Sims 3 videokaart HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ladyphone

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Ik heb recent dus de Sims 3 gekocht, die helaas niet werkte met mijn videokaart. Mijn vader heeft een betere videokaart in mijn pc gezet vandaag, maar die werkt ook niet. Het probleem is Pixel Shader 2.0. Bij de eerste videokaart was helemaal geen Pixel Shader, en bij deze videokaart Pixel Shader 1.3. Dus net te weinig... :(

Ik heb er nu echt zat van! Zit al zo lang te wachten tot ik de Sims 3 kan spelen... Daarom wil ik een videokaart gaan kopen die het echt 100% zeker wel doet.

Kan iemand me a.u.b. een videokaart aanraden? Ik kan echt niet langer wachten :confused:

Dit zijn de gegevens van mijn PC:

pcgegevens.jpg

En hierbij ook wat er uit de 'Can you run it' test kwam:

Video Card
Minimum: 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900 or above / ATI Radeon 9500 or above / Intel GMA 3-series or above) [GeForce FX series unsupported under Vista]
You Have: GeForce4 Ti 4600

Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required 128 MB Pixel Shader version 2.0
You Have 128 MB Pixel Shader version 1.3

Laatst bewerkt:
Dan zal je ook even moeten vermelden welke voeding je nu hebt (kast open en kijken).

Verder zit je qua ram ook op het randje.

Heb dan ook het vermoeden dat zelfs met een betere videokaart, je het spel niet soepel zal kunnen draaien (mede door de ram en je processor).

En dit is puur mijn mening hoor, maar ik zou persoonlijk niet teveel geld verspijkeren aan deze pc. De eventuele nieuwe onderdelen zijn duurder dan de waarde van de pc nu.

Ik heb mijn bericht even aangepast met informatie over de pc erbij.

En ik blijf bij mijn standpunt.

Al even naar het merk en wattage van de voeding gekeken?

Ik heb erg weinig verstand van computers eigenlijk, waar kan ik het precies zien wat je vraagt?

Computerkast openen en op de voeding zelf kijken. die zit in de kast ter hoogte van waar je de stroomtoevoer inplugt.

Maar nogmaals, met alleen een nieuwe videokaart ben je er niet gok ik zo. Je voldoet nu niet aan de minimum eisen van het spel door de videokaart, maar ook de rest van de onderdelen in je pc zijn krap aan.

Het zou zonde zijn om 100-150 euro uit te geven en er dan achter te komen dat het spel nog niet soepel draait.

Eventjes gekeken naar de specs van een kt266 chip.Ondersteuning van agp4x.Het zegt eigenlijk al genoeg.
Ik ga dus met lita112 mee wat betreft het feit of je voor deze ene game een upgrade kan en moet doen.
Dan zou ik een negatief advies hebben.

EDIT: @lord4163:ik vind het knap(zo niet dramatisch) dat men hier dus zomaar een 5 of 6 serie pci-e kaarten voorschoteld voor dit verouderde agp systeem.
GeForce4 Ti 4800, GeForce4 Ti 4800 SE Ti4600(agp4x) and GeForce4 Ti 4200 w/ AGP 8x are all AGP 8X products.

Laatst bewerkt:
AGP :eek: die kan je wel aan het museum verkopen !

Effe serieus dan kan je beter een nieuwe computer kopen cpu 1.7 ghz... dat je nog leef.... :D

Helemaal mee eens, met een Agp videokaart ga je dit spel niet spelen.
De voorgestelde kaarten voor dit spel zijn allen pci-e.
Overige genoemde zaken zijn ook aan de minimale kant.
Je hebt dus nu voor niets een andere videokaart aangeschaft.

Eerst dus maar een beetje vooronderzoek doen lijkt me dan voordat je ook maar iets adviseerdt;)
En ookal zou de ts een pci-e slot hebben: een kaart van deze generatie(5/6 serie)in combi met die processor???
Neee....:D

Voor zover ik kan opmaken uit jullie reacties kan ik beter een nieuwe PC kopen. Gelukkig heb ik deze videokaart niet nieuw gekocht, maar die hadden we nog liggen. Misschien even kijken op mijn HP het spel aan kan, en anders op zoek naar een goede PC. Ik ben gek op gamen, dus het zal vast wel een goede investering zijn.

Waar moet ik dan echt op letten?

op alle hardware eigenlijk.

Sims 3 is een licht spelletje dat zullen alle pc's anno nu aan kunnen

"NVIDIA GeForce FX 5900 or above"

Dit staat ook op de verpakking. En het is altijd verstandig om eerst te kijken welke eigenschappen je pc en wat de eisen zijn voor het spel.

Offtopic: ongelooflijk dat hier nog HD5000/HD6000 kaarten worden geadviseerd bij een PC waarvan het geheugen in vele gevallen zelfs langzamer/minder is dan een HD4000 kaart.
Frank weet wederom rust in de tent te brengen, waar een goede moderator ook voor dient.

Dan mijn mening over 'het geval hiero': de snelheid van deze single core processor is niet bijster snel, zo niet langzaam.
Voor een single core is het bij een beetje gamen funest dat die minstens 2.3 Ghz of hoger is, een Dual Core kan het nog wel met 1.8 Ghz.

Ik denk dat je dus beter een nieuwe pc kan kopen omdat de processor niet goed genoeg is en er te weinig geheugen in zit.
Niet door AGP: er zijn enkele prima AGP 8x kaarten te koop waar je een redelijk zwaar spel als Sims 3 gewoon op kan spelen, zoals de HD3650 van ATI.

Niet door AGP: er zijn enkele prima AGP 8x kaarten te koop waar je een redelijk zwaar spel als Sims 3 gewoon op kan spelen, zoals de HD3650 van ATI.[/B]

(Deels) Mee eens.Waarbij op agp gebied de 3850 wel een toppertje is.
Maar in dit geval hebben we het ook nog eens over een agp4x slot.Daar gaat je prestatie:d;)

Ach jee, nee, dan wordt het nog niets met mijn argument die dan vervalt.
Hoe oud is die pc wel niet als ik het vragen mag?
Mijn pc is al 3,5 jaar maar heeft wel pci-e: deze pc leek mij zo te zien ook uit 2007?

Toch nog even de bron vermelding.

key Features kt266

» Supports AMD Duron™ and Athlon™ Processors
» 200/266MHz FSB Settings
» Support for AGP 2X/4X

Ti4600
Device Type Multi-monitor graphics card Enclosure Type Plug-in card Interface Type AGP 4x

Het bordje is voor 99% agp4x.Iemand anders mag die 1% hebben.

Deze PC is uit 2002 :o, ik had een nieuwere (die is dood) en heb ook nog een wat nieuwere HP staan wat ik al zei, maar zo te merken is die ook overleden... laptop heb ik ook, Compaq, dit jaar nieuw gekocht, maar die is voor reparatie terug naar de winkel en bovendien heeft die geen DVD speler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan