Sims 2 zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen,

ik heb laatst de sims 2 met alle uitbereidingen gedownload. jah gedownload jah!

installatie verliep vlekkeloos. maar als ik het spel probeer te starten (na het apply-en van de crack) krijg ik een zwart scherm met daarin mijn muis. (die overigens wel reageert) nu kan ik heel lang gaan wachten maar er gebeurt nix.

ik heb vista dus ik d8 wat nou als ik in compatibiliteits modus draai. dus ik doe dat. maar zonder succes. wel ben ik er achter gekomen hoe ik het spel aan de praat krijg. namelijk: als ik het spel start en zwart beeld krijg en ik doe ctrl alt del dan krijg ik een foutmelding die zegt dat mijn kaart geen dx9 support heeft (deze pc heeft een 9800gtx+). maar als ik in het zwarte scherm 10 sec w8 en dan ctrl alt del doe dan minimaliseert hij het spel. als ik het vervolgens weer maximaliseer dan start het intro filmpje en doet het spel gewoon.

een kameraad van mij heeft dezelfde versie gedownload. en bij hem werkt het wel normaal. (hij heeft vista 64 bit)

weet iemand hoe dit kan?

mvg mij.
 
Of je mot heel lang wachtte of dan is je VIDEO KAART te slecht!!

TigerTJE:thumb:
 
zoals ik al zei... de pc waar de sims op geinstalleerd is heeft een 9800gtx+!! dat die te slecht is voor de sims lijkt me toch heel stug.... en ik heb al 20 min staan wachten...

als je gaat beweren dat mijn eigen systeem te slecht is dan weet ik niet wat de minium eisen voor de sims 2 zijn xD

(overigens is het spel niet op mijn eigen pc geinstalleerd)
 
Laten we inderdaad uitsluiten dat de computer te slecht is. Mijn zusje draait hem namelijk op een oud bakkie met een NVIDIA Geforce 4 MX 440 (met 64 mb), en dat draait hartstikke goed.

Anyway, wat je zou kunnen proberen is de videokaart een update te geven (sims 2 draait namelijk echt wel onder vista, ik kan hem zelf ook draaien op mijn laptop namelijk, en dus ook gewoon met DirectX10). Tevens vraag ik mij af of de gedownloade versie waar jij het over hebt ook de patcher bevatte. Mogelijk dat ie het wel doet met de patch erover.

Succes!

Michael
 
sims game is gepatched en al.. bij een kameraad werkt hij wel en die heeft dus 64bit vista ultimate...

maar ik ben er al achter wrm hij het niet deed... bij de 1e keer moet je heeeel lang wachten tijdens dat zwarte scherm.

ongeveer min of 20-25 heb ik staan w8en heb het niet echt bijgehouden... iig ik ging naar het toilet om te skeiten na het opstarten van de sims en daarna ben ik naar beneden gegaan om wat te gaan drinken. toen ik terug kwam hoorde ik het intro filmpje starten.

het duurt dus gewoon belachelijk lang.. dit duurt overigens alleen bij de 1e keer opstarten erg lang. daarna duurt het nog wel lang maar niet zo extreem :p
 
Dat is niet geheel normaal inderdaad. Ik vermoed dat het dan toch aan de gedownloade versie ligt. Overigens heb ik het spel op een oude pc van me zusje gegooid, ook gedownload, maar helemaal niet de problemen die jij had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan