Sims 3 - Herkent videokaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaddyLeon

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2015
Berichten
6
Hallo in ben een beetje een digibeet,

ik heb een maand geleden een nieuw laptop gekocht (zie onder voor meer info) waar De Sims 4 op zou moeten kunnen draaien. Nu heb ik, tot die tijd maar, De Sims 3 geinstalleerd di eik nog had liggen. En nu ik het spel opstart krijg ik de volgende melding:

Waarschuwing: videokaart niet herkend. We kunnen je videokaart niet vinden in onze database. Je grafische instellingen staan zo hoog mogelijk ingesteld, maar misschien is het verstandig om ze wat lager te zetten als de prestaties niet goed zijn.


Ik heb online gezocht en wel wat gevonden... maar of het werkt niets (gaat al bij stap 1 mis) of ik snap het niet.


Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, bij voorbaat heel erg veel dank, met vriendelijke groeten,
me, 'DaddyLeon'.


Probleem van stap 1:

rechter muisknop.png


Laptop info verkregen via dxdiag en apparaatbeheer:

hardware.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Denk dat je gewoon bij de opties van het spel de resolutie op de hoogste mogelijke stand moet zetten en de frequentie op 60 Hz en deze opslaan dan ben je dat kwijt.
 
Dag Modag, bedankt voor je reactie!

Ik had de/alle settings alop hoog/maximaal gezet nadat ik die melding kreeg. Maar... dan zet je toch alleen de settings hoger, het spel herkent daarmee dan toch niet opeens wèl de videokaart?
 
als de game soepel draaid op ultra dan zou ik de melding gewoon negeren, er is dan in feite niks aan de hand.

om het even heel simpel uit te leggen:

ik kan prima samenwerken met een wildvreemde maar ik ken hem niet.

sims 3 kent jouw videokaart niet, maar kan er wel prima mee uit de voeten, ze vertellen je alleen dat ze gokken op hoge settings en moocht dat niet geschikt zijn dan moet je ze zelf lager zetten.
 
Ja, dat snap ik.

Maar het is ook best wel traag. Als je bijvoorbeeld klikt op een tabblad dan duurt het best lang voordat er dan iets komt. En dat zou niet moeten. Verder gaat het laden van een opgeslagen spel gaat ook heel langzaam (ook al heeft dat warschijnlijk niets te maken met de videokaart, maar met ander geheugen).
 
Hoi,

Heb je de systeemeisen wel eens bekeken van sims 3 denk dat je dan aan de mindere kant zit maar kan het mis hebben
En als je sims de video-instellingen laat onthouden dan is er niets aan de hand hoor.
 
We hebben de laptop gekocht om de Sims 4 mee te kunnen spelen, de Sims 3 zou dus prima moeten lukken.

Zie je iets wat er mis aan is?
 
Hoi,

Tussen de 4 en de 3 zit niet veel systeem eisen verschil hier draait de sims op een I7 -2670Qm en een een geforce 555 m dus ook een notebook met 8 gig geheugen en draait prima maar enige verschil is denk ik dat ik er een ssd heb ingebouwd dus zal daar de lange tijden vandaan komen
 
Okay, maar begrijp ik het goed dat je niet weet hoe ik de Sis 3 zo ver krijg dat ze mijn videokaart kan herkennen, of weet/ken je misschien iemand die dat wel weet?
 
Hoi,

Sorry hoor maar hier wordt de videokaart ook niet herkend en als ik zoals gemeld de resolutie en frequntie van beeld op 60 Hz zet en deze door sims drie laat onthouden is er geen vuiltje aan de lucht ,
Staat zelfs nog op een game pc met een 4k scherm te draaien zonder te problemen dus sims hoeft je kaart niet te herkennen(zie mijn Systeem)
 
Laatst bewerkt:
Okay, goed om te weten.

Is er dan misschien nog iets te doen aan het lange laden - of is dat helaas maar iets waar je aan moet geloven?
 
Heb z'n vaag vermoeden dat dat langzaam laden met de hdd te maken heeft kan niet zien of het een 5400 of een7200 rpm hdd is maar als het een 5400 gaat kan het wel eens lang duren dan zou een ssd een optie zijn
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan