Sims 3 (videokaart)

Status
Niet open voor verdere reacties.

000hicham000

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
Hallo
Ik heb net sims 3
Ik heb best wel een oude pc XD
maar ik heb sims 3 Geinstaleerd
en ik kan hem niet opstarten
Er staat:

het spel kan niet gestart worden

apparaat 0 kan dit spel niet draaien
het lijkt erop dat je videokaart ten miste shader model 2 niet ondersteunt. je moet je kaart upgraden

maar ik weet dat ik een oude pc heb die niet zo 100% is maar kan ik niet iets doen dat de sims het wel doet alleen dan maar met
wat lagere prestatiés ????
Of kan ik mischien via internet er wat aan doen?

(als je niet weet wat ik moet doen laat dan geen domme reacie achter bv: koop een nieuwe pc :S )

Goedemiddag,

Hoop dat je dit niet dom:d vind maar om advies te geven zou het vermelden van hardware en voeding van de pc wel fijn zijn

Ik heb dezelfde melding gehad en ik heb toen een andere video kaart gekocht die dat shader2 wel ondersteunde.
Was iets van 45 euro geloof ik

groeten Marcel

lees ff

http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/ kan je deze test even doen en een screen van het resultaat posten kunnen wij zien wat voor pc je hebt en of een nieuwe videokaart het probleem verhelpt.

CPU
Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista/7) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.]
You Have: AMD Sempron(tm) Processor 3300+
PASS

CPU Speed
Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista/7) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent.]
You Have: 2.01 GHz
PASS

RAM
Minimum: (XP) 1 GB RAM; (Vista/7) 1.5 GB RAM [If built-in graphics then add 0.5 GB additional RAM]
You Have: 959.5 MB
Upgrade Suggested: Unfortunately, your RAM does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.

OS
Minimum: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1) or Windows 7
You Have: Microsoft Windows XP Professional Service Pack 3 (build 2600)
PASS

Video Card
Minimum: 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900 or above / ATI Radeon 9500 or above / Intel GMA 3-series or above)
You Have: VIA/S3G UniChrome Pro IGP
Upgrade Suggested: Unfortunately, your Video Card does not meet this requirement. Click here to see some recommendations.
Features: Minimum attributes of your Video Card
Required You Have
Video RAM 128 MB 64.0 MB
3D Yes Yes
Pixel Shader version 2.0 0.0

Free Disk Space
Minimum: 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games.
You Have: 65.8 GB

ZO?

WELKOM OP HELPMIJ...

Je hebt een onboard videochip die niet voldoet aan de minimale eisen van de game.Nu kan je dit spel dus niet spelen.Ook je geheugen zit net aan de ondergrens.
Een oplossing is(indien mogelijk)het plaatsen van een losse videokaart. Gezien de rest van je systeem zal dit met een simpel (evt via marktplaats)kaartje op te lossen zijn.....

Aan U de keuze...

Laatst bewerkt:
Je hebt een onboard videochip die niet voldoet aan de minimale eisen van de game.
Zoals ik dus ook al eerder zei

Ik heb toen een videokaart gekocht met een HD3450 chipset.
Asus AH3450
Sims 3 werkte toen prima

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
het lijkt erop dat je videokaart ten miste shader model 2 niet ondersteunt. je moet je kaart upgraden

Je kunt proberen om het spel te starten via 3D-Analyze:

http://www.tommti-systems.de/main-Dateien/files.html

3D-Analyze heeft een aantal opties m.b.t. Pixel Shaders, bijv. "skip pixel shader version 2.0" of "force max. pixel shader version 1.4". Probeer deze eens uit of andere combinaties.

Er is geen garantie dat het werkt en of het spel wel goed zal draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan