Sims 3 videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Valesca

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Berichten
9
Hallo,
Ik heb vandaag de Sims 3 gekocht en geinstalleerd.
Toen ik de sims wilde spelen stond dit er: ''Het spel kan niet gestart worden.''
''Apparaat 0 kan dit spel niet draaien. Het lijkt erop dat je videokaart ten minste Shader Model 2 niet ondersteunt. Je moet je kaart upgraden.''


http://www.systemrequirementslab.com/
Op deze site heb ik gekeken of ik het spel kan spelen, bij alles staat er ''PASS'' behalve bij mijn videokaart:

CPU

Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.]
You Have: Mobile AMD Athlon(tm) XP-M Processor 2800+
PASS


CPU Speed
Minimum: 2 GHz
You Have: 1.60 GHz Performance Rated at 2.80 GHz
PASS


System RAM
Minimum: (XP) 1 GB RAM; (Vista) 1.5 GB RAM [If built-in graphics then add 0.5 GB additional RAM]
You Have: 991 MB
PASS


Operating System

Minimum: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1)
You Have: Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 32600)
PASS


Video Card
Minimum: 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900 or above / ATI Radeon 9500 or above / Intel GMA 3-series or above)
You Have: SiS Mirage Graphics (SiS 761)
FAIL
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 128 MB , You have - 32 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0


Video Card Driver Version (DirectX)

Your driver version number is: 6.14.10.3800 -> FYI


Sound Card

Minimum: Yes
You Have: SoundMAX Digital Audio
PASS


Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 1.0
FYI


Free Disk Space
Minimum: 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games
You Have: 107.5 GB
PASS


---
Ik heb Windows XP, weet iemand misschien waar ik een goede videokaart kan kopen? (liefst niet te duur, rond de 50 euro, mag ook ietsje duurder)

Alvast bedankt..:)
 
Hebben wij het hier over een laptop? Mobile Amd wijst op een laptop.

Zo ja, dan gaat het plaatsen van een videokaart niet werken. Je kan geen videokaart plaatsen in een laptop.
 
Dacht dat het een desktop was. :)
Even te snel gelezen :confused:

Maar als het een laptop is, gaat het niet lukken denk ik (tenzij je heeeeel technisch bent :p)
 
het moet wel een laptop zijn.
ik zou de game terugbrengen en of gewoon verder leven zonder nieuwe spellen, of als je het echt wilt een desktop kopen. maar jouw laptop raakt ook uit de tijd hoor...:thumb:
 
Nee het is geen laptop, gewoon een computer, mijn vader heeft hem zelf in elkaar gezet met allerlei onderdelen..
 
Na ff zoeken schijnt het te kunnen, maar of het verstandig is, geen idee!

Had er zelf nog nooit van gehoord.

@ Valesca

Als het inderdaad een desktop is, zal je toch even moeten laten weten welk moederboard je hebt, merk en type. niet elke kaart gaat passen namelijk.
Ook zou het upgraden van je ram geen kwaad kunnen. 1 gig is de ondergrens voor The sims 3 op XP.
 
Moederbord : Niet nader omschreven (zou ik even aan mn vader moeten vragen ;) )
Chipset : SiS 761GX
Processor : AMD Athlon XP-M 2800+ @ 1600 MHz
Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : SiS Mirage Graphics
Harde Schijf : Hitachi (160 GB)
Harde Schijf : WDC (80 GB)
DVD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S202N
Monitor Type : Acer AL511 - 15 inches
Netwerkkaart : Silicon Integrated Systems (SiS) Silicon Integrated Systems (SiS)
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (juli 2007)

edit: Als ik bij PC Wizard op 'Moederbord' klik (op die computer met dat pijltje dat naar beneden wijst) staat er bij Bios: American Megatrends Inc.
En dan staat er beneden:

Algemene Informatie :
Fabrikant : American Megatrends Inc.
Versie : 080012
Date : 07/16/2007 (mm/dd/yyyy)
Adres : 0x0 AAN 512 KB
Copyright : (C)2005 American Megatrends, Inc
Motherboard ID : 63-0100-001131-00101111-071607-SiS761GX-0000
DMI Version : 2.3

Karakteristieken :
Flashable : Ja
Socketed : Ja

Functionaliteit :
APM : Ja
ACPI : Ja
ESCD : Ja
PnP : Ja
PCI : Ja
ISA : Ja
AGP : Nee
USB : Ja
PCMCIA : Nee
Smart Battery : Nee

Boot Information :
Selectable Boot : Ja
CD-ROM Boot : Ja
PC Card (PCMCIA) Boot : Nee
I20 Boot : Nee
LS-120 Boot : Ja
1394 Boot : Nee
ATAPI ZIP Boot : Ja
Network Boot : Nee
 
Laatst bewerkt:
Is dit jou eigen pc?

Wil je er ook andere games mee doen? Zo ja, wat?

Want het is niet echt een krachtig systeem.

Maar we moeten eerst weten welk moederboard je exact hebt. En zijn daar de chipset drivers wel van geinstalleerd? Omdat PC wizard aangeeft dat die niet weet welke het is.

Ik blijf ook die processor vreemd vinden, wellicht een andere helpmijer die daar zijn/haar licht eens over kan laten schijnen?
 
Naja, mijn vader heeft hem voor me in elkaar gezet, ik ben de enige die hem gebruikt en verder heeft iedereen bij mij thuis een eigen computer (die mijn vader ook allemaal in elkaar heeft gezet) dus je kan wel zeggen dat ie van mij is :)
 
Tja, sims 3 moet wel lukken met een nieuw videokaartje.
Maar dan is het wel van belang te weten voor welke poort. AGP of PCIe. Logischerwijs AGP, maar de chipset ondersteunt ook pcie...

Dat zal je vader wel kunnen vertellen, als hij alle systemen heeft gebouwd.
Maaruh: kan hij dan zelf niet een videokaart aan je adviseren? (wij kunnen dat natuurlijk ook hoor...)
 
Tja, sims 3 moet wel lukken met een nieuw videokaartje.
Maar dan is het wel van belang te weten voor welke poort. AGP of PCIe. Logischerwijs AGP, maar de chipset ondersteunt ook pcie...

Dat zal je vader wel kunnen vertellen, als hij alle systemen heeft gebouwd.
Maaruh: kan hij dan zelf niet een videokaart aan je adviseren? (wij kunnen dat natuurlijk ook hoor...)

Mn vader kan het vast wel zelf vertellen, maar of hij daar ook zin in heeft..hij is altijd een beetje lui, maar ik krijg hem morgen vast wel zover.. hoe kan je trouwens zien welke poort je nodig hebt? moet je daarvoor het moederbord enzo eruithalen?
 
Nee, dat hoeft niet. Mist je ons het merk en type van het board kan vertellen. Of toch papa even aan zijn mouw trekken.
 
Nee, dat hoeft niet. Mist je ons het merk en type van het board kan vertellen. Of toch papa even aan zijn mouw trekken.

Bij de PC wizard stond bij ''Bios'' deze informatie nog:

Algemene Informatie
Fabrikant : American Megatrends Inc.
Versie : 080012
Date : 07/16/2007 (mm/dd/yyyy)
Adres : 0x0 AAN 512 KB
Copyright : (C)2005 American Megatrends, Inc
Motherboard ID : 63-0100-001131-00101111-071607-SiS761GX-0000
DMI Version : 2.3

Functionaliteit :
APM : Ja
ACPI : Ja
ESCD : Ja
PnP : Ja
PCI : Ja
ISA : Ja
AGP : Nee
USB : Ja
PCMCIA : Nee
Smart Battery : Nee

Ik weet niet of jullie me hiermee iets uit op kunnen maken? :eek: er staat wel dat hij AGP niet ondersteunt maar PCI wel, maar ik weet niet of ik dan meteen met zekerheid een videokaart met een PCI poort kan kopen? :S :shocked:
Anders trek ik mijn papa maar aan zijn mouw haha :p
 
Laatst bewerkt:
via google kom ik dan op 1 van deze 2 types: (volgens mij zelfde bord onder 2 namen verkocht)

http://www.pcchips.com.tw/PCCWebSit...=1&DetailName=Specification&MenuID=48&LanID=0

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Pr...goryID=1&DetailName=Feature&MenuID=48&LanID=0

Allebei hebben een rode pci express x16 poort. (kijk dus ff of jij in je kast ook zo'n poort ziet zitten) Dus dat betekent dat je moderne kaarten erop kan zetten.
In de prijsklasse tot 50 euro moet je dan denken aan een HD4650 of een 9500GT.
De 1e is wat gunstiger geprijsd.

Wil je beter, dan moet je denken aan een HD4670, maar die is duurder dan 50 euro.
 
via google kom ik dan op 1 van deze 2 types: (volgens mij zelfde bord onder 2 namen verkocht)

http://www.pcchips.com.tw/PCCWebSit...=1&DetailName=Specification&MenuID=48&LanID=0

http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Pr...goryID=1&DetailName=Feature&MenuID=48&LanID=0

Allebei hebben een rode pci express x16 poort. (kijk dus ff of jij in je kast ook zo'n poort ziet zitten) Dus dat betekent dat je moderne kaarten erop kan zetten.
In de prijsklasse tot 50 euro moet je dan denken aan een HD4650 of een 9500GT.
De 1e is wat gunstiger geprijsd.

Wil je beter, dan moet je denken aan een HD4670, maar die is duurder dan 50 euro.

Die dingen van de sites die je liet zien, zijn dat moederborden met een videokaart inbegrepen? want op de 2e site stond dat het een moederbord was.. :S
 
ja... we waren op zoek naar het moederbord, dus inderdaad vind je via mijn link een moederbord. als het goed is jouw moederbord.

En ze hebben een vga-poort: dus onboard video Dat klopt dus met de info die jij hebt verstrekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan