Sinds reparatie constant problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wicked Cricket

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Help mij ik ben een ongelooflijke computer leek!

Een maand geleden weigerde mijn computer opeens op te starten, en ook via de bootdisk lukte dit niet. Hij moest naar de reperateur, die er een nieuw moederbord inzette. Bij deze actie gingen ook alle bestanden op de harde schijf verloren.

Sindsdien heb ik vaak problemen als ik computerspelletjes wil spelen. Spellen laden niet, ik krijg vaak de "blue screen of death" en de computer start soms ook niet door.

Na wederom een blauw scherm te hebben mogen ontvangen heb ik een print screen gemaakt van het foutenrapport:

http://s6.photobucket.com/albums/y213/wicketcricket/?action=view&current=fout.jpg

Mijn vragen aan jullie:
-Kan er sprake zijn van een connectie tussen de fouten en het "fixen" van het moederbord?
-Wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

Bert Tillema, Arnhem

Allereerst begrijp ik niet hoe het vervangen van een moederbord de gegevens van de harddisk kan wissen, wat was dat voor reparateur??

Maar dan over je huidige problemen:

Zijn alle drivers geinstalleerd en up to date??

Een vriend van mij die er meer vanaf weet, zei ook al dat het raar was dat ze er de harde schijf voor hebben "moeten" wissen.

Het vervangen van de Drivers helpt niet.

Jammer dat je de technische gegevens van het foutrapport niet gepost heb, juist saar staat waardevolle informatie in.

geef eens wat meer informatie over je systeem:

merk en type moederbord
processor
merk en type videokaart
merk en type geheugen
merk en type voeding

Ik kan je maar beperkte informatie geven vanuit mijn computer kennis.
Dit heb ik gevonden:
Intel Core 2CPU
6400 @ 2.13GHz
Kloksnelheid: 2.13GHz, 1.00gb
Videokaart: Nvidia G-force 7600 GT

Ik ga eens zoeken naar het type moederbord. Ik neem aan dat ik dat niet kan checken via de pc? Hoe kan ik dit wel uitvinden?

O enne...dat foutenrapport in mijn eerste post...was die niet goed? Wat bedoel jij precies?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
In het venstertje van die foutmelding kun je nog klikken voor meer technische gegevens.

En wil je weten wat er allemaal in je pc zit en nog veel meer dan dat, download en installeer dan het gratis PC Wizard:

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

En kijk ook eens onder apparaatbeheer in je pc of daar gele uitroeptekens/vraagtekens of rode kruizen staan

Ik denk aan een aantal mogelijke oorzaken:

- niet goed werkend geheugen
- brakke voeding

Maar, je zegt nu dat het spel helemaal niet meer opstart. Wat gebeurt en dan precies.

Je zegt ook dat de pc soms niet "doorstart". Omschijf dat ook eens wat uitgebreider.

Sorry voor de vele vragen, maar om een "papieren diagnose" te kunnen stellen is heel wat info nodig!

Een vriend van mij die er meer vanaf weet, zei ook al dat het raar was dat ze er de harde schijf voor hebben "moeten" wissen.

Wat voor Windows versie heb je ? OEM dan is het nummer gekoppeld aan het moederbord.
Nieuw moederbord betekend nieuwe Windows aanschaffen, of een niet legale versie draaien.

Ik gebruik Windows XP.

Even iets uitgebreider uitgelegd: sinds de PC "gefixt" is, heb ik drie spellen gespeeld. Bij alle drie kreeg ik problemen, vooral veel blauwe schermen.

Een spel(World of Warcraft) speel ik niet meer(moet je voor betalen), een ander ben ik kwijt en de laatste, Bioshock, speelde ik tot enkele dagen geleden nog. Toen kwam het bij dit spel ook vaak voor dat ik blauwe schermen kreeg, en heb ik ook het printje van de foutmelding uit post 1 gemaakt.

Enkele dagen geleden wilde het spel echter niet eens meer opstarten. Als ik na het hoofdmenu van het spel weer verder wil gaan, sluit het spel zichzelf af en krijg ik een foutmelding van het spel te zien. Soms krijg ik ook niks te zien, dan sta ik opeens weer op het bureaublad.

Het foutenrapport kan ik dus ook niet meer krijgen aangezien ik het blauwe scherm niet meer krijg, immers het spel wil niet meer verder starten dan het hoofdmenu.

Maniac ik begrijp jouw reactie niet helemaal, ik heb zeer weinig verstand van computers. Kan je het iets verduidelijken? Windows e.d. is van mijn kant in ieder geval allemaal legaal.

Sorry als ik zelf ook weinig duidelijk kan zijn.

Bedankt!

Trouwens, met het niet "doorstarten" bedoel ik dat de computer af en toe vastloopt bij het opstarten.Dit gebeurt tijdens het scherm met het grote windows logo. Het gebeurt echter vrij sporadisch.

Denken jullie dat al deze problematiek aan het nieuwe moederbord ligt?

Nou Wicked Cricket er zijn een aantal versies van Windows XP te krijgen.

OriginalEquipmentManufaturer: Deze versie kan gebruikt door mensen/bedrijven die zelf systemen bouwen. Het serienummer van Windows wordt hierbij gekoppeld aan het serienummer van het moederbord. Betekend dus dat wanneer je moederbord kapot gaat dat je dus ook een nieuwe Windows moet hebben, normaal wordt dat geregeld via de garantie met de systeembouwer.

Retail (winkelversie): Deze versie kun je dus in de winkel kopen, en is stukken duurder dan de OEM versie. Het voordeel is, is dat je de licentie kunt overbrengen naar een nieuwe pc. Ook heb je recht op ondersteuning van Microsoft, bij de OEM versie is de systeembouwer daar verantwoordelijk voor.

En dan als laatste de Corporate/Enterprise versie is bedoeld voor bedrijven. Deze hebben een Volume License Key (VLK) zodat dezelfde licentie gebruikt mag worden voor verschillende systemen.
---

Degene die dus jouw moederbord heeft vervangen had dus best een backup van jouw bestanden kunnen maken, door de hardeschijf in een andere pc te hangen en vanaf daar een backup te maken.
Dan was het een kwestie van Windows erop zetten en de bestanden weer terugzetten. Dat je de programma's en/of spellen opnieuw moet installeren ligt aan het feit dat je je oude Windows register niet kan gebruiken in de nieuwe installatie, tenminste ik zou clean beginnen.

Hoop dat het zo wat duidelijker is ;)

Wat betreft de problemen zou ik toch nog eens kijken of alle benodigde drivers geïnstalleerd zijn. Geen uitroep/vraag tekentjes in apparaatbeheer ?
Configuratiescherm (klassieke style) -> systeembeheer -> computerbeheer -> apparaatbeheer.

Laatst bewerkt:
Oké

Windows is de gewone, gekochte legale versie.

In het lijstje apparaten zie ik een geel uitroepteken bij overigen apparaten > USB.

Lijkt mij er niks mee te maken te hebben?

Nou als het dan het moederbord zou zijn geweest, was een systeem backup voldoende geweest en had die persoon zo alles terug kunnen zetten.
Wat het uitroeptekentje betreft, dit betekend dat je USB poorten niet correct geïnstalleerd zijn. Het probleem is wellicht op te lossen door ze de deïnstalleren in apparaatbeheer, bij het opnieuw opstarten van je pc zou windows zelf de 'nieuwe' hardware moeten installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan