Sims Deluxe

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lupus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
IK zit met een probleem... Ik heb "The Sims Deluxe edition..." Liep vlekkeloos tot ik vandaag een officieel expansion pack installeerde... "The Sims House Party... Schijf geplaatst sleutel ingevoerd, en geinstalleerd.... De verdere installatie vroeg om de andere discs (deluxe edition disc 1 en 2)... Maar nu loopt het programma vast bij de aanmaak... Vervolgens krijg ik een 'neigborhood' en het menu te zien en kan ik nix meer... "Het Programma reageert niet".

Ook krijg ik de melding "Insert correct disc and press ok" wat ik dan ook doe. Vervolgens krijg ik de melding; dat de CD rom drive niet gevonden is...(?) Dit gebeurt nadat ik op aanwijzing dat het spel gepeeld moet worden vanuit de expansion pack CD die betreffende CD in de CD rom heb gestopt.

Syteem is win7 64bits... Prog draait onder x86 instellingen.

Het enige wat ik wél kan is het programma sluiten.

Let wel; het gaat hier om de originele EA Discs met sleutel.

IK zit met een probleem... Ik heb "The Sims Deluxe edition..." Liep vlekkeloos tot ik vandaag een officieel expansion pack installeerde... "The Sims House Party... Schijf geplaatst sleutel ingevoerd, en geinstalleerd.... De verdere installatie vroeg om de andere discs (deluxe edition disc 1 en 2)... Maar nu loopt het programma vast bij de aanmaak... Vervolgens krijg ik een 'neigborhood' en het menu te zien en kan ik nix meer... "Het Programma reageert niet".

Ook krijg ik de melding "Insert correct disc and press ok" wat ik dan ook doe. Vervolgens krijg ik de melding; dat de CD rom drive niet gevonden is...(?) Dit gebeurt nadat ik op aanwijzing dat het spel gepeeld moet worden vanuit de expansion pack CD die betreffende CD in de CD rom heb gestopt.

Syteem is win7 64bits... Prog draait onder x86 instellingen.

Het enige wat ik wél kan is het programma sluiten.

Let wel; het gaat hier om de originele EA Discs met sleutel.

Ik heb geen idee eigenlijk want ik speel geen Sims maar ik zou kijken of je die uitbreidingsset kan verwijderen.

Ik heb "The Sims Deluxe edition..." Liep vlekkeloos tot ik vandaag een officieel expansion pack installeerde... "The Sims House Party... Schijf geplaatst sleutel ingevoerd, en geinstalleerd.... De verdere installatie vroeg om de andere discs (deluxe edition disc 1 en 2)..

Heb je het spel al eens opnieuw geinstalleerd? (Spel + expansionpacks). Denk wel, zodra je het opnieuw gaat installeren, raak je alle familie's kwijt. Volgens mij worden die ergens in je documenten opgeslagen. Als je die even ergens op kopieert, weet je in ieder geval zeker dat je niet opnieuw hoeft te beginnen.

Enneh, je moet inderdaad de cd van het laatst geinstalleerde Expansionpack gebruiken om het spel op te starten / spelen.

Ik heb geen idee eigenlijk want ik speel geen Sims maar ik zou kijken of je die uitbreidingsset kan verwijderen.

Waarom reageer je dan?

Um... nou dank voor tip... Ik heb àlles eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft bestaan... "Cannot Locate CD Rom" "Insert Correct Disc and press Ok"

Nieuw is dat ik mét de expansion pack niet vanaf die CD kan opstarten... Wél kom ik een heel eind met CD1 van de Sims Deluxe (Basis game).... Maar ook hier weer; bij het aanmaken van het spel blijft ie hangen op het 'hoofd menu'... (waar je de neighborhoods kunt selecteren etc.)

Ik krijg kennelijk vanuit windows een "Protection Error" :confused:
Ik heb al geprobeerd om het spel in XP compatibility mode te starten... ook hier echter nul op rekest....

Ik zal vanavond zelf even uittesten of ik er onder Windows7 ook problemen mee hebt. Je hoort nog van mij.

Nieuw... Niet slim... maar toch... heb de basisgame geinstalleerd op een externe drive...

Maakt niet uit... want de problemen blijven hetzelfde. :rolleyes: Kennelijk heeft dit iets te maken met het driftige ge-update van win7...

We hebben het hier toch over De Sims 1? (The Sims)

In ieder geval, heb je al geprobeert om het spel te starten onder compatibiliteitsmodus Win2k?

Ehm... nee dat nog niet... wil wel proberen maar ik heb geen vertrouwen die compatibiliteits modi... het lijkt alsof ze niet werken...

(Ik vraag me af wat er wél fatsoenlijk op w7 64 draait?)

Ga weer een fresh install doen en die Y2k mode proberen...

Please wait a few eons

We hebben het hier toch over De Sims 1? (The Sims)

Ehm... nee dat nog niet... wil wel proberen maar ik heb geen vertrouwen die compatibiliteits modi... het lijkt alsof ze niet werken...

(Ik vraag me af wat er wél fatsoenlijk op w7 64 draait?)

Soms wel, soms niet, verschilt wel eens. En er draait zat op WIn7 x64 hoor :)

Heb hier Carmageddon, Red Alert 1 & 2, en nog wat oudjes weten te draaien op Win7, en die zijn van dezelfde tijd als Sims1, als we het tenminste over hetzelfde Sims spel hebben, aangezien mijn bovenstaande vraag nog niet beantwoord was ;)

Um ik heb deze:

g29661ma0ow.jpg

En deze als Expansion Pack:
WcpV.jpg

Alleen staat er op de mijne "Party" in plaats van "House Party".

Uiteraard in het Nederlands... (en gekocht bij de Saturn... Voor €3,- :rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Ahhhh, de welbekende 1e versie van het Sims reeks :D

Even testen hoor :).

(Welliswaar heb ik alle 8 uitbreidingspakketten, die tevens het spel minder leuk maakte volgens mij, maar ach, De sims en De sims is hetzelfde, en Windows7, en Windows7 is ook hetzelfde, dus veel verschil kan het niet zijn, toch? :p)

Laatst bewerkt:
En nou heb ik écht alles geprobeerd... win2000 XP1,2,3 win 0.1... meest recente versie van Directx geinstalleerd.... oude rotzooi erafgegooid... register uitgeruimd...

Maar wéér eens de basegame geistalleerd... krijg ik weer een "protection error"

En wat voor error het is, is niet bekend... want niet oproepbaar. Wél weg-klik-baar...
sad0002.gif
sad0016.gif

Laatst bewerkt:
GRR... Ik geef niet op.... Ik heb de logboeken gevonden en dit kwam eruit.

- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Application Error" />
<EventID Qualifiers="0">1000</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>100</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-01-12T11:06:57.000000000Z" />
<EventRecordID>8365</EventRecordID>
<Channel>Application</Channel>
<Computer>Lupus</Computer>
<Security />
</System>
- <EventData>
<Data>Sims.exe</Data>
<Data>1.6.0.0</Data>
<Data>3d49b71b</Data>
<Data>ntdll.dll</Data>
<Data>6.1.7600.16559</Data>
<Data>4ba9b29c</Data>
<Data>4000001f</Data>
<Data>000a1dcf</Data>
<Data>388</Data>
<Data>01cbb2489be59506</Data>
<Data>E:\Sims.exe</Data>
<Data>C:\windows\SysWOW64\ntdll.dll</Data>
<Data>11840b77-1e3c-11e0-9ed1-90fba6362b2e</Data>
</EventData>
</Event>

Kan iemand hier iets mee?

Hmm... ik lees net ergens dat het hier om een "ntdll.dll" error zou gaan.... wat dat is weet ik niet... maar het zal wel ergens in de windows-ingewanden thuishoren... onder Windows/system32/

Ken dat? En ken het ook dat er een Virus op mijn systeem zit te zieken die dat dll ding onklaar maakt?

Ja en nee, het is een windows bestand, maar geheel ontklaar zou eerder zorgen voor een Windows versie die helemaal niet werkt (laat staan dat het nog normaal zou willen opstarten).

Als je een virus verwacht, scan dan even op virussen met Malwarebytes 'Anti Malware.

Ik ga nu het spel even testen.

#Edit: Ik heb hier geen enkel probleem met The Sims 1 onder Windows 7. Ik heb nog een idee, wat het heel misschien zou op kunnen lossen. Maar desondanks dat je het spel hebt gekocht, mag ik het niet over het forum doen.

En aangezien het als 'aanwijzing' niet in de regels als verboden staat, mag je hier even op klikken, iets intikken en versturen. Reactie vervolgt dan z.s.m.

Laatst bewerkt:
You've got mail....
evilgrin0013.gif

Even een snelle-scan gedaan met Malwarebytes... I'm clean... Hm...

Ga nou de deep-scan doen.... Die is ook clean....

Zoo... Avast erover.... Clean (fast en deep scan)

Ik heb de sims3 gekocht... Dus ga ik die spelen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan