Sinds frisse installaie XP (SP3)

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC_Prob

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2005
Hallo,

Sinds frisse installaie XP (SP3) Is mijn draadloze snelheid extreem afgenomen. ook dan vindt ie de router zelfs niet eens meer.

Dit is nogal irritant want met mijn standaard internet gebruik kan ik niet meer normaal internetten.

Ik heb vele malen geprobeerd de stekker eruit te doen van het modem (zoals ziggo mij aanraadde) maar dat had geen nut, ik heb vele malen opnieuw mijn netwerk kaart eruit gedaan en er opnieuw ingedaan maar niets helpt...

wat moet ik doen?

groet

rob

De oorzaak zou mogelijk kunnen zitten in het niet geïnstalleerd hebben van álle moederbord drivers en het vervolgens niet geupdate zijn van die drivers. E.e.a. als jij tenminste bedoelt dat je XP fris hebt geïnstalleerd en daarna óók SP3 fris hebt geïnstalleerd.

De oorzaak zou mogelijk kunnen zitten in het niet geïnstalleerd hebben van álle moederbord drivers en het vervolgens niet geupdate zijn van die drivers. E.e.a. als jij tenminste bedoelt dat je XP fris hebt geïnstalleerd en daarna óók SP3 fris hebt geïnstalleerd.

service pack 3 zat er gesliptreamd bij op deze installatie van XP

ik zal eens kijken of ik de drivers kan updaten via MSI (als die verbinding het fatsoenlijk gaat doen ff..)

Hoef je niet moeilijk voor te doen. Ga naar de site van MSI en zoek naar het tooltje "Live update". Installeer dit en MSI "kijkt" vanuit Taiwan naar je machine en detecteert wat je moet doen en geeft tegelijkertijd al aan wélke drivers je moet downloaden. Zelfs dát hoef jij niet zelf te doen, je klikt alleen aan wat zij adviseren en de juiste driver(s) worden opgehaald.

Laatst bewerkt:
Hoef je niet moeilijk voor te doen. Ga naar de site van MSI en zoek naar het tooltje "Live update". Installeer dit en MSI "kijkt" vanuit Taiwan naar je machine en detecteert wat je moet doen en geeft tegelijkertijd al aan wélk drivers je moet downloaden. Zelfs dát hoef jij niet zelf te doen, je klikt alleen aan wat zij adviseren de de juiste driver(s) worden opgehaald.

Ok hij is aan het laden, kan wss nog wel ff duren:P

Ok, ik heb die update gedaan, alleen realtek 8111 LAN driver download hij niet, maargoed heb ik het manual gedownload van MSI en internet gaat wel wat sneller nu maar niet zoals het hoort..

bijv als ik ik iets met rapidshare download had ik standaard 800/900 kb snelheid wat nu tussen de 50 en de 150 kb zit

Zou mogelijk het netwerkaartje gewoon brak zijn?

Kan, maar dat zou wel toevallig zijn, schone installatie en dan tegelijkertijd het kaartje brak. Da's mij nét even té toevallig. Ik houd het vooralsnog op driverproblematiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan