Sinds kort beperkte toegang (met geel driehoekje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sepiaswirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo,

Een tijdje terug heb ik een nieuwe laptop gekregen omdat mijn oude pasgeleden helaas crashte. De nieuwe laptop is nu een Packard Bell, en hij werkte prima, het draadloos internet ook. Voor de kerst kregen wij hier een Wii, en daar hebben we ook het draadloos internet op ingesteld. Sindsdien heb ik problemen met mijn internetverbinding. Mijn moeder heeft haar eigen laptop en heeft geen enkel probleem met haar internet.

Bij mij vliegt het internet er bijna 20 keer per uur uit, en onderin staat dan een geel driehoekje met 'beperkte toegang' - terwijl ik eigenlijk helemaal geen internet heb. De enige manier om dit op te lossen is om de verbinding te verbreken en weer opnieuw in te stellen. Ik dacht eerst dat het misschien wat te maken kon hebben met het instellen van het internet op de Wii, maar de Wii staat natuurlijk niet constant aan, en ik heb het probleem de hele dag door (plus, als de Wii wel aan staat, is het niet dat mijn internet er vaker uitvalt). Ik heb ondertussen overal rondgekeken, en heel veel problemen van anderen lijken op die van mij, maar de oplossingen die daar zijn gevonden lijken niet te werken.

We hebben een wireless wifi modem van UPC en we gebruiken geen router meer (hebben we nog wel). Heeft dat er misschien wat mee te maken? Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want ik word er langzaam een beetje gestoord van.

Eventueel nog vragen, gerust stellen, ik zal m'n best doen om die te beantwoorden (ben niet zo'n technisch wonder).

Met vriendelijke groet,

Sepiaswirl

Hoi,

Ik zou even "hard" aanpakken en het volgende doen.

Ga via computer naar je apparaat beheer en zoek de draadloze netwerkkaart op. Verwijder deze en start je laptop opnieuw op. De kaart zal nu opnieuw gezien worden en schoon worden geïnstalleerd.
Waarschijnlijk zal je probleem nu opgelost zijn !!

Hoi,

Ik zou even "hard" aanpakken en het volgende doen.

Ga via computer naar je apparaat beheer en zoek de draadloze netwerkkaart op. Verwijder deze en start je laptop opnieuw op. De kaart zal nu opnieuw gezien worden en schoon worden geïnstalleerd.
Waarschijnlijk zal je probleem nu opgelost zijn !!

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik zit nu bij apparaatbeheer, staat een heel lijstje van dingen als het goed is? Ik kijk nu bij netwerkadapters, daar staat als eerste Atheros AR5B95 Wireless Network Adapter - is dat degene die ik moet hebben? Wil namelijk niet de verkeerde dingen verwijderen of iets. Er staat niet specifiek iets van netwerkkaart, daarom vraag ik 't even.

Ja die moet je hebben !!
Rechts klikken en verwijderen !!

Nou, gedaan wat je zei, ding uitgeschakelt, pc opnieuw opgestart en ding weer ingeschakelt, nu maar even kijken of er wat is veranderd. Zal over een uurtje ongeveer laten weten of het internet nog problemen heeft gehad!

Helaas een dubbele post, maar ik had niet eens een uurtje nodig, hij is in het laatste kwartier al 3 keer uitgevallen. - het probleem is nog niet verholpen, maar in ieder geval bedankt voor de snelle reactie! :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan