Sims 3 Loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

onika

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
43
Hallo,

ik heb de sims 3 + luxe + wereldavonturen + ambities. Nu ben ik het aan het spelen, en na iets langer dan een uur loopt ie vast. ik kan niet meer spelen. hij doet het opzich wel, ik kan dus wel minimaliseren en gewoon op internet. dan kan ik ook gewoon weer maximaliseren en kijken hoe het met de sims gaat. alleen bewegen de bomen bijv wel, maar ik kan gewoon niks, niet opslaan, geen activiteit verwijderen of helemaal niks. op dit moment zit de sim achter de computer om zichzelf te registreren voor zijn vaardigheid. (hoort bij uitbreiding ambities). alleen kan ik nu niks verder.
dus ik denk, ik vraag wat er aan de hand is.
alleen kom ik hier op dit moment nu net achter dat het spel uit zichzelf weg is gegaan. ik ben mijn spel kwijt, waarmee ik verder was gegaan. ik had dus allemaal vaardigheden erbij, maar nu dus niet meer.
Hoe kan ik zoiets verhelpen?
het lijkt mij niet dat het aan mijn laptop ligt.

Groetjes
 
Om te kunnen bepalen of het misschien toch aan de laptop ligt, zal je merk en type van de laptop moeten geven.

Een laptop is om mee te beginnen ook eigenlijk niet geschikt voor games.

En zou je hier willen testen of je laptop het spel wel aan kan: www.canirunit.com
Test het spel én de uitbreidingen (waar mogelijk) en plaats hier alle uitslagen middels een screenshot of kopieren plakken.
 
Kan memory leaking zijn.
Even je systeemeisen posten met dit tooltje: Klik.

Succes :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Om te kunnen bepalen of het misschien toch aan de laptop ligt, zal je merk en type van de laptop moeten geven.

Een laptop is om mee te beginnen ook eigenlijk niet geschikt voor games.

En zou je hier willen testen of je laptop het spel wel aan kan: www.canirunit.com
Test het spel én de uitbreidingen (waar mogelijk) en plaats hier alle uitslagen middels een screenshot of kopieren plakken.

Opzich zou hij het wel moeten doen, de resolutie staat wel enorm laag namelijk. ik heb wel een verouderde laptop, maar dit is de eerste keer dat het gebeurd, en ik speel de game wel vaker..
986119551_6_YhFI.jpeg
 
Het is dus inderdaad de laptop zelf die het probleem veroorzaakt.

Je videokaart is niet sterk genoeg.

Werkte het wel goed zonder uitbreidingen? Zo ja, dan uitbreidingen verwijderen en eerst alleen het basis spel spelen. Geeft dat geen problemen (want blijkbaar draait het spel wel) installeer dan 1 uitbreiding en test opnieuw. Zo ga je door tot de problemen weer ontstaan. Dan weet je dat de laatste die je installeerde voor problemen zorgt.

En omdat het ook nog eens een laptop is, kan je niet zomaar een andere videokaart plaatsen.
 
Processor is ook wel aan de krappe kant zie ik. Inderdaad even de methode van Lita112 proberen. ;)
 
Ik heb mijn laptop ook al een jaar of 4,5 denk ik.. dus dat zal het wel zijn. ik weet wel dat de sims 3 het wel goed deed. daarna met wereldavonturen geen problemen gehad. ooit 1 keer uitgevallen, maar volgens mij kan dat ook komen omdat de laptop al een hele tijd aan stond.. nu met ambities is het even vastgelopen. gister heb ik het weer gespeeld, en tussentijds vaker opgeslagen. hij is nu niet vastgelopen.
 
Vind het wel verwonderlijk dat het spel uberhaubt werkt, maar zolang het spel werkt prima!

Houdt er echter wel rekening mee dat het nooit helemaal soepeltjes zal lopen en het ook mogelijk is dat nieuwere uitbreidingen hogere eisen gaan stellen (dit was bij the sims 2 ookhet geval)

Houdt dus wel de tip in de gaten die ik gaf, zodat je kan testen of het werkt!
 
in ieder geval bedankt. ik schrok eigenlijk ook al toen ik erachter kwam dat de sims 3 het al deed.. toen ben ik uitbreidingen gaan kopen en ze doen het dus nog steeds. Ben al heel blij. Maar ik denk als ik meer games zou willen spelen of in ieder geval games zou willen doen die hogere eisen stellen, zou ik dus een nieuwe laptop moeten kopen. Ik kan trackmania al niet draaien op de slechtste resolutie, dus dan is het al verwonderlijk dat ik de sims 3 wel kan draaien. Dus bij deze is mijn vraag opgelost, ik weet wat het probleem is.
 
Nu weet ik het zeker. Hij loopt deze keer weer vast, dus ik weet dat het door Ambities komt. Dus als ik echt normaal weer sims wil gaan spelen, dan zou ik een nieuwe laptop moeten hebben.
 
Ja, al zal je moeten onthouden dat een laptop eigenlijk helemaal niet is gemaakt om mee te gamen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan