Sims 3 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annemarie1198

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2013
Hallo, ik speel al sims 3 sinds het spel uitgekomen is en ik heb elke uitbreiding alleen al vanaf het begin dat ik het speel valt het spel zomaar uit of loopt het vast en kan ik niks meer dus moet ik mijn computer via de aan/uit knop uitschakelen. Ik heb een imac 21,5 inch medio 2010 met 12 gb. Hij loopt gelijk vast als ik een nieuwe familie wil creeren en soms loopt hij midden in het spel vast en moet ik hem ook uitzetten via de aan/uit knop. Ik heb al contact met apple gehad maar die weet ook niet hoe het komt... Kunnen julie mij helpen please!!! ( ik heb geen gedownloade items in de game zitten)

Mijn 1e ingeving is je videokaart. Of de te gebruiken vermogen staat te laag en/of je eist te veel kwaliteit van je videokaart.

Probeer 1st in je instellingen te komen van je videokaart en zet het vermogen op maximaal (computer kan trager worden).
Mocht dit niet baten dan zou ik de beeldkwaliteit in de instellingen van Sims3 wat naar beneden schroeven...

Heb je ook enig idee hoe ik bij de instellingen van de videokaart kom ik zie alleen dat hij 256 mb heeft maar ik kan niks wijzigen...

Dat is je videokaartgeheugen en dat is tevens het probleem. Je videokaart voldoet niet aan de minimale systeemeisen van Sims3....
Moet minimaal 1024MB zijn.

Vervang je videokaart (minimale eis van Sims3 is Nvidea GeForce GT 220 = 1024MB).

Laatst bewerkt:
heb je ook enig idee waar ik zo'n kaart koop en hoe ik die in mn computer krijg?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je hier verder geen weet van heb zou ik naar de lokale pc-boer gaan of bij een AppleStore, Dynabyte, etc. en daar laten vervangen.
Mocht je dit zelf willen doen dan kan je eventueel hulp vinden hier op HelpMij natuurlijk.

Google is hierin je grootste vriend, je kan zoeken naar lokale reparateurs, videokaarten kopen en handleidingen vinden...

ik heb contact gehad met apple en die zeggen dat de computer opgestuurd moet worden omdat de video kaart ergens in de behuizing zit en dat gaat ook aardig wat centen kosten helaas. dus ik ga maar sparen voor een macbook pro die al de goede video kaart heeft en genoeg geheugen. ik heb er al een op het oog die ik over 2 jaar dan ook voor mijn opleiding zal kunnen gebruiken.

hartelijk dank voor alle informatie en hulp!

Sorry dat ik dit niet eerder heb gezien, maar inderdaad Apple liegt niet. De videokaart in een Macbook zit op het moederbord vast.
Graag gedaan en succes met je opleiding, aankoop van je Macbook Pro en Sims3 natuurlijk ;)

ik had zelf een Imac vaste computer die dus de te kleine video kaart had maar ik heb met mijn ouders zitten denken en dan is het verstandiger een macbook te nemen die kan ik dan ook overal mee naar toe nemen en de computer die is niet zo makkelijk mee te nemen en aangezien de macbook het ook aankan volgens de mac store gaan we dat maar overwegen.

Ow ja, ik zag het...
Maar is je opleiding Grafisch gerelateerd ofzo? Dan snap ik de keuze voor Mac's...
Zo niet, dan zou ik toch eens overwegen om voor een 'traditionele' Windows laptop te gaan.

Macbooks zijn toch relatief duur, moeilijk te repareren en onderdelen zijn duur.
Windows laptops zijn door concurrentie goedkoper, onderdelen zijn goedkoper en repareren is een stuk makkelijker.

Weeg goed de voors en tegens tegen elkaar af voor je een keuze maakt.
Think about it...

ik ga een architectuur opleiding doen dus met veel grafische elementen en programma's ik heb al een windows laptop maar die heeft ook niet genoeg capaciteit voor sims 3 en deze gebruik ik alleen voor school en werk hier wil ik geen games op hebben. en mijn ouders dwepen bij mac nooit virusen erop nooit gezeur mee. dus het is beter om een mac te kopen voor mijn opleiding.

Toe maar, toe maar! Maar ik snap je keuze dan voor Mac.
Veel succes alvast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan