Sinds ik draadloos netwerk heb kan ik geen bestand delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Postribe

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo

Nu dat ik een draadloos netwerk heb gekocht lukt mij niet om bestanden te delen, vroeger ging het zeer goed maar nu helaas kan de draadloos geen met elkaar verbinden, als ik van mijn komputer kijk welke komputer op Mshome waren vroeger ging het wel en nu is gaat het niet nu is alleen wit ik zie geen namen van de andere komputers..?

Dank u

Hallo Postribe.

Waarschijnlijk komt dit omdat standaart de firewall wordt ingeschakeld bij nieuwe netwerkkaarten, en deze is standaart ook zo ingesteld dat delen van bestanden niet mogelijk is. Ook kan het zijn dat de router dit tegenhoud met een firewall.

Groetjes Erik Rothuis

Wat zou ik kunnen doen om toch te die bestand te kunnen delen want ik heb het nodig...

Groetjes Postribe

[modedit]Onnodige quote verwijderd, gebruik "reageer op bericht" in plaats van quote[/modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Postribe.

Doe hetvolgende op de pc waar je toegang op wilt krijgen.
Klik rechts op het icoon van de draadloze netwerkverbinding, rechts onder in je scherm bij de klok.

RechtsklikkenFirewall.jpg

Selecteer "Instellingen van Windows Firewall Wijzigen.", zoals aangegeven met pijl 2.

Heb je geen icoon van je draadloze netwerk in de rechter onderhoek? Ga dan naar Start, Configuratiescherm, Netwerkverbindingen. Klik daar rechts op het icoon van de draadloze netwerkverbinding, en selecteer "Instellingen van Windows Firewall Wijzigen.".

Het volgende scherm zie je nu voor je:

WinFirewall.jpg

Klik op het tabblad uitzonderingen zoals aangegeven met de pijl.

firewallUitzonderingen.jpg

Zet het vinkje aan voor "Bestands- en Printerdeling".

Klik daarna op "OK".

Groetjes Erik Rothuis

Dat stond aangevinkt en het ging niet... ik heb het weer uitgezet en daarna aangezet en het ging weer niet, maar ik heb wel iets gezien ik kan van mijn laptop wel bestanden delen met de computer beneden dus laptop en computer benden gaat maar nu de computer die boven staat die kan geen verbinding maken... kan geen bestanden delen ..?

Wat kan ik nog proberen?

;)

bedankt

[modedit]Onnodige quote verwijderd, gebruik "reageer op bericht" in plaats van quote[/modedit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan