Simuleren verwijderen - plaatsen van de accu van Acer Aspire M3-581T-32364G34MN

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb de laptop Acer Aspire M3-581T-32364G34MN.
Onderop zit een klein knopje, dat is bedoeld om het
het verwijderen of plaatsen van de accu te simuleren.
Nergens lees ik, of je dit moet doen als de laptop uit of aan staat ?Of betekent het dat het niet uitmaakt. Er staat 4 seconden met een paperclip
in het gaatje drukken en klaar is kees.

Daar je het niet echt duidelijk omschrijft, zou ik zeker alle spanning eraf halen.
Adapter eraf, accu eruit en de aan/uitknop 30 seconden ingedrukt houden.
Ik vermoed dat het om een bios reset gaat.

Nee, het is volgens de quick guide om de levensduur van de accu te bewerkstelligen.
Zo van, 3 x opladen en ontladen en de accu dan alleen gebruiken, als je ergens geen netstroom hebt.
Na dat 3 x laden en ontladen, moet je dus met dat simulatieknopje (4 sec.indrukken)
de accu zogenaamd uit de laptop verwijderen. Dat is het volgens mij. Alleen, er gebeurt helemaal niets
bijzonders nadat ik dat batterijresetknopje 4 seconden heb ingedrukt. De uitleg vertelt mij dat dan de
accu op non-actief wordt gezet en vervolgens de laptop aan de netstroom gebruik.

Heb je het icoontje van je accu in de systemtray (rechtsonderin) staan. Zo ja zweef er eens met je cursor boven, wat zegt hij dan ?

Dat is het nu juist. Na de 4 secondenindruk op het batterij-resetknopje
wordt de accu gewoon opgeladen en dat is wat ik niet wil (levensduur accu verlengen).
Kortom, er gebeurt simpelweg niets.

Daar ik ook wel eens op dezelfde (vergelijkbaar) manier mijn accu z,n levensduur wil verlengen ga ik als volgt tewerk.
Opstarten in veilige modus, stroom eraf en accu leeg laten lopen Adapter erin volledig opladen en hetzelfde herhalen.
Heb me wel eens laten vertellen dat het volledig ontladen niet is aan te raden, maar twijfel eraan daar ik hier 3 laptops in gebruik en het altijd goed gaat.
Let wel eigen risico.
Er bestaan ook progammaatjes die hetzelfde voor je bewerkstelligen. Even "Googlen"

Laatst bewerkt:
Oke, we dwalen volgens mij even af.
Waar het om gaat is, of dat batterijresetknopje z'n werk goed doet (accu zogenaamd verwijderen, niet fysiek dus) of niet.
NAar mijn idee gebeurt dat niet. Ik denk dus dat ik de battrij nog een keer op- en ontlaad en hem er dan gewoon fysiek uit haal.
Als ik dan op vacantie ga, laad ik de accu op zodat ik de laptop ook ergens buiten op een terras kan gebruiken.
Dus thuis gewoon alleen op netstroom. Overigens heb ik van de helpdesk van Acer nog altijd GEEN antwoord gekregen.
Als ik daar wat van hoor, laat ik het hier weten.

Krijg nu een reactie van Acer, dat het batterijresetknopje
NIETS te maken heeft met de accu. Die moet je dus gewoon fysiek verwijderen.
In de beschrijving en op internet bij dit type, wordt toch echt gesproken over
een batterijresetknopje. Ga maar eens in de winkel vragen, want dit begrijp ik niet (meer).

Acer weet kennelijk zelf niet wat ze maken (leveren)

Acer Aspire M3-581T_Batteryresetbutton.jpg
Acer weet kennelijk zelf niet wat ze maken (leveren).
Zie deze bijlage, een bladzijde met heel duidelijke informatie
over de 'Battery-reset-button'; puntje 4.
Alleen werkt ie niet en kan ik dus de batterij z'n levensduur niet verlengen.

Bijlagen

• Acer Aspire M3-581T_Batteryresetbutton.jpg
    Acer Aspire M3-581T_Batteryresetbutton.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 120
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan