Simyo abonnement te klein??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brent2002

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2013
Hallo,

Ik zit sinds dit schooljaar op de middelbare school, en sindsdien is mijn gebruik van minuten en smsjes flink gestegen. Ik heb gekeken naar een abonnement, van €4,- per maand. Daarmee krijg ik 100 belminuten en smsjes. Maar wel bij elkaar opgeteld. Dus bijv. 50 belminuten en 25 smsjes zijn dus 75 belminuten EN smsjes.

Ik was van plan dit abonnement te nemen, maar wat gebeurt er als ik meer dan 100 minuten bel en smsjes verstuur? Krijg ik dan "gewoon" een flinke rekening voor m'n kiezen, of krijg ik een smsje als ik bijv. nog 10 smsjes en minuten overheb?

Alvast bedankt,
Brent Meeusen

https://www.simyo.nl/sim-only

" Simyo sim only - Buiten de bundel kosten
Bij Simyo betaal je € 0,31 cent per minuut of SMS wanneer je belminuten op zijn en je dus buiten de bundel belt.
Voor internetten buiten je bundel betaal je € 0,15 per MB en heb je geen internetbundel en maak je toch gebruik van internet betaal je € 0,15 per MB. "

*edit*
Voor een euro meer per maand heb je 200 ipv 100 min/sms. Dan word het een simpel rekensommetje. Voor nog eens een euri extra krijg je er 300.
Jij bent de sgolier, dus doe de math...

*edit*
@Andre
Niemand sms-t nog, dus dat onbeperkt voor 3 euri kunnen ze makkelijk aanbieden. Meestal staat er in de kleine lettertjes wel een of andere beperkende maatregel aangaande "onbeperkt" en "fair use" of zo, dus onbeperkt is een betrekkelijk begrip.
Echter, door zelf "onbeperkt" te sms-en met je vrienden heb je wel de kans dat je hun weer op kosten jaagt...

Laatst bewerkt:
Ik zou een kleine databundel erbij nemen. 500 MB of zo dan kan je ontzettend veel What's apps versturen en dat gebruikt toch vrijwel iedereen. SMS is zo 2014 :P

Oké dankjewel voor jullie snelle reactie en de hulp!!

MvG,
Brent Meeusen

Ik zou een kleine databundel erbij nemen. 500 MB of zo dan kan je ontzettend veel What's apps versturen en dat gebruikt toch vrijwel iedereen. SMS is zo 2014 :P
Dat klopt, maar ik gebruik het echt nooit, smsjes werken prima en een vriend van mij heeft geen smartphone, dus kan helemaal niet wAppen.. Dus wij smsen samen best wat heen en weer. En ik kan elke maand besluiten iets erbij of eraf te halen.

Aan de vraag zag je haast al dat er niet ge-WA't wordt..... ;) Ik ken die mensen nl ook.... hoe "niet-2015" dat ook mag zijn...

Dus als je echt heel veel smst... en je wilt niet over de bundel heen, zou ik die 3 euro voor onbeperkt sms en nemen. Ben je door de bel minuten heen.. kun je iig nog onbeperkt dat doen...

Wat betreft een data bundel ben ik het met Terrarabo eens. Het verbruik van een whatsappje is nagenoeg te verwaarlozen. Als je daarnaast ook nog eens maximaal gebruik maakt van wifi thuis, op school, in de trein, in de bus, bij de Mac, bij de broodjescorner van bakker Bart, Hema en V&D ga je 500MB echt niet op krijgen.
Dan nog in FeestBoek het automatisch afspelen van video uitzetten, een app als GreenPowerFree installeren die je verbinding automatisch aan- en vooral UITschakeld en je bent nagenoeg volledig ingedekt tegen onverwacht hoog verbruik en dito kosten...

Lezen..... :o
Dat klopt, maar ik gebruik het echt nooit, smsjes werken prima en een vriend van mij heeft geen smartphone, dus kan helemaal niet wAppen.. Dus wij smsen samen best wat heen en weer. En ik kan elke maand besluiten iets erbij of eraf te halen.

Aan de vraag zag je haast al dat er niet ge-WA't wordt..... ;) Ik ken die mensen nl ook.... hoe "niet-2015" dat ook mag zijn...

Dus als je echt heel veel smst... en je wilt niet over de bundel heen, zou ik die 3 euro voor onbeperkt sms en nemen. Ben je door de bel minuten heen.. kun je iig nog onbeperkt dat doen...

Ik bel en sms niet extreem veel, maar zeker meer dan voor de middelbare school. wAppen doe ik toch alleen maar thuis, of ergens anders met wifi. Ik heb nooit gedacht van:"had ik nou maar een databundel...".

Haha.....komt wel.....mijn zoon is op de HAVO begonnen dus herken het wel. Vooralsnog gewoon een onbeperkte sms bundel nemen en niet voor een jaar afsluiten maar de per maand optie nemen lijkt mij nu het beste voor je. Veranderd je situatie (let op want dat gaat gebeuren) kan je het altijd aanpassen !!

Terrarabo hoeveel belminuten zitten er bij die smsbundel en hoe duur zijn belminuten indien op (als die erbij zitten, en hoe duur zijn ze los "per stuk" als die niet inbegrepen zitten bij de smsbundel)?

Als je de onbeperkt bundel neemt onbeperkt dus.
Snijworst heeft het wel over de fair use policy maar die is echt bedoeld voor misbruik en je moet het wel heel bont maken en vele duizenden sms'jes versturen wil je daar ooit wat mee te maken krijgen.

Zoals gezegd kost 1 belminuut 0.31 Cent per minuut buiten de bundel, erg duur dus.

Laatst bewerkt:
Als je de onbeperkt bundel neemt onbeperkt dus.
Snijworst heeft het wel over de fair use policy maar die is echt bedoeld voor misbruik en je moet het wel heel bont maken en vele duizenden sms'jes versturen wil je daar ooit wat mee te maken krijgen.

Geldt dat ook voor de belminuten?

Nee, we hebben het over sms. Er is geen onbeperkt bellen abonnement bij Symio.

Als jij dus 100 minuten bellen neemt en onbeperkt sms kost het je 7,- per maand.

Ik doe hetzelfe globaal als Brent2002, thuis en met wifi bij anderen WA-en, op de fiets of auto heb ik geen internet nodig.. op mijn werk heb ik ook weer wifi.... de rest vul ik op met sms'en. Mijn kosten zijn zeer laag en hetzelfde "Ik heb nooit gedacht van:"had ik nou maar een databundel..."...
Ik heb zowel thuis als op mijn werk onbeperkt toegang tot internet... en dat vult al een heel groot deel van mijn dag...

Dan kan ik net zo goed een 100 min/sms nemen, want daar ben ik nog nooit boven gekomen. En als ik nou bijv. de onbeperkt bundel neem, hoeveel betaal ik dan per minuut bellen?

Dat zeggen we steeds beste Brent, tot de 100 minuten niks in principe maar daarboven 0.31 cent per minuut. Snap je het ?

Je neemt dus 100 min/sms en een onbeperkt sms bundel dan kan je dus 100 minuten bellen en onbeperkt sms versturen. Alles wat je boven de 100 minuten belt kost je 0.31 cent per minuut. Ik kan het helaas niet duidelijker uitleggen.

Wil je het per maand opzegbaar hebben kost je dat 8,- per maand.

Laatst bewerkt:
100 minuten bellen
meer dan 2000 sms
1 maand
tele 2
GEEN aansluitkosten
8 euro per maand

sms.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan