijk wat er gebeurt.

het is nog niet zover ;) miss lukt het wel :D
maar miss ook niet weet je.
en mijn eigen pc is kapot die word gemaakt..
ik zit namelijk op de familie computer al een tijd nu geen ramp die is ook redelijk up to date.
maar anders moet ik het ergens anders installeren ja :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan