sims 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Campari

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2001
Berichten
32
hallo een ieder!
Na installatie van The Sims 2 krijg ik de melding na het opstarten:CD/dvd emulatiesoftware gevonden. Schakel alle emulatiesoftware uit en herstart het spel.
Ik weet niet wat dit voor software is en waar deze voor zou moeten dienen.kan iemand mij dit uileggenAlvast vriendelijk dank Peter .
Ps. het betrefd een legaal gekocht spel.
 
gevonden op google

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=emulatiesoftware&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

Het illegaal kopiëren van software is een doorn in het oog van veel uitgevers en ontwikkelaars en men onderneemt dan ook al jaren maatregelen om deze misdrijven tegen te gaan. Helaas heeft men vooralsnog geen effectieve manier gevonden om illegaal kopiëren tegen te gaan, waardoor men overgaat op de wat meer drastische methoden.

Controleerden games vroeger enkel of je de officiële spel-cd in je CD-lade hebt, tegenwoordig wordt je PC door veel games ook al op zogeheten CD-emulatiesoftware gecontroleerd. Met deze software kun je een virtuele CD-ROM drive aanmaken, waarop je een ISO-bestand vanaf je harde schijf kunt laden die door het spel dan, in sommige gevallen, niet herkend wordt als een illegale kopie. Vaak wordt naast CD-emulatieprogramma's, ook gecontroleerd of er kloon- of brandprogramma's aanwezig zijn. Onder andere The Sims 2 controleert of dit soort software aanwezig is, en weigert vervolgens op te starten.



een oplossing heb ik niet
 
Geplaatst door P@sbeer
gevonden op google

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=emulatiesoftware&btnG=Google+zoeken&lr=lang_nl

Het illegaal kopiëren van software is een doorn in het oog van veel uitgevers en ontwikkelaars en men onderneemt dan ook al jaren maatregelen om deze misdrijven tegen te gaan. Helaas heeft men vooralsnog geen effectieve manier gevonden om illegaal kopiëren tegen te gaan, waardoor men overgaat op de wat meer drastische methoden.

Controleerden games vroeger enkel of je de officiële spel-cd in je CD-lade hebt, tegenwoordig wordt je PC door veel games ook al op zogeheten CD-emulatiesoftware gecontroleerd. Met deze software kun je een virtuele CD-ROM drive aanmaken, waarop je een ISO-bestand vanaf je harde schijf kunt laden die door het spel dan, in sommige gevallen, niet herkend wordt als een illegale kopie. Vaak wordt naast CD-emulatieprogramma's, ook gecontroleerd of er kloon- of brandprogramma's aanwezig zijn. Onder andere The Sims 2 controleert of dit soort software aanwezig is, en weigert vervolgens op te starten.



een oplossing heb ik niet

Hij heeft een legaal spel zegt hij, waar gaat dit dan over?
Maar als je clonecd hebt moet je die ff verwijderen en dan is je probleem wel opgelost.

http://www.desims2.nl/pages.view_page.asp?id=137
 
Laatst bewerkt:
misschien enige info naar Campari toe? of is dat niet toegestaan in jou ogen?:(
 
Geplaatst door P@sbeer
misschien enige info naar Campari toe? of is dat niet toegestaan in jou ogen?:(
Van mij mag je alle info geven die je maar wilt hoor maar ik vond het nogal vreemd dat je een verhaaltje over ilegale kopieen had geplaatst maar ik snap nu wel een beetje de achterliggende ged8e:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan