Sinds kort rare verschijnselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
147
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels anderhalf jaar een nieuwe PC met een Sabretooth mobo en een EVGA Geforce 470 GTX videokaart.. Nooit problemen mee gehad. De laatste tijd echter, wil de computer niet meer doorstarten. Het beeld blijft of hangen bij het mobo scherm of bij het windows opstart scherm. Vaak krijg ik zelfs geen beeld en gaat mijn scherm knipperen omdat deze geen input krijgt.

Het stomme is. Soms start de pc dus wel helemaal op en kan ik er gewoon op werken. Andere keren bevriest ineens het beeld en is er geen beweging meer in te krijgen. Gisteren was er weer een nieuwe symptoom, bij het heropstarten van de PC kreeg ik een lange biep en 3 korte te horen... No VGA detected zegt de mobo handleiding. Druk ik dan op de reset knop... start hij weer normaal op.

Ik heb mijn videokaart dus opgestuurd (want met een oude videokaart werkte de pc zonder problemen) en de firma waar ik hem gekocht heb zegt ijskoud dat er niets mee aan de hand is en ze alles hebben doorgetest. Toen ik hem terugkreeg ging het op zich een dag goed, maar erna weer alle symptomen zoals beschreven.

Ik snap er nu dus helemaal niets meer van.. Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Groeten,

naprius
 
Geen nieuwere drivers voor deze videokaart?
 
ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd zodra ik de kaart terughad.
 
Gisteren was er weer een nieuwe symptoom, bij het heropstarten van de PC kreeg ik een lange biep en 3 korte te horen... No VGA detected zegt de mobo handleiding.
Ok, die zgn. BIOS-beeps, BIOS-piepjes, betekent dus echt dat het mobo tijdens de POST dus geen Videokaart kan detecteren. Als de firma het goed getest heeft, maar niets kan vinden, & een andere oude kaart werkt wel, dan kan er misschien nog iets met het kaartslot zelf zijn (stof, vet, los, scheef).
Wat dan wel weer de BIOS-beeps verklaard...
 
zou die oude kaart in datzelfde kaartslot dan niet ook problemen moeten geven?

Ik zag wel dat de videokaart (het is zo'n groot onding) "hangt" in het kaartslot. Ik vond dat zelf ook al vreemd, maar extra ondersteunen veranderde daar niet veel aan helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan